Öljyä kuluu kuin bensaa
Öljyä kuluu kuin bensaa
Siis nyt taas täällä yks tohelo. Ostin kuukausi sit tigran ja oon ollu muuten melko tyytyväinen, mut moottorin kans on ollut huolia. Moottori vaihdettiin joku vuosi sit sanoo paperit. Vikaa tosiaan on ollut moottori valon kans ja sit lämpöjen kans. No lämpöjä korjattiin termostaattivaihdolla. Mut edelleen kenkkuaa moottori. Nyt ongelmana on se, että saan syöttää peltilehmääni koko ajan. En siis pelkällä bensalla vaan öljyllä myös. Ku ostin auton niin menin ensimmäisenä hakee uude öljykorkin ku öljy ei pysyny siel mis piti vaan tikku sano että taas ollaan tyhjänä. No sit oon vaan lisänny öljyy. Ajattelin vaihtaa öljyt ja suodattimet pikimmiten, mut mitäs jos ei vaan toimi? Mis vika? Oon kiinnittäny huomioo siihen, et joskus moottori on ihan likainen öljystä ja se siis mun silmin katsottuna vuotaa, mut mistä? Tiivisteistä? Ku enää ei oo öljyy pelkästää korkin ympäril vaan muuallaki. Tosin voin olla väärässäki, mut mitä sanotte?
Opel Tigra -95
Re: Öljyä kuluu kuin bensaa
Mikä oli syynä moottorin vaihtoon.Ja mistä toisen sait.Oliko ajomäärää missään.tigra95 kirjoitti:Siis nyt taas täällä yks tohelo. Ostin kuukausi sit tigran ja oon ollu muuten melko tyytyväinen, mut moottorin kans on ollut huolia. Moottori vaihdettiin joku vuosi sit sanoo paperit. Vikaa tosiaan on ollut moottori valon kans ja sit lämpöjen kans. No lämpöjä korjattiin termostaattivaihdolla. Mut edelleen kenkkuaa moottori. Nyt ongelmana on se, että saan syöttää peltilehmääni koko ajan. En siis pelkällä bensalla vaan öljyllä myös. Ku ostin auton niin menin ensimmäisenä hakee uude öljykorkin ku öljy ei pysyny siel mis piti vaan tikku sano että taas ollaan tyhjänä. No sit oon vaan lisänny öljyy. Ajattelin vaihtaa öljyt ja suodattimet pikimmiten, mut mitäs jos ei vaan toimi? Mis vika? Oon kiinnittäny huomioo siihen, et joskus moottori on ihan likainen öljystä ja se siis mun silmin katsottuna vuotaa, mut mistä? Tiivisteistä? Ku enää ei oo öljyy pelkästää korkin ympäril vaan muuallaki. Tosin voin olla väärässäki, mut mitä sanotte?
varmasti koneen pesu ensin ja sitte alkaa ettiä vuotoa.
onko määrä 1l sadalla,tuhannella mitä syö.auto parkkipaikka,onko öljyssä.Öljyjä nyt tuski uusia kannattaa ennen kuin vuoto selvinnyt.

Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
-
powerofopel
- 'Diplomat'

lätäkköjä alla?
mikäs kone sinun tigrassa on? ainakin x20xev moottoreissa on ollut tapana venttiilien ohjurien kumit vuotaa/karata paikoiltaa jolloin öljyä kuluu normaalia enemmän.
mikäs kone sinun tigrassa on? ainakin x20xev moottoreissa on ollut tapana venttiilien ohjurien kumit vuotaa/karata paikoiltaa jolloin öljyä kuluu normaalia enemmän.
vectra a2 (gl->2000/GT) + calibra DTM-edition
Ei taida tigrassa x20xev moottoria olla.Taitaa olla kyseisessä autossa x16xel luultavimmin.Kannattaa kokeilla aluksi jotain vähän paksumpaa öljyä jos pysyisi sisällä paremmin.Oma x16xel astra vei Teboil diamondia 5W40 1l/1000km ja Teboil silveriä 1l/5000km.
Astra Caravan edition 2000/Taunus GXL 1975
No Diamondin ja Silverin kuumaviskositeetti on sama.Opeca kirjoitti:Ei taida tigrassa x20xev moottoria olla.Taitaa olla kyseisessä autossa x16xel luultavimmin.Kannattaa kokeilla aluksi jotain vähän paksumpaa öljyä jos pysyisi sisällä paremmin.Oma x16xel astra vei Teboil diamondia 5W40 1l/1000km ja Teboil silveriä 1l/5000km.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 0#p1312110Obelixii kirjoitti:No Diamondin ja Silverin kuumaviskositeetti on sama.Opeca kirjoitti:Ei taida tigrassa x20xev moottoria olla.Taitaa olla kyseisessä autossa x16xel luultavimmin.Kannattaa kokeilla aluksi jotain vähän paksumpaa öljyä jos pysyisi sisällä paremmin.Oma x16xel astra vei Teboil diamondia 5W40 1l/1000km ja Teboil silveriä 1l/5000km.
simon kemmenteja öljyistä ja niiden käyttäytymisestä lämpösen.Hyvää tietoa,ja öljyjen eroja vaikka visko onkin numeroitu samaksi.
täähän ikuisuus aihe ja tarkotus ei oo alkaa veivamaan öljyistä,nuo vaan hyviä vinkkejä, mitä simo laittanu.

Olkoot vaan samat kuumaviskositeetit mutta kuten kerroin öljynkulutus väheni noin paljon tuolla öljynvaihdolla.Eikä nostajatkaan naputa tuolla öljyllä joten ainakin minun sekotekkiin ei kannata laittaa mitään täyssyntettistä öljyä.Kylmäkäynnistyksessäkin öljynpainevalo palaa ehkä millisekunnin pitempään.Obelixii kirjoitti:No Diamondin ja Silverin kuumaviskositeetti on sama.Opeca kirjoitti:Ei taida tigrassa x20xev moottoria olla.Taitaa olla kyseisessä autossa x16xel luultavimmin.Kannattaa kokeilla aluksi jotain vähän paksumpaa öljyä jos pysyisi sisällä paremmin.Oma x16xel astra vei Teboil diamondia 5W40 1l/1000km ja Teboil silveriä 1l/5000km.
Astra Caravan edition 2000/Taunus GXL 1975
No ehkäpä Teboilin 15W-40 pysyisi vielä paremmin (tai sitten ei..)Opeca kirjoitti:Olkoot vaan samat kuumaviskositeetit mutta kuten kerroin öljynkulutus väheni noin paljon tuolla öljynvaihdolla.Eikä nostajatkaan naputa tuolla öljyllä joten ainakin minun sekotekkiin ei kannata laittaa mitään täyssyntettistä öljyä.Kylmäkäynnistyksessäkin öljynpainevalo palaa ehkä millisekunnin pitempään.Obelixii kirjoitti:No Diamondin ja Silverin kuumaviskositeetti on sama.Opeca kirjoitti:Ei taida tigrassa x20xev moottoria olla.Taitaa olla kyseisessä autossa x16xel luultavimmin.Kannattaa kokeilla aluksi jotain vähän paksumpaa öljyä jos pysyisi sisällä paremmin.Oma x16xel astra vei Teboil diamondia 5W40 1l/1000km ja Teboil silveriä 1l/5000km.
Käytin itse jotain mobilin öljyjä, sitä sai sit olla lisäämässä joka kuukausi aina, mut nyt kun laitoin GM öljyt niin
ei oo tarvinnut lisätä öljyä puoleen vuoteen.
ei oo tarvinnut lisätä öljyä puoleen vuoteen.
Venavarren kumit ne nuissa yleensä pomppaa paikoiltaan ja aiheuttaa kovaa öljyn menekkiä.
mikä on vanevarren kumit???leinoan kirjoitti:Venavarren kumit ne nuissa yleensä pomppaa paikoiltaan ja aiheuttaa kovaa öljyn menekkiä.
Opel Tigra -95
niistä en tiiä,mutta oman kirjoitusvirhevian omaavana tarkoitat"venavarren kumeja".Eli ventiilin varren kumit.Ventiilin ohjuri kumit.laitetaan venttiilien ohjureihin tiivistämmään öljyn valumista imusarjaan.E:onko sun koneesi 1.4,1.6 ??? katso vaikka rekisteriotteesta moottorikoodi.joku xz14xev tai vastaava numerosarja.tigra95 kirjoitti:mikä on vanevarren kumit???leinoan kirjoitti:Venavarren kumit ne nuissa yleensä pomppaa paikoiltaan ja aiheuttaa kovaa öljyn menekkiä.

Ihan tyyppivikaa ettää venttiilinavarrenkumit irtoavat, männätkin on ajoittain väljät pyttyihin X14XEL ja X16XEL-moottoreissa...