multitimer mikä se on

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

multitimer mikä se on

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

niin mikä on tää kyseinen osa, mitä se ohjaa, ja onko minun autossa semmoinen, eli vectra b-96 x20xev. mulla itsellä pelaa kaikki virtalaitteet , mutta kiinnostas tietää mikä siitä hajoaa. 35v elektroniikkaa harrastaneena sieltä vois vika löytyä, jos semmoisen sais tutkintaan. lähettääkäpä joku rikkinäinen niin katsotaan, ettei tarttis aina ostaa uutta ja kallista.
opel vectra c 2,2 gts
Boah
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Re: multitimer mikä se on

Viesti Kirjoittaja Boah »

Multitimer on ajastusohjainlaite, joka sijaitsee sulake-/relerasian sisällä. Laite ohjaa sisävalon viivettä, vilkkujen toimintaa, sumarien toimintaa, takalasin lämppärin ajastusta (jos on), jne.
Toyota Corolla 2006 1.6 A
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

niin sen justiin ymmärsin mutta ei tullu selväksi, onko minun autossa semmoinen. ja se rikkinäinen kiinnostaa vieläkin.
opel vectra c 2,2 gts
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

lmb-58 kirjoitti:niin sen justiin ymmärsin mutta ei tullu selväksi, onko minun autossa semmoinen.
On.
Hallunisation
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Hallunisation »

Itse avasin tuon oman rikkinäisen ja jostain syystä takalasin lämppärin releen kolvaukset olivat sulaneet ja sen takia kaikki sähkölaitteet sekosivat.. Siellä multitimerin sisällä ei ole kuin yksi piiri jonka kautta kaikki ohjataan, eli vika on 99% aina kolvauksissa, jos ei jännitepiikkiä ole tullut.
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

näin vähän arvelin. ja sen piirinkin varmaan jostain saa. turhaan uutta ostaa, jos vanha on korjattavissa. eikö se ole aika kallis laite.
opel vectra c 2,2 gts
Vastaa Viestiin