Keskuslukko ei toimi, en saa bensaluukkua auki
Keskuslukko ei toimi, en saa bensaluukkua auki
Kuskin lukko rikki (haitat hajonnut), nyt ei aukea apparin ovikaan, ei sisältä ei ulkoa. Takakontti aukeaa, mut ei avaa muita ovia ja se SUURIN ongelma en saa bensaluukkua auki. Onko hyviä ehdotuksia, miten bensaluukun sais auki, ilman väkivaltaa (kohta turvaudun kyl siihen)? Ei muuten mut bensavalo palaa. Auto on vectra vm 91.
minä tyännän tämän opelin jorpakkoon (myöhemmin)
-
jupasierra
- 'Admiral'

Re: Keskuslukko ei toimi, en saa bensaluukkua auki
Mun mielestä sieltä paksista vaan niitä sivupahveja irti tankin läpän puolelta, niin näkyviin pitäis tulla vaijeri/vivusto joka sitä nappia ohjaa. Pihdeillä kiinni oikeasta paikasta, ja vólaa !
Sieltä tänään kateltiin, mut ei tuntunut mitään järkevää löytyvän. Pitänee katsoa uudelleen. ..tanan ahtaat kolot ovat.
Jos oikein muistan niin siinä moottorissa on musta muovilipare, josta auton pituus suunnassa taaksepäin vetämällä luukun lukkotapin saa auki.
Sen saa ihan käsin vedettyä ja ja sen löytää kyllä helposti. Se lipare on ns. taain/uloin osa sitä lukkomoottoria.
Ilmeisesti autosi kuskin oven lukko on jäänyt takalukko asentoon.
Itsellä oli vastaava tilanne kun keskuslukon ohjainboksi hajosi. Kaikki muut paitsi kuskin ovi oli takalukossa. Konttiin pääsi, mutta bensaluukkua ei saanut auki. Huoltsikalla sitten hetken pähkäiltyäni löysin lipareen, josta luukun sai auki...
Sen saa ihan käsin vedettyä ja ja sen löytää kyllä helposti. Se lipare on ns. taain/uloin osa sitä lukkomoottoria.
Ilmeisesti autosi kuskin oven lukko on jäänyt takalukko asentoon.
Itsellä oli vastaava tilanne kun keskuslukon ohjainboksi hajosi. Kaikki muut paitsi kuskin ovi oli takalukossa. Konttiin pääsi, mutta bensaluukkua ei saanut auki. Huoltsikalla sitten hetken pähkäiltyäni löysin lipareen, josta luukun sai auki...
der OPelVEctra -Technic, die begeistert.
Mulla tuo vain irroiti keskuslukon piuhan irti. Noh, huomenna käyn ruuvarin kanssa ja irroitan ne pari ruuvia irti josko sillä irtois koko hässäkkä ja luukku auki, kun kokeilee niin näkee
. Vielä on luukku kiinni ku alko jouluna.
niillä ruuveilla se onkin siellä kiinni, ainakin mulla oli -89 vectrassa.
opel vectra c 2,2 gts
- sepse
- OCF Member 2023

Helppo homma / nyt kun sen mustan tankinlukon moottorin löysit niin sen etupäästä lähtee taivutettu rauta läpi luukunkehyksen luukkuun / rauta rullaa kevyesti moottorin sisään kun otat kiinni ja siirrät. Moottori on yksinkertaisuudessaan laite joka liikuttaa tapin joko auton etupäätä kohti(lukitus) tai takapäätä kohti (auki) ja se ei lukkiudu . Ja jos ei liiku vapaasti ota 2kpl kiinnitys ruuvia irti (pysty pellin läpi moottorin kuoreen)
Seppo
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 

Joo muistin väärin sen lipareen...
Kävin äsken autolla katsomassa ja se lipare, jonka muistin olikin se mistä vetämällä johto lähtee irti moottorin päräpäästä.
No tässä on kuvat nyt siitä taivutetusta tangosta, josta Seppo kirjoitti. Tanko on moottorin etupäässä ja liikkuu ihan sormin.
Ylä-kuvassa luukku on auki ja ala-kuvassa luukku on kiinni.
der OPelVEctra -Technic, die begeistert.
Todella ISO kiitos
, kaikille auttaneille, varsinkin kuvat auttoivat todella paljon.
Nyt on luukku auki ja pääsee huomenna tankaamaan ja tyttären kanssa uudeksi vuodeksi mökille
. Kerran vielä Iso kiitos