20DTH koneen termostaatti
20DTH koneen termostaatti
Miten tuohon Zafiran 20DTH koneeseen, saako siihen pelkkää termostaattia vaihdettua? Kun tuputtivat koko alumiinikoppaa 90e ja eivät pelkkää termostaattia? Siis mitä v*ttua
? Voisko joku selventää...Onko se termari jotenkin erikoinen kun pitää koteloineen vaihtaa?
Opel Zafira 2.0D -01
Ford Taunus GT 2000 V6 -72
Ford Taunus 12m TS -65 (x2)
Re: 20DTH koneen termostaatti
Myös Vectran DTL:ssä tulee koko kotelo mukana. Onneksi Pirkanmaan Osa-Shop auttaa hintaan 49 euroa.
Vielä en ole purkanut ja katsonut, että kuinka termari on rakennettu, eli saisiko pelkkää termaria vaihdettua. Päätös on kuitenkin helppo, mikäli tarjolla ei ole muuta kuin koko koteloa.
Vielä en ole purkanut ja katsonut, että kuinka termari on rakennettu, eli saisiko pelkkää termaria vaihdettua. Päätös on kuitenkin helppo, mikäli tarjolla ei ole muuta kuin koko koteloa.
B1 Vectra Caravan 2,0 DI
2.0i A Vectran termostaatti on huomattavasti halvempi. 
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Termaripaketti purkautuu helposti kunhan vähän katsoo tarkemmin. Jos tuo a-vecun termari käy niin kuin väitetään niin saa varmasti paljon halvemmalla.
Astra Dti 2.0 Y20DTH -99, MYYTY
HD 1200S -98 juhlamalli, myynnissä 8499;-
Audi A3 AMB 2.0 TDi Quattro -06
HD 1200S -98 juhlamalli, myynnissä 8499;-
Audi A3 AMB 2.0 TDi Quattro -06
Kyllä se ite termari on ihan täysin sama, senkin tosin joutuu useimmiten ostamaan koteloineen, muttei se sittenkään maksa kuin parikymppiä.
Täällä prkl korvessa oli kolme vaihtoehtoa halvin 70 e ja muut 90 e. Nämä siis koppineen ja kopat alumiiniargs1 kirjoitti:Kyllä se ite termari on ihan täysin sama, senkin tosin joutuu useimmiten ostamaan koteloineen, muttei se sittenkään maksa kuin parikymppiä.
Asiasta kolmanteen, riepoo tuo hehkutus. Eilen lämmitin auton kahdesti noin 1-2h, kummallakaan kerralla auto ei alkanut hehkuttamaan kun tuli startin aika. Sahuutti ihan reilusti ja iltapäivällä alkoi jo akkukin hyytymään
Opel Zafira 2.0D -01
Tuossa edellä tarkotin nimenomaan sitä A Vectran bensakoneen termaria.
Tuo lämmitysasia on tässä ´99:ssä jokseenkin samanlainen tuska persiissä. Olisi noiden luullut ´01:een mennessä oppivan jotain, mutta ei
Hehkutushalut on turhan huonot.
Tuo lämmitysasia on tässä ´99:ssä jokseenkin samanlainen tuska persiissä. Olisi noiden luullut ´01:een mennessä oppivan jotain, mutta ei
Aiheen vierestä mutta menköön:
Onko vastus uudemmissa eri paikassa tai erilainen kuin -98 mallin DTI:ssä?
Itsellä ei nimittäin ollut koskaan ongelmia käyntiinlähdön kanssa ko. autolla lämmityksen takia.
Noin 30 min lämmitys (liian lyhyt) saattoi hieman huonontaa käyntiinlähtöä, mutta mistään sahauksesta ei voi puhua.
Mulla oli Defa lämmitin, wateista ei tietoa.
Kantsii kysellä löytyykö vaihtoehtoja, esimerkiksi edellä mainittua edelttäneeseen opel dieseliin (1.7 TD Isuzu) löytyi 3 eri vaihtoehtoa Defalta. Alkuperäinen tyyppi ja sijoitus ei kestänyt ja lisäksi teki tuon että lämmitti vaan moottorin ohjaimen lämpötunnistimen niin ei saanut käymään pirullakaan. Kun vaihdettiin toiseen paikkaan ei enää mitään ongelmia. Ja kaikki tyytyväisiä, mulla lämpes auto ja liikkeeltä loppu takuukierre jo neljänteen vastukseen.
Onko vastus uudemmissa eri paikassa tai erilainen kuin -98 mallin DTI:ssä?
Itsellä ei nimittäin ollut koskaan ongelmia käyntiinlähdön kanssa ko. autolla lämmityksen takia.
Noin 30 min lämmitys (liian lyhyt) saattoi hieman huonontaa käyntiinlähtöä, mutta mistään sahauksesta ei voi puhua.
Mulla oli Defa lämmitin, wateista ei tietoa.
Kantsii kysellä löytyykö vaihtoehtoja, esimerkiksi edellä mainittua edelttäneeseen opel dieseliin (1.7 TD Isuzu) löytyi 3 eri vaihtoehtoa Defalta. Alkuperäinen tyyppi ja sijoitus ei kestänyt ja lisäksi teki tuon että lämmitti vaan moottorin ohjaimen lämpötunnistimen niin ei saanut käymään pirullakaan. Kun vaihdettiin toiseen paikkaan ei enää mitään ongelmia. Ja kaikki tyytyväisiä, mulla lämpes auto ja liikkeeltä loppu takuukierre jo neljänteen vastukseen.
Tuo vehje tuntuu muutenkin olevan nirso tuolle hehkutukselle. Eli viime syksynä pahinta oli jossakin +5 korvilla kun ei suostunut vielä hehkuttamaan mutta sahauksesta päätellen olisi voinut arvata toisin. Pystyykö tuota hehkutusherkkyyttä säätämään softalla, siis opelin huollossa? Mun puolesta saisi hehkuttaa vaikka aina, kun alkaa vituttamaan tuo homma. Pitänee tarkistaa viikonloppuna missä se vastus on samalla kun vaihdan tuon termarin. Sen kyllä pitäisi olla samassa paikassa kuin muissakin vastaavissa, kun on suomiauto ja siten maahantuojan varustelema....ainakin luulisi niin? Vaikka on kilvet jo kerran vaihdettu ennen kuin on myyty edes uutena
On ollut kova himo saada EU-kilvet kun on pitänyt niiden vuoksi vaihtaa kilvet liikkeessä 
Opel Zafira 2.0D -01
Valitettavasti ei ole kokemusta DTH:sta, mutta DTL varmaan menettelee.
Omat ongelmat löytyy täältä.
Hehkujen toimivuutta voi tarkastella nyppäämällä lämpötila-anturin johdon irti. Tällöin automatiikka tulkitsee, että kone on todella kylmä ja hehkuttaa pitkään. Anturi löytyy, kun poistaa koneen suojamuovit. Edestä katsottuna vasemmassa etukulmassa on kaksi anturia. Se kaksinapainen on lämpötila-anturi. Johto irti hehku toimii vaikka kone kävisi kuinka lämpöisenä.
Koska näin ei käynnistysvaikeuksia ilmennyt omassa autossa ajoin huoltoon, jossa päivittivät hehkun ohjelman. Nyt hehkuttaa, ellei ole ollut roikan perässä. Tuota ominaisuutta tutkitaan, jos käynnistysongelmia vielä ilmenee.
Omat ongelmat löytyy täältä.
Hehkujen toimivuutta voi tarkastella nyppäämällä lämpötila-anturin johdon irti. Tällöin automatiikka tulkitsee, että kone on todella kylmä ja hehkuttaa pitkään. Anturi löytyy, kun poistaa koneen suojamuovit. Edestä katsottuna vasemmassa etukulmassa on kaksi anturia. Se kaksinapainen on lämpötila-anturi. Johto irti hehku toimii vaikka kone kävisi kuinka lämpöisenä.
Koska näin ei käynnistysvaikeuksia ilmennyt omassa autossa ajoin huoltoon, jossa päivittivät hehkun ohjelman. Nyt hehkuttaa, ellei ole ollut roikan perässä. Tuota ominaisuutta tutkitaan, jos käynnistysongelmia vielä ilmenee.
B1 Vectra Caravan 2,0 DI
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... rmostaatti
Tuommonen ketju löytyy ja siellä pitäis olla mun ottamia kuviaki
Skoda Octavia -08
Juu tarinoin sinne tuon homman etenemisen.jamata kirjoitti:http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... rmostaatti
Opel Zafira 2.0D -01
Kyllä sen termarin saa irti siitä kotelosta. Pikkusen painaa ja kääntää niin termari on irti.
Mulla on yksi käytetty ylimääräinen termari kannen kera. Se on peräisin DTH (dti) Omegasta, ja ainakin siinä saa saa termarin irti ilman väkivaltaa kotelosta.
Sitä en tiedä että mistä noita irrallisia termareita sitten saa.
Mulla on yksi käytetty ylimääräinen termari kannen kera. Se on peräisin DTH (dti) Omegasta, ja ainakin siinä saa saa termarin irti ilman väkivaltaa kotelosta.
Jaa-a... toista edelliseen ECOTECiin pohjautuvaan moottoriin menin termaria hakemaan niin sano että alkuperänen on aika kallis mutta sulle mää voin myydä ton A Omegan termarin kun sen sinne koppaan osaat kuitenki vaihtaa... Kyseessä tosin bensiinimoottori mutta periaate sama. Eli eiköhän joku vanhemman vehkeen irtotermari sinne käy. Ja niitä nyt on melkeen varaosaliikkessä kun varaosaliikkeessä.Veikka kirjoitti:Kyllä sen termarin saa irti siitä kotelosta. Pikkusen painaa ja kääntää niin termari on irti.
Tarinoin tuonne toiseen osioon miten mulla kävi, mutta lyhykäisyysessään:
2.0i A-vecun termarit yleensä käy sinne mutta ostin sen merkkisen että eipäs käynytkään. Laitoin tuonne toisaalle myös sen merkin. Joka tapauksessa modasin sen risteyttämällä sen alkuperäisen kanssa ja nyt se on siellä ja toimii.
2.0i A-vecun termarit yleensä käy sinne mutta ostin sen merkkisen että eipäs käynytkään. Laitoin tuonne toisaalle myös sen merkin. Joka tapauksessa modasin sen risteyttämällä sen alkuperäisen kanssa ja nyt se on siellä ja toimii.
Opel Zafira 2.0D -01