vapari ongelma!

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Re: vapari ongelma!

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

lmb-58 kirjoitti:varmasti tää juttu ei tule loppuun koskaan, mutta sanoppa tk kuinka paljon tehot lisääntyi vaparin vaihdolla. tätä ei ole mulle kukaan vielä sanonut. käytikkö dynossa.
Pidin siitä tossa jokin aika pienen mäyriskisan,mitä tulee dynosta tulosta.kait nyt kalja kisan muistat :)
kiinni oli myös viritys lastu.sillonhan vedosta sain122hp 5245rpm /180nm 2647rmp.jolla kisa ratkes kahelle kalja mäyrät ,ku arvasivat lähimmäks.
Kävin vielä siellä säätämässä ja otettiin alku vetoja, laitoin oman putsarin kiinni aluks. huononi selvästi ja alle 120 kymppiin jäi joten päätettiin että vaparilla säädetään piiri.Sen verran uudella piirillä säätöjä muuttamalla ja nokka pyörää koittamalla saatiin lapulle lukemat.127hp 5233rpm/184nm 2611rpm.jolla voi todeta että vaparin koneesen sopivuus ja säädettävyys toimii mun autossa noin.Putkesta vaimennin oikastu,niin vähän sitä elon merkkiä ees äänissä.en sähkömoottoreilla tykkää ajella.
numeroitahan ne on ja se on 2 litranen,vähän nopeempi kun vakio.mutta ei voi viritetyksi sanoa.
Ne projektit sit aikanaan,jos päiviä jälellä mun osalle :bonk:http://irc-galleria.net/view.php?nick=t ... d=92637966 Siellä sitä kadetti ressukkaa kiusataan :(
KuvaKuva
Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

numeroita ne on mutta uskallapa lähtee sun kans viivalle. 100 kw 188 nm. tule käymään roissa, kokeillaanko vai ei.no tsoukki mulla oli kans a-vectra 85kw, kyllä tä b-malli on selkeesti kovempi peli, vaikka kiire ei ole minnekkään. muuten 136hv.

ja muistan kaljakisan
opel vectra c 2,2 gts
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

lmb-58 kirjoitti:numeroita ne on mutta uskallapa lähtee sun kans viivalle. 100 kw 188 nm. tule käymään roissa, kokeillaanko vai ei.no tsoukki mulla oli kans a-vectra 85kw, kyllä tä b-malli on selkeesti kovempi peli, vaikka kiire ei ole minnekkään. muuten 136hv.

ja muistan kaljakisan
oisko vähän kallimpikin vecculi. :wink: Arvasin et kaljakisaa et vois unohtaa. :lol:
E:Voisin lähteeki viivalle.jos tuut tänne ja jos häviin ni tarjoot parin viikon alut.
KuvaKuva
Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
caliN
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja caliN »

kyllähän se ny on selvä ettei se vv-suodin auta oikein mitää vapaastihengittävässä koneessa oon kuulluu maksimissaan jostai 4-5 hepan lisätehoista mutta sekin on vähä kyseenalaista. mulla ei oo imamäärämittaria heti sen suodattimen jälkeen vaan aika perällä ja sovitteena on n.7cm pitkä rosteriputki. eikä tolla ny niin väliä ostin kaverilta ton 15e ku halisin vaa kokeilla. pitää kesällä kattoo uudestaa.
Vastaa Viestiin