Calibraan alustaa.
Pieni madallus on parempi
Meidän Calibra oli talvella tosi hankala ajettava kun oli alla vanha 60/40 mm alusta. Takapyörät oli ihan lintassa ja perä liukas. Ja sit se oli ihan sikakova ja kulutti takarenkaat vinoon. Öljypohjakin oli aika alhaalla.
Vaihdettiin viime kesänä GTS Performance Kit 40/30 madalluksella. Myyjä lupas että sitten auto istuu hyvin. Ja siitä tosiaan tuli hyvä. Nyt se on tukeva, mutta ei yhtään pintakova. Me ollaan miehen kanssa tykätty tästä alutasarjasta.
Me ainakin huomattiin, että Calibran perää ei saa madaltaa liikaa, sillä kun perään tuli 30 mm jouset niin pyörät on suorassa rengas kuluu normaalisti.
Vaihdettiin viime kesänä GTS Performance Kit 40/30 madalluksella. Myyjä lupas että sitten auto istuu hyvin. Ja siitä tosiaan tuli hyvä. Nyt se on tukeva, mutta ei yhtään pintakova. Me ollaan miehen kanssa tykätty tästä alutasarjasta.
Me ainakin huomattiin, että Calibran perää ei saa madaltaa liikaa, sillä kun perään tuli 30 mm jouset niin pyörät on suorassa rengas kuluu normaalisti.
Millanen tuo GTS Performance Kit on verrattuna vaikka Weiteckiin?
Madaltuuko lainkaan tolla 30/30 setillä(calikka näyttää heinäsirkalta..
)?
Voisiko joku mitata keskiöstä lokariin, että voisi vähän verrata?
MItä maksaa ja mistä kannattaa kysellä?
Ajattelin varmaan tuota Weitecin 40/40 settiä, kuinka paljon madaltaa ja onko renkaat ihan vinossa?
Tarvitaanko tuollaseen settiin niitä puslia lainkaan?
Niin paljon kysymyksiä....
Autona Calibra2.0 8-v. -91, kesällä 205/55/16, talvella 195/65/15.
Madaltuuko lainkaan tolla 30/30 setillä(calikka näyttää heinäsirkalta..
Voisiko joku mitata keskiöstä lokariin, että voisi vähän verrata?
MItä maksaa ja mistä kannattaa kysellä?
Ajattelin varmaan tuota Weitecin 40/40 settiä, kuinka paljon madaltaa ja onko renkaat ihan vinossa?
Tarvitaanko tuollaseen settiin niitä puslia lainkaan?
Niin paljon kysymyksiä....
Autona Calibra2.0 8-v. -91, kesällä 205/55/16, talvella 195/65/15.
Tässä Calibrassa mulla ei ole ollut Weitecciä, mutta yhdessä entisessä C20SE -koneisessa oli (meillä on ollu noita jo monta). Ja se oli ihan kamala, kova kuin mikä ja ikävä ajaa kaupungissa. Ja sit ne vajos,ja vajos ja vajos. Kahdessa vuodessa oli takajouset loppu ja ajoin ehkä jotain 30 tonnii. Kun perä vajoaa niin siitä tulee lopulta ihan jousiton.
GTS-alusta ei niinku ole pintakova kun ajaa hiljaa. Mutta kyllä se mutkaisella tiellä on tosi nami käyttöauton alustasarja.
Yhdessä mun ex-Calibrasas käytettiin Powerflexin säätöpuslia. Toimivat ihan hyvin, mutta Calibran takajousitukseen ei ole teknisesti mahdollista saada enempää säätövaraa kuin noin 1 aste. Se johtu siitä et siinä on etupään pusla aika pienikehäinen. Tossa aikaisemmin yksi kerto että oli pettyny Powerflexiin, mutta itse asiassa vika on auton rakenteessa. Jos madaltaa perää yli 35 mm (NOIN, ei oo tarkka) niin kulmat menee vinoon ja yli 45 mm madalluksen jäkeen ei kulmia enää pysty korjaamaan ellei muuta taka-akselin kiinnitystä koriin erilaiseksi.
Et mun mielestä et tarvi puslia välttämättä, mut jos perästä haluu tehdä tosi hyvän niin ne auttaa kyllä.
H&R on kanssa sellainen jousimerkki, jota voin suositella. Niitä on ollu useita ja aina tosi hyvin toimii.
Hinnoista en sano mitään kun ostin edelliset puslat Tukholmasta. Alustasarjat ollaan ostettu sellasesta firmasta kun Varaosavarasto. Ne on jaksanut aina hakea sopivaa ratkaisua eikä ole hermostunut siihen että kysyn asioita tosi tarkasti.
GTS-alusta ei niinku ole pintakova kun ajaa hiljaa. Mutta kyllä se mutkaisella tiellä on tosi nami käyttöauton alustasarja.
Yhdessä mun ex-Calibrasas käytettiin Powerflexin säätöpuslia. Toimivat ihan hyvin, mutta Calibran takajousitukseen ei ole teknisesti mahdollista saada enempää säätövaraa kuin noin 1 aste. Se johtu siitä et siinä on etupään pusla aika pienikehäinen. Tossa aikaisemmin yksi kerto että oli pettyny Powerflexiin, mutta itse asiassa vika on auton rakenteessa. Jos madaltaa perää yli 35 mm (NOIN, ei oo tarkka) niin kulmat menee vinoon ja yli 45 mm madalluksen jäkeen ei kulmia enää pysty korjaamaan ellei muuta taka-akselin kiinnitystä koriin erilaiseksi.
Et mun mielestä et tarvi puslia välttämättä, mut jos perästä haluu tehdä tosi hyvän niin ne auttaa kyllä.
H&R on kanssa sellainen jousimerkki, jota voin suositella. Niitä on ollu useita ja aina tosi hyvin toimii.
Hinnoista en sano mitään kun ostin edelliset puslat Tukholmasta. Alustasarjat ollaan ostettu sellasesta firmasta kun Varaosavarasto. Ne on jaksanut aina hakea sopivaa ratkaisua eikä ole hermostunut siihen että kysyn asioita tosi tarkasti.
Powerflexejä haukuin, koska säätövara on olemattoman pieni, kun vertaa k-mac:in.
Takana on vanteen keskeltä lokarin kaareen 330mm ja camber säädettynä 2.30 astetta, pienemmäksi ei powerflexeillä saanut.
Ilmeisesti tuo autoni ei ole vielä matalimmasta päästä?
Takana on vanteen keskeltä lokarin kaareen 330mm ja camber säädettynä 2.30 astetta, pienemmäksi ei powerflexeillä saanut.
Ilmeisesti tuo autoni ei ole vielä matalimmasta päästä?
Kadett Cabrio GSI -89
Calibra 4x4 Turbo -93
Omega MV6 -00
Plymouth Fury III -65
Calibra 4x4 Turbo -93
Omega MV6 -00
Plymouth Fury III -65
Jäi vaivaamaan tuo Powerflexin säätöalue. Totta on, kattoin vanhat muistiinpanot mun auton säädöstä ja tulos oli kyllä samansuuntanenkuin Ajamy-nimimerkin autossa.
Taakse jäi Camberia kaiken säätelyn jälkeen vielä 1.40 astetta joka oli vielä ainakin 0.5 astetta liikaa. Sillä kuitenkin perä jo toimi. K-Macin säätöpuslissa täytyy olla parempi mekanismi. Calibran perästä täytyy tosiaan saada aika paljon pois camberia kun sitä madalletaan.
Taakse jäi Camberia kaiken säätelyn jälkeen vielä 1.40 astetta joka oli vielä ainakin 0.5 astetta liikaa. Sillä kuitenkin perä jo toimi. K-Macin säätöpuslissa täytyy olla parempi mekanismi. Calibran perästä täytyy tosiaan saada aika paljon pois camberia kun sitä madalletaan.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... rmance+kit
topicissa sanottiin seuraavaa:
""GTS käyttää näköjään saksalaisia K.A.W-jousia ja japanilaisia KYB-iskunvaimentimia seteissään.""
""Itse sanoisin kyllä GTS, ovat Kybin tekemillä iskareilla joilla ei kyllä kovin hyvä maine ole, mutta ainakin kun yhteen C-mersuun tuli GTS:n iskarin laitettua niin yllätyin positiivisesti""
Kun en ole kauhian tarkkaan seurannut asiaa ni mietin vaan, että millaset noi Kybin iskarit sitten ovat kun ei kerran omaa hyvää mainetta? Tuossa kyllä sanottiin että hyvin pelaa... Mutta parempi varmaan unohtaa ne Weiteckit calikkaan, ku en rupee uusimaan takapäätä vuoden välein..
http://fahrwerkebilliger.de/
GTS Sportfahrwerk 40/30mm Opel Calibra, außer Turbo, V6 ,Typ:A , Baujahr:90-98 ,Achslast VA/HA::980/880 ,Hinweise:-- ,Art.Nr.:S70149
227,00 EUR
exkl.Versandkosten
Tuolta varmaan kannattaa ruveta tilailemaan..
topicissa sanottiin seuraavaa:
""GTS käyttää näköjään saksalaisia K.A.W-jousia ja japanilaisia KYB-iskunvaimentimia seteissään.""
""Itse sanoisin kyllä GTS, ovat Kybin tekemillä iskareilla joilla ei kyllä kovin hyvä maine ole, mutta ainakin kun yhteen C-mersuun tuli GTS:n iskarin laitettua niin yllätyin positiivisesti""
Kun en ole kauhian tarkkaan seurannut asiaa ni mietin vaan, että millaset noi Kybin iskarit sitten ovat kun ei kerran omaa hyvää mainetta? Tuossa kyllä sanottiin että hyvin pelaa... Mutta parempi varmaan unohtaa ne Weiteckit calikkaan, ku en rupee uusimaan takapäätä vuoden välein..
http://fahrwerkebilliger.de/
GTS Sportfahrwerk 40/30mm Opel Calibra, außer Turbo, V6 ,Typ:A , Baujahr:90-98 ,Achslast VA/HA::980/880 ,Hinweise:-- ,Art.Nr.:S70149
227,00 EUR
exkl.Versandkosten
Tuolta varmaan kannattaa ruveta tilailemaan..
itelläki takapään kulmat näin /--\ ja kyselin powerflexin puslia. onko noissa säädettävissä puslissa millanen säätö/lukitus hommat? ja sit niitä ois ei säädettäviä. et mitkä sinne kannattais laittaa? vaikuttaako kulmiin noi ei säädettävät??Ajamy kirjoitti:Noihin powerflexin säätöpusliin olen todella pettynyt.
säätövaraa on todella vähän, jos vertaa kmac:in (näistä olen nähnyt vain kuvat)
Calibran ja 16-venttiilisen sekä nelivetoisen Vectran A:n taka-akselit ovat samanlaisia. Erillisjousitus, jossa on valtava eteenpäin suunnattu tukivarsi. Se kiinnittyy kahteen rinnakkain olevaan kiinnikkeeseen korissa.
Kiinnikkeissä on vaakatasossa pyöreä pusla. Vakiopuslassa on reikä keskellä. Säätöpuslassa on reikä epäkeskeisesti. Säätäminen tehdään tukivarren kahta puslaa passailemalla edestakaisin. Homma vaatii hyvät laitteet ja aikaa, sillä se ei ole helppoa eikä kovin mukavaa.
Mutta: jos haluaa madalletun perän toimimaan niin tarvii säätöpuslat. Kannattaa katselalla netistä mitä on saatavissa. Tuo K-Mac taitaa olla paras, jos niitä vaan jostain saisi.
Kiinnikkeissä on vaakatasossa pyöreä pusla. Vakiopuslassa on reikä keskellä. Säätöpuslassa on reikä epäkeskeisesti. Säätäminen tehdään tukivarren kahta puslaa passailemalla edestakaisin. Homma vaatii hyvät laitteet ja aikaa, sillä se ei ole helppoa eikä kovin mukavaa.
Mutta: jos haluaa madalletun perän toimimaan niin tarvii säätöpuslat. Kannattaa katselalla netistä mitä on saatavissa. Tuo K-Mac taitaa olla paras, jos niitä vaan jostain saisi.
Kyllä ne puslat saa kotikonstein vaidettua. Jos raskit ostaa kunnon puslat eli K-macit niin -60mm:kin menee säätöihin ja mukana tulee asennustyökalu, eikä tässäkään vielä kaikki: K-maceissa on parempi lukitussysteemi, eli ne pysyvät varmemmin säädöissään.
Itse olen tuo oman rojektin puslat laitellu ja suosittelen, että puslanvaihdon jälkeen käyt säädättämässä nelipyöräsuuntauksella jossakin pajassa, jossa on laser/tietokone suuntausvehkeet.
Saa ne itsekkin sinne päin, muttei tarkasti.
Tuossa kuvia puslarempasta:http://s133.photobucket.com/albums/q64/ ... akapuslat/
K-macin setti näyttää takapäähän tältä:

ja eteen tältä:

Itse olen tuo oman rojektin puslat laitellu ja suosittelen, että puslanvaihdon jälkeen käyt säädättämässä nelipyöräsuuntauksella jossakin pajassa, jossa on laser/tietokone suuntausvehkeet.
Tuossa kuvia puslarempasta:http://s133.photobucket.com/albums/q64/ ... akapuslat/
K-macin setti näyttää takapäähän tältä:

ja eteen tältä:

Calibra V6, Speedster 2.0 Turbo , MB ML 400 D, Aprilia RSV4
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
- Miseline
- 'Senator'

Re: Calibraan alustaa.
Mistä ootta tilanneet noita K-Mac kin puslia? Ja minkä hintaisia ovat olleet? Us parts myin powerflexsejä 116e 4kpl. 
kerran tilasin prostreetistä samoja puslia niin tuli vain 1kpl per puoli sarjassa ja eipä se mitään vaikuttanut etes -30mm. madallettuun.
kerran tilasin prostreetistä samoja puslia niin tuli vain 1kpl per puoli sarjassa ja eipä se mitään vaikuttanut etes -30mm. madallettuun.
Hyundai Kona electrik
Opel Astra h 1.8i stw
Daihatsu Hijet 4x4 paku
Ja Tunturi mopoja.....
Opel Astra h 1.8i stw
Daihatsu Hijet 4x4 paku
Ja Tunturi mopoja.....
- 2slow4motion
- 'Diplomat'

- Viesti:
Re:
[quote="lowcali"]Kyllä ne puslat saa kotikonstein vaidettua. Jos raskit ostaa kunnon puslat eli K-macit niin -60mm:kin menee säätöihin ja mukana tulee asennustyökalu, eikä tässäkään vielä kaikki: K-maceissa on parempi lukitussysteemi, eli ne pysyvät varmemmin säädöissään.
Kui paljon tota on pudotettu?
Kui paljon tota on pudotettu?
Opel Calibra 4x4 turbo vm. 95
Opel vectra GT vm.90
2Slow4Motion
Opel vectra GT vm.90
2Slow4Motion
Kerroin tämän keskustelun perusteellaa Varaosavaraston kavereille noista K-Mac -puslista. Itellä on takana Powerflexin säätöpuslat, ja ne eivät tosiaan ole kovin hyvät. Oma calibra tarvii säädettäviä yläpäitä ja lupasivat ottaa selvää. Viime viikolla tuli viesti, että K-Mac on pian saatavissa. Laita kysely, niin eiköhän tuo selviä. Osoite on asiakaspalvelu@varaosavarasto.fi
Onko joku laittanu tollasen etupään camber/caster säätökitin autoonsa? Paljon mahtaa olla säätövaraa tossa? Yli puol astetta ainaki tarvis olla jotta sais ees vasemman kanssa samaan asentoon ton oikeen fillarin.
Aika jäätävä hinta kyllä tossa etupään sarjassa ainaki tunexin hinnastossa
Aika jäätävä hinta kyllä tossa etupään sarjassa ainaki tunexin hinnastossa
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93