Huono käynnistyvyys

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Kimi 87
'Senator'
'Senator'

Re: Huono käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja Kimi 87 »

Jos nyt sitten koitetaan mennä asia kerrallaan eteenpäin.Huomenna katon mitä se mittari näyttää,ku - napa irti.Toi lämpöaturi ei ainakaan näytä mitenkään erikoiselta.Siinä on vaan joku törö toisessa päässä mikä uppoaa johonkin :D
Opel Kadett E 1.8i GT -89
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

Kimi 87 kirjoitti:Jos nyt sitten koitetaan mennä asia kerrallaan eteenpäin.Huomenna katon mitä se mittari näyttää,ku - napa irti.Toi lämpöaturi ei ainakaan näytä mitenkään erikoiselta.Siinä on vaan joku törö toisessa päässä mikä uppoaa johonkin :D
Joo,anturi ruuvataan pois ja uus tilalle.nestettä tulee,että siinä vähän noputta kun vaihtaa.ja voi anturin raosta jonkun verran pästää uuden ku laittaa ,ni ilmat tulee mukana.se ei hankala.
KuvaKuva
Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
iso.kunkku
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja iso.kunkku »

Kimi 87 kirjoitti:Bensapumpun rele on just joku aika sitten vaihdettu.Miten toi kuvan laittaminen tähän onnistuu,Että jos koneesta otettu kuva selventäis jotain :roll:
no tuo kuva linkitetään siten, että kuvan suoran linkin kopsit ja kirjotat sen eteen, että ja linkin perään. Onnistuu myös jos maalat sen linkin täsä ja klikkaat tota URL nappia tuosa yläpuolella. Nykyään ei kantsi enää suoraan kuvaa koittaa laittaa näkyyn viestiin ku ne on rajotettu niin päin vittua...
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Jaa, itse olen aina senverran laiska ollut, että copypastennut vaan kuvan linkin suoraan tänne ilman noita url tageja ja hyvin on linkit auennut :o
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
terokimmo
in memoriam
in memoriam

TJT kirjoitti:Jaa, itse olen aina senverran laiska ollut, että copypastennut vaan kuvan linkin suoraan tänne ilman noita url tageja ja hyvin on linkit auennut :o
Mulla olikin muuten myös photo puget,mistä oon saanu kuvat laitettua.ensin kännyllä nokia pc suitella koneelle ja sit koneelta pucekttiin ja sieltä tänne.siellä ne "jutut" missä on valmiina urlit ja imgit ,mitä lie.joka kuvan alla.tosin niitäkin joutuu pienentään ensin ettei jotkut kokorajat tänne ylity.ei kovin nopee tapa ja siihen kaikki maholliset vinkit tarpeen.
Mutta tää topicci on hankala ja pitkä ja ei oikeen sopiva alkaa ylimääräsiä lisäämään vielä sekottaan.tosta kuvan siirrosta ja muuten vois tehdä jonkun oman topicin,jos joku siihen alkas neuvomaan.testit osiolla saa harjotella,mut ei sekään mitään auta kun aina saman virheen tekee.mulla aluks kaikki niinku olin neuvoja saanut kuvien siirrosta nin ois pitäny siirtyä tai linkki tulla.sit joku kirjotti et kuvat pitää olla netissä esim photopucet,mistä vasta ne voi laittaa tänne.Mihin tästä vois tän keskustelun siirtää,jos muitakin halukkaita,esim kimi 87 sais apuja,kun ei kaikki termit sano yhtään mitään,mulle ainakaan.tietokone ongelma topiciin? vai?
KuvaKuva
Kimi 87
'Senator'
'Senator'

Kimi 87 kirjoitti:
terokimmo kirjoitti:Paras oottaa kun saa tietoa,jos akkua kokeilee purkautuuko itsestään,siis kengät irti.ni ei tarvii arvailla sitä enään.
Irrotan nyt noi kengät vajaa 14 tunniksi ja katotaan mitä sitten näyttää :yes:
Viellä se että auto seisos nyt ½ tuntii ennenku otin noi kengät irti,ni mittari näytti 12.34 V :o Katotaan huomenna mitä sitten näyttää.
Auto seisos n.13 h ja mittari näytti akulta 12.28 V. Sitten heitin kengän kii,ni mittari näytti 12 V :o
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja telwin »

Joku siellä autossa sitä virtaa syö mutta mikä?
Tuo akun lepojännite on ihan ok.
Kimi 87
'Senator'
'Senator'

Koitan mitata viellä ton startin vuotojännitteen sitku kerkeän.Tekis mieli vaan ostaa uus laturi/startti.Paljonko vanhasta saa vaihdossa takasin,ku ostaa uuden.Motonetissa on että pantti 20/50 korjauskelposta vastaan?
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Kimi 87 kirjoitti:
Kimi 87 kirjoitti:
terokimmo kirjoitti:Paras oottaa kun saa tietoa,jos akkua kokeilee purkautuuko itsestään,siis kengät irti.ni ei tarvii arvailla sitä enään.
Irrotan nyt noi kengät vajaa 14 tunniksi ja katotaan mitä sitten näyttää :yes:
Viellä se että auto seisos nyt ½ tuntii ennenku otin noi kengät irti,ni mittari näytti 12.34 V :o Katotaan huomenna mitä sitten näyttää.
Auto seisos n.13 h ja mittari näytti akulta 12.28 V. Sitten heitin kengän kii,ni mittari näytti 12 V :o
Joo.No tossa eilen tuli uutena nuo sun vahvarijutut ym.Niistä pitäis nyt tilapaäisesti luopua ja kaikki muutkin ylimääräset mitkä mahollista pois kytkä.Tun vahvarin johdon oot ilmeisesti pitäny kii akulla kun mitailu.Ota ainakin ne nyt pois pelistä kun ne kuitenkin sitä virtaa ottaa jonkun verran.ja sen kynän palaminen voi niistä johtua.Tuo jännite ei illallakkan ollut oikeen siellä missä piti.12.5 ja ylikin ajon jälkeen ois uus akku.mutta mittarin piikkiin kait se.eli ei aku pura niin paljoo että se ois rikki.noilla mitauksilla.
Seuraavaks tosiaan ne lisä laitteet karsit pois.Ja itse jos ehdottaa saisin,niin kun sulla on noita käytössä muutenkin,niin laturiin sijoitus olisi paikallaan.takaisi ampaeerit myös käynnistykseen ja laitteiin.Nitä saman näköisiä delcon latureita on 55,65,70 ampeerisia.65a varmaan ois sopiva.
sen jälkeen ne ylimääräset laitteet sun kanattais tutkia ennen kuin käyttöön otat.Parempi nyt kuitenkin että ihan omilla auton sähköillä sais sen käymään hyvin ja lataamaan ja purun pois.Niitä voi sit laitella kun ongelma selvinny.mut nyt niistä on haittaa ja Telwin niistä selittikin mitä saattaa tehdä vaikka sammuksisa.
Eli
-ota ylimääräset vahvarit ja kaikki muut tarpeettomat pois väliaikaisesti.siis virta johdot irti.
-koita toimiiko miten auto jo sillai, ja miten lukemat mittarilla.
-vaihda laturi varmasti toimivaan,millä 14,5 lukemia saat.
-Tarkasta vaihteisto päädyn verkko maakaapeli,mikä näyttää usein ehjältä,mutta saattaa käsin murtua kun koskee.
-Jos vielä oireilee.niin paljon jo pois sulettuja ja kyllä se alkaa löytymään vika.
Näillä eväillä Varmasti alkaa vika löytymään.akunkin ois hyvä irtolaturilla ladata hitaasti täyteen jos laturi löytyy.kun sekin ollut aika kovilla pienillä jännitteilä starttaitu ym.niin uus akku ei niin nopeesti kuluis kun koko ajan virta voltteja vaihtelee.telwin jo näköjään tuon akun vahvisti,ni eiköhä se oo kunnossa,kun itsekkin sen normaaliksi ja kunnossa olevaksi uskon.
KuvaKuva
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja telwin »

Itse olen huomannut että on tosi harvassa opelin laturit mitkä lataa 14.5v yleisempää on että latausjännite on 13,8-14.2 välillä,ainakin boschilaisissa.
Ja kyllä se riittää jos jännite on siellä 14v kieppeillä.
Ja kokeile sitä vectran laturia kun sinulla sellainen on,jos se sattuu olemaan bosch ja vanha on delco niin ei niiden kytkennöissä ole eroja,merkkivalon johtoon voi joutua littimen vaihtamaan mutta muuten pitäisi sopia.
Kimi 87
'Senator'
'Senator'

Otan nyt ton vahvarin johdon pois käytöstä,ni sit ei oo enää sieltä mikään mikä vois akkua syödä.Ja katotaan miten sitte käy.Eikä toi laturi niin paha ole,että kyllä sen voi ostaa.Kyllä tosta vanhasta varmaan jotain takasin saa.Onkos siellä josain sellanen maakaapeli vaihteiston lähellä :roll: Tai kyllä varmaan on mutta en ole varmaan nähnyt...Käyn vaikka huomenna hakemassa uuden laturin.Ei se niin paljoa maksa :D
Kimi 87
'Senator'
'Senator'

telwin kirjoitti:Itse olen huomannut että on tosi harvassa opelin laturit mitkä lataa 14.5v yleisempää on että latausjännite on 13,8-14.2 välillä,ainakin boschilaisissa.
Ja kyllä se riittää jos jännite on siellä 14v kieppeillä.
Ja kokeile sitä vectran laturia kun sinulla sellainen on,jos se sattuu olemaan bosch ja vanha on delco niin ei niiden kytkennöissä ole eroja,merkkivalon johtoon voi joutua littimen vaihtamaan mutta muuten pitäisi sopia.
Toi vectrasta oleva laturi on kanssa aika heikossa kunnossa.Siitä on jo vaihdettu parempi laturi parempaan autoon,ku siitä kysyin.Nyt pitää lähteä töihin ja kattoa miten illalla starttaa :D
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Kimi 87 kirjoitti:Koitan mitata viellä ton startin vuotojännitteen sitku kerkeän.Tekis mieli vaan ostaa uus laturi/startti.Paljonko vanhasta saa vaihdossa takasin,ku ostaa uuden.Motonetissa on että pantti 20/50 korjauskelposta vastaan?
20 euroo saa laitteesta missä kaikki osat.Monesti tullu vaihtolaitteita.Mitkä purettu sisältä,ja loppunu osaaminen ni johonki kiinnitelty säätimet sun muut.muttase riittää ainakin missä ite oon olu ja niitä hommaillu et kaikki osat on mukana.Ne myös mitkä tehtaalle laitetaan ,kun ei kannata korjata.niin niihin ei ruvettu joka ruviakiinni laittaan kun ne menee kuitenki kuoret vaan käyttöön.periaatteela.
Laskin itelle kun vaihtolaitetta tein.35 euroo omalla työllä.Diodipakka+trio,hiilet,laakeri etupäähän.ni osat ton verran.löysin ehjän diodipakan ja sillä tein itelle varalaitteen.hiilillä ,renkaat hiomalla ,kun ura olematon ja laakerilla täys puhistus,hiekkapuhallus,pesut ,maalaus.eli periaatteessa samanlaisen työn kun myynti laitteeseen.15e osat suunnilleen.
KuvaKuva
Kimi 87
'Senator'
'Senator'

Otin vahvarin johdon irti,mutta ei näyttäis olevan mitään vaikutusta.Auto lähti ihan samalla tavalla käymään.volttimittarikin näytti alle 12 V ku pisti virrat päälle.Löytyykö motonetista tota 65A laturia,ku siellä on vaan 55A ja sit on toi 70A?
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Kimi 87 kirjoitti:Otin vahvarin johdon irti,mutta ei näyttäis olevan mitään vaikutusta.Auto lähti ihan samalla tavalla käymään.volttimittarikin näytti alle 12 V ku pisti virrat päälle.Löytyykö motonetista tota 65A laturia,ku siellä on vaan 55A ja sit on toi 70A?
70 amperinen parempi tietysti.mutta onko hinta ero suuri.55 ei kannata laittaa kun sulla noita vahvareitakin.minkä lainen kondensaattori siinä sulla käytössä.en noista kyllä juuri ymmärrä,siis vahvareitten ja hifijuttujen päälle muuta kun vanhat systeemit.
kysymyksesi oli vähän outo.Siis kysyit löytyykö motonetista 65a laturia.Mistä oot katonu noi 55/ 70 sen.Tossa tuo ois mun kunnostettu laite 65 nen vieressä.kun siitä aattelin kuvaa laittaa.että onko samanlainen alakorvake.eli pitkä reikä laturissa ,mikä tulee rungon kiinnikkeiden väliin.
Kun ois lähempänä ois joutanut lainaks ja testattavaks,kun se toimii varmasti kun ite ajoin sen penkissä.se mulla varalaturina,niinsaan heittää kiinni jos taas hajoo toi minkä hain purkaamolta.
onko sulla bosh vai delco.tai kumman aiot laittaa.E 87-- 1,6 SV-moott 65A. . . . . . . . . . . . . . . . . . 13-2229 79.90 ??? P20 tuo on sama 2.0 sissakin jos tollai kinni kun edellä kirjotin.
KuvaKuva
Vastaa Viestiin