Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Olen kiinnittänyt huomiota että kytkimestä kuuluu kurahtava/vinkaiseva ääni, toisinaan joka kerta kun painaa mutta välillä voi mennä viikkokin että ei mitään
Mikähän tässä on aiheuttajana? mielessä kävi että ilmaa pääsylinterissä (vai työsylinterikös se on mutta siinä joka on polkimen yhteydessä).
Kytkin toimii normaalisti, ja ei ole matto joka aiheuttaa Jarrut on ilmattu noin vuosi sitten mutta kytkimeen ei ole koskettu voisiko olla ilmaa?
Parkkiksella pikaisesti pimeässä katsoin niin en keksinyt että voisiko kytkin poljin hangata johonkin jaka kaipaisi vain öljyä
Ford Mondeo 2011
Ex Chevrolet Cruze 2010, Volvo S60 2005, Ford Mondeo 2002, Opel Vectra 1998, Nissan primera 1991
Slx kirjoitti:Olen kiinnittänyt huomiota että kytkimestä kuuluu kurahtava/vinkaiseva ääni, toisinaan joka kerta kun painaa mutta välillä voi mennä viikkokin että ei mitään
Mikähän tässä on aiheuttajana? mielessä kävi että ilmaa pääsylinterissä (vai työsylinterikös se on mutta siinä joka on polkimen yhteydessä).
Kytkin toimii normaalisti, ja ei ole matto joka aiheuttaa Jarrut on ilmattu noin vuosi sitten mutta kytkimeen ei ole koskettu voisiko olla ilmaa?
Parkkiksella pikaisesti pimeässä katsoin niin en keksinyt että voisiko kytkin poljin hangata johonkin jaka kaipaisi vain öljyä
Varmaan siten painelaakerin ääni.jos et polkimen narinoita ym.tarkota.voiha sinne rasvaa laittaa akselille.ahdas paikka mutta suihkimalla saa.jos et purkaa halua enenpiä.paine laakerin äänihän kuuluu vain käynnissä ja urahtaa,vinkasee tai jotain siltä väliltä.
Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
Kyl toi kuuluu vaikka auto ei ole käynnissä, olisko mulla kerrankin tuuria ja olisi vain kytkimen poljin joka hankaa johonkin
Onkos painelaakeri vaihteiston sisällä?
Ford Mondeo 2011
Ex Chevrolet Cruze 2010, Volvo S60 2005, Ford Mondeo 2002, Opel Vectra 1998, Nissan primera 1991
Slx kirjoitti:Kyl toi kuuluu vaikka auto ei ole käynnissä, olisko mulla kerrankin tuuria ja olisi vain kytkimen poljin joka hankaa johonkin
Onkos painelaakeri vaihteiston sisällä?
Kytkin laakeri ja työsylinteri paketti.on vaihteiston sisällä.pääsylinteri, polkimen päässä.sinne vaan sit tutkimaan mikä narisee.Polkimen osissa kuivaa tai jotain,ei painelaakeri vika ainakaan laakerin osalta.
Terokimmon kanssa keskusteltu jo toisessa topicissa minun kytkinremontista ja siihen liittyvistä ongelmista, mutta ajattelin tähän nyt vastata. Eli huomasin tuossa joku päivä että kytkin ääntää. Kytkinpoljin ylhäällä vaihde vapaalla kuuluu sellanen vaimea kalina (vähä niinku olis kone väljä, tai sellaiseksi voisin sen kuvitella), sitten kun polkimen painaa pohjaan, ääni katoaa. Kuitenkin sitten kun kytkinpoljinta alkaa vapauttaa, niin jossain vaiheessa kuuluu sellainen metallinen "naksahdus" tjsp. Mistä tuollainen ääni voi olla lähtöisin? Osissa ei ole vikaa, tai ei ainakaan pitäisi. Osat jotka vaihdettiin rempassa olivat työsylinteri-painelaakeri systeemi, kytkinlevy ja paineasetelma. Lisäksi on uusittu joitain tiivisteitä ja pultteja. Lisätietona tosta äänestä voisi mainita sen, että kun aamulla auton käynnistää kylmässä niin ääni on voimakkaampi, kuin silloin kun autolla on ajettu ja moottori on lämmennyt. Ei tuolla lämpeämisellä kyllä pitäisi olla kytkimen kanssa mitään tekemistä.
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Ettei olis kytkinpolkimen akselin kohdalla klappia? Voisi aiheuttaa "kalinaa" moottorin täristessä ja polkimen ollessa vapaa. Kuuluuko sama ääni, jos moottori ei ole käynnissä ja polkee kytkintä? Kalinaa ei pitäisi kuulua, mutta naksahdus voi kuulua. Lämmöllä ei pitäisi olla juurikaan vaikutusta mikäli kyse on polkimen akselin välyksestä.
nykyinen: Opel Astra K 1.6 CDTi BiTurbo MT6 Sports Tourer Innovation -17
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
Tubbe kirjoitti:Terokimmon kanssa keskusteltu jo toisessa topicissa minun kytkinremontista ja siihen liittyvistä ongelmista, mutta ajattelin tähän nyt vastata. Eli huomasin tuossa joku päivä että kytkin ääntää. Kytkinpoljin ylhäällä vaihde vapaalla kuuluu sellanen vaimea kalina (vähä niinku olis kone väljä, tai sellaiseksi voisin sen kuvitella), sitten kun polkimen painaa pohjaan, ääni katoaa. Kuitenkin sitten kun kytkinpoljinta alkaa vapauttaa, niin jossain vaiheessa kuuluu sellainen metallinen "naksahdus" tjsp. Mistä tuollainen ääni voi olla lähtöisin? Osissa ei ole vikaa, tai ei ainakaan pitäisi. Osat jotka vaihdettiin rempassa olivat työsylinteri-painelaakeri systeemi, kytkinlevy ja paineasetelma. Lisäksi on uusittu joitain tiivisteitä ja pultteja. Lisätietona tosta äänestä voisi mainita sen, että kun aamulla auton käynnistää kylmässä niin ääni on voimakkaampi, kuin silloin kun autolla on ajettu ja moottori on lämmennyt. Ei tuolla lämpeämisellä kyllä pitäisi olla kytkimen kanssa mitään tekemistä.
No tuo lämpeäminen kyllä vaikuttaa kytkimen ääniin eri muodoissa.muistan remontin,ei oikeen sujunut .Sitä sitten paha lähteä sanomaan mitään sieltä kopan sisältä,kun se jäi vähän niinkuin jäi se irrottaminen.Mutta nyt pitäis vaan olettaa että se on ulkopuolinen ääni.oisko sieltä päässyt pääsylinteristä tai muista mitä itse irrotit vaihtaessa.joku löystymään pulteista ja siksi kalisee,painaesssa tiukkenisi kun kiristyy.Jotain sen suuntasta?.
Ainut mitä itse olen vaihtanut on se kytkimen pääsylinteri ja se tuli sinne tulipelliin ainakin kunnolla kiinni. Tosta kalinasta en tiedä, mutta justiin muistin, että joka kerta myös kun painaa kytkimen pohjaan niin siitä kytkinpolkimesta kuuluu sellaine, yllätys yllätys, muovinen naksahdus. Voi olla että se ääni lähtee siitä suojakumista joka tulee sinne kytkinpolkimen akselin päälle auton sisäpuolella, nimittäin se ei ole kunnolla paikalla, kun en saanut sitä, meinaan on aika typerä vaihdettava tuo pääsylinteri kokonaisuudessaan.
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Tubbe kirjoitti:Ainut mitä itse olen vaihtanut on se kytkimen pääsylinteri ja se tuli sinne tulipelliin ainakin kunnolla kiinni. Tosta kalinasta en tiedä, mutta justiin muistin, että joka kerta myös kun painaa kytkimen pohjaan niin siitä kytkinpolkimesta kuuluu sellaine, yllätys yllätys, muovinen naksahdus. Voi olla että se ääni lähtee siitä suojakumista joka tulee sinne kytkinpolkimen akselin päälle auton sisäpuolella, nimittäin se ei ole kunnolla paikalla, kun en saanut sitä, meinaan on aika typerä vaihdettava tuo pääsylinteri kokonaisuudessaan.
Joo,muistan että sen sylinterin vaihoit,mutta siinä tarkotin että mitä jouduit irrottamaan,vai jouduitko polkimen osia edestä ottamaan.Mutta tuota ei kyllä pysty kun siellä paikan päällä kattoo mistä se kuluu,jos kuitenkin sen saat paikallistettua pokimen ja sille alueeelle,ettei mikään nesteputki tai letku kalise kiinnikkeisssään ja painneen ala tiukene.en tiiä.
Heiluttele kytkinpoljinta käsin, jotta selviää antaako polkimen välysten takia ääntä. Poljinta kannattaa myös painella kädellä muutama kerta pohjaan, jotta selviää kuuluuko naksahdus polkimen suunnalta. Kuskin paikalta kun jalalla painelee ja taustaääniä ajettaessa muutoinkin, niin ei ole helppo paikallistaa ääntä esim. polkimeen.
nykyinen: Opel Astra K 1.6 CDTi BiTurbo MT6 Sports Tourer Innovation -17
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77