Astra F sähkövikavalo
Astra F sähkövikavalo
koitin tuossa etsiä mutta en löytänyt selitystä tuolle että mistä moinen valon palaminen johtuu
auttakaa..
Re: Astra F sähkövikavalo
laturinvalo? se punainen?
mittaa latauksen jännite yleismittarilla (vähintää suotavaaolla ~13volttia tyhjäkäynillä valot ja puhallin päällä mieluusti lähelle 14v) jos et omista semmoista vaihda jännitteen säädin laturiin se sijaitsee laturintakana jos mallia BOSCH ainakin tähän asti ollut astroissa mitä oon tavannut boschin laturit jännitteen säädin maksaa 6-15€ riippuu alennuksista ja putiiksita
mikäli se ei auta niin sitten on joko maadoitus laturilta runkoon huono/moottoriin* tai oikosulkujossakin sähkölaitteessa
*suosittelen tekemään 16mm2 piuhalla maadoituksen iskarin tolppaan ainakin calibrassa autto huomattavasti lataukseen pitkät päällä tuli 1voltti lisää ja se on paljon valotehoon näin pimeinä aikoina... eikä astrassakaan mitkää liian hyvät valot ole
mittaa latauksen jännite yleismittarilla (vähintää suotavaaolla ~13volttia tyhjäkäynillä valot ja puhallin päällä mieluusti lähelle 14v) jos et omista semmoista vaihda jännitteen säädin laturiin se sijaitsee laturintakana jos mallia BOSCH ainakin tähän asti ollut astroissa mitä oon tavannut boschin laturit jännitteen säädin maksaa 6-15€ riippuu alennuksista ja putiiksita
mikäli se ei auta niin sitten on joko maadoitus laturilta runkoon huono/moottoriin* tai oikosulkujossakin sähkölaitteessa
*suosittelen tekemään 16mm2 piuhalla maadoituksen iskarin tolppaan ainakin calibrassa autto huomattavasti lataukseen pitkät päällä tuli 1voltti lisää ja se on paljon valotehoon näin pimeinä aikoina... eikä astrassakaan mitkää liian hyvät valot ole
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
16 neliön piha? Kelläs niin pieni piha on? Viitannet 16 mm² poikkipinta-alaltaan olevaan johtimeen (johtoon, piuhaan jne...)... (Sori, oli pakko kuitata, kun itse kuittasit terokimmolle)Realsanta kirjoitti:*suosittelen tekemään 16m2 pihalla maadoituksen iskarin tolppaan ainakin calibrassa autto huomattavasti lataukseen pitkät päällä tuli 1voltti lisää ja se on paljon valotehoon näin pimeinä aikoina... eikä astrassakaan mitkää liian hyvät valot ole
Mutta oma veikkaukseni topicin aloittajan kysymykseen on se oranssi ECU:n merkkivalo (oranssi merkkivalo, jossa on moottori ja salama). Moottorin elektroninen ohjausyksikkö siis kertoo, että jossain on mahdollisesti vika. Vikakoodit voi lukea itse tai viedä huoltoon luettavaksi. Foorumilta kyllä löytyy tietoa vikakoodin luvusta, kunhan aloittaja selventää kumpi merkkivalo palaa.
Mitä järkeä on tehdä töitä tässä yhteiskunnassa? Raataa pienellä palkalla ja polttaa itsensä loppuun. Tehköön ne töitä, jotka haluavat, niin minä elän yhteiskunnan tuella ja vapaa-aikaa riittää... Ei raha ole kaikki kaikessa, elää voi muutenkin.
Joo se on toi mis on salama ja moottori
onkos tietoo mitä sellanen luku maksais?
Ohjekirjassa sanotaan et on joku sähkön vara järjestelmä käytössä?
Liikkeestä riippuen lukeminen maksaa n. 10-70€. Voit myös lukea ne itse.
Ohjeet englanniksi
Edit: Mikä on moottorisi tyyppikoodi?
Ohjeet englanniksi
Edit: Mikä on moottorisi tyyppikoodi?
Mitä järkeä on tehdä töitä tässä yhteiskunnassa? Raataa pienellä palkalla ja polttaa itsensä loppuun. Tehköön ne töitä, jotka haluavat, niin minä elän yhteiskunnan tuella ja vapaa-aikaa riittää... Ei raha ole kaikki kaikessa, elää voi muutenkin.
anteeksi että olen näin tyhmä mutta kun ei ole tuo ooppeli ollu pihassa ku vasta kaks viikkoa ni en tiedä
mutta 1.8 16v ja vm.-97.
No, tästä saat vihjeitä miten homma pääpiirteissään etenee. Eduksi on, että tietää mikä moottori ja mikä moottorin elektroninen ohjausyksikkö on kyseessä, niin voi tulkita koodit. Helpointa on tosiaan käyttää pajalla. Yleensä pieniltäkin pajoilta löytyy vehkeet millä koodit voi lukea. Tosiaan, kun se valo palaa, on moottori nk. hätäkäyttöohjelmalla, rajoittaen kierrokset 4500 rpm. Kun kyseessä on tuo 16v malli, niin valitettavan usein se on kampiakselin asentotunnistin tai nokka-akseli asentotunnistin mikä ryttyilee, mutta lue/luetuta koodit, niin voit olla viisaampi.lainetti kirjoitti:anteeksi että olen näin tyhmä mutta kun ei ole tuo ooppeli ollu pihassa ku vasta kaks viikkoa ni en tiedämutta 1.8 16v ja vm.-97.
mutta kyllä toi ihan kunnolla kiertää? 
Nooh, kaivelet ne koodit. Sitten ei välttämättä ole kumpikaan edellä mainituista antureista, koska ne ovat ns. "kriittisiä" ja rajoittavat kierrokset tohon ~4500 rpm.lainetti kirjoitti:mutta kyllä toi ihan kunnolla kiertää?