Omega b 2.0 16v ecotec nykii n.4000 rpm kohdalla
Omega b 2.0 16v ecotec nykii n.4000 rpm kohdalla
Juu eli tuli tollanen härpätin ostettua ja eilen ku sillä ajeltiin ja kun kakkosella oikeen vedätti niin n. 4000rpm kohdalla lakkaa kiihtymästä ja nykii voimakkaasti.. Auto kyllä muuten toimii ihan hyvin eikä moottorin vikavalo pala.. Mut eikai sitä noin alas oo rajoitettu? Olen todella kiitollinen pikaisista vastauksista ku ei oo itselle noi ooppelit niin tuttuja. ja pliis muitakin vastauksia kuin että käytä hakua.. 
Re: Omega b 2.0 16v ecotec nykii n.4000 rpm kohdalla
Vois olla nokka-akselin asentotunnistin tiensä päässä. Sen toimimattomuus rajoittaa kierrokset n.4500/min. En nyt muista sytyttikö omassa Vectrassani
vikavalon vai ei hajotessaan.Voi tosin olla joku muukin jos kierrokset rajoittui 4000rpm.Nokkatunnistimen hajoaminen pudottaa moottorinohjauksen vikatilaan jolloin kone ei kierrä yli sen 4500rpm.Mulla se meni pikkuhiljaa eli välillä kiersi välillä ei.Eikä riipu millään lailla käytetystä vaihteesta. Uus maksaa muistaakseni 50-60egee ja vaihtamiseen meni noin 20 min. Haulla löytyy varmasti ohjeet vaihtohommaan.Hankala tietysti varmaksi sanoa ja kun ei kerran vikavaloa sytyttänyt niin vaikea varmistaa kun ei vikakoodeista silloin löydy.
vikavalon vai ei hajotessaan.Voi tosin olla joku muukin jos kierrokset rajoittui 4000rpm.Nokkatunnistimen hajoaminen pudottaa moottorinohjauksen vikatilaan jolloin kone ei kierrä yli sen 4500rpm.Mulla se meni pikkuhiljaa eli välillä kiersi välillä ei.Eikä riipu millään lailla käytetystä vaihteesta. Uus maksaa muistaakseni 50-60egee ja vaihtamiseen meni noin 20 min. Haulla löytyy varmasti ohjeet vaihtohommaan.Hankala tietysti varmaksi sanoa ja kun ei kerran vikavaloa sytyttänyt niin vaikea varmistaa kun ei vikakoodeista silloin löydy.
Re: Omega b 2.0 16v ecotec nykii n.4000 rpm kohdalla
Joo kiitoksia paljon nopeasta vastauksesta.. vois olla juu tuo nokan asennontunnistin ku noin 4500 se kiertää ko äsken kävin kokeilees.