Kytkentä kysymyksiä
Kytkentä kysymyksiä
Haluisin kysellä kytkentä hommista. Sellaista meinasin, et ku ostin pari loiste putkee ja nyt ärsyttää ku ne johdot täytyy aina kytkee siihen hemmetin tupakansytyttimeen, että jos laittaisin ne soittimeen. Mihin ne sinne soittimeen kytketään? Sanokaa kaikki piuhat ja värit sekä kaikki mahdolliset jotka tulee ottaa huomioon. Kaveri liitti soittimeen putkensa ja joutu sit viel tekee niille erillisen katkaisimen kun ne ei ollu päällä ku soittimen ollessa päällä, mut mulla soitin ei sammu kun auto sammuu. Allani on tigra vuodelta 95.
Opel Tigra -95
Re: Kytkentä kysymyksiä
Yks vaihtoehto olis että kytket vaikka loisteputket samaan virtapiuhaan mistä soitinkin saa virran ja sitten maat johonkin runkoon taikka sitten soittimen groundiin. Tosin näin niin ne ovat aina päällä joten joudut laittamaan kytkimen väliin. Voit tietty sitten aina ostaa biltemasta releen ja kytket soittimen remoten siihen. Tällöin ei mitään nappeja tarvii vaan putket saa virtaa ku rele saa soittimesta herätteen.tigra95 kirjoitti:Haluisin kysellä kytkentä hommista. Sellaista meinasin, et ku ostin pari loiste putkee ja nyt ärsyttää ku ne johdot täytyy aina kytkee siihen hemmetin tupakansytyttimeen, että jos laittaisin ne soittimeen. Mihin ne sinne soittimeen kytketään? Sanokaa kaikki piuhat ja värit sekä kaikki mahdolliset jotka tulee ottaa huomioon. Kaveri liitti soittimeen putkensa ja joutu sit viel tekee niille erillisen katkaisimen kun ne ei ollu päällä ku soittimen ollessa päällä, mut mulla soitin ei sammu kun auto sammuu. Allani on tigra vuodelta 95.
1.6 Bi Turbo Astra K MY17 
Zimeon kirjoitti:Yks vaihtoehto olis että kytket vaikka loisteputket samaan virtapiuhaan mistä soitinkin saa virran ja sitten maat johonkin runkoon taikka sitten soittimen groundiin. Tosin näin niin ne ovat aina päällä joten joudut laittamaan kytkimen väliin. Voit tietty sitten aina ostaa biltemasta releen ja kytket soittimen remoten siihen. Tällöin ei mitään nappeja tarvii vaan putket saa virtaa ku rele saa soittimesta herätteen.tigra95 kirjoitti:Haluisin kysellä kytkentä hommista. Sellaista meinasin, et ku ostin pari loiste putkee ja nyt ärsyttää ku ne johdot täytyy aina kytkee siihen hemmetin tupakansytyttimeen, että jos laittaisin ne soittimeen. Mihin ne sinne soittimeen kytketään? Sanokaa kaikki piuhat ja värit sekä kaikki mahdolliset jotka tulee ottaa huomioon. Kaveri liitti soittimeen putkensa ja joutu sit viel tekee niille erillisen katkaisimen kun ne ei ollu päällä ku soittimen ollessa päällä, mut mulla soitin ei sammu kun auto sammuu. Allani on tigra vuodelta 95.
Luulen, että releellä tää on kätevämpää.
Opel Tigra -95
punainen on yleensä +, musta maadoitus, keltainen voi olla + tai heräte. Puhutaanko nyt soittimen johdoista?
Entiset
M.S.S kirjoitti:punainen on yleensä +, musta maadoitus, keltainen voi olla + tai heräte. Puhutaanko nyt soittimen johdoista?
soittimen johdoista kyllä
Opel Tigra -95
Sit toi pitää paikkansa. Jossain soittimissa heräte saattaa olla sinivalkoinen, et kannattaa melkeen tarkistaa netistä vielä oman soittimesi kytkennät. Bilteman releetkään eivät maksa kun muutaman hassun euron ku tarvii vain sellaisen johon virta tulee, herätteelee paikka ja sitten mistä virta jatkuu. Itse käytän relettä et tuulettimet käynnistuu takakontissa ettei vahvistimet ylikuumene laatikossaan.tigra95 kirjoitti:M.S.S kirjoitti:punainen on yleensä +, musta maadoitus, keltainen voi olla + tai heräte. Puhutaanko nyt soittimen johdoista?
soittimen johdoista kyllä
1.6 Bi Turbo Astra K MY17 
- hercules
- 'Diplomat'

- Jäsennumero: 1298
- Viesti:
Siis haluat että kun soittimen laittaa päälle niin valot saavat virtaa?
Ja mankka oli kytketty niin että ei tarvitse virtalukossa avaimia käynnistyäkseen?
Ja mankka oli kytketty niin että ei tarvitse virtalukossa avaimia käynnistyäkseen?
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
hercules kirjoitti:Siis haluat että kun soittimen laittaa päälle niin valot saavat virtaa?
Siis joo mun mankka menee päälle ilman virtaa, mut ei sil oo välii vaik se meniski virralla päälle, mut kunhan valot menis samaan aikaan. Miten yhdistän? Tällä hetkellä mulla on keltainen ja punainen yhdistetty
Opel Tigra -95
- hercules
- 'Diplomat'

- Viesti:
Etsi mankan johdoista piuha mikä antaa virtaa silloin kun mankka on päällä. Yleensä sininen/sinivalkoinen.
Alunperin tuo johto taitaa olla suunniteltu sähköantenneille.
Sinisen johdon kytket releen herätteeseen, + ja - esim mankan johdoista ja releen yhdestä kannasta saat +virran mankan ollessa päällä.
Alunperin tuo johto taitaa olla suunniteltu sähköantenneille.
Sinisen johdon kytket releen herätteeseen, + ja - esim mankan johdoista ja releen yhdestä kannasta saat +virran mankan ollessa päällä.
Vectra C GTS Turbo
Eikö se soittimen johto o ehkä hitusen pientä siihen että sieltä menis viellä virrat rosvoaan. Itteki kanssa järkeilly paikkaa mistä ottais virrat neonputkille jos sellaset ostais... Mulla on kaks vahvaria jne että herätepiuhasta ei ainakaa viittisi ottaa...
Vectra b 99
^Releohjaus, jota ohjataan soittimen herätepiuhalla. Tahtoo loppua virta melko äkkiä kesken jos parin vahvarin jälkeen vielä valoja aletaan laittelemaan suoraan herätteeseen.
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
- hercules
- 'Diplomat'

- Viesti:
Sen takia kirjoitinkin tuosta releestä, silloin mankan heräte ohjaa vain relettä.jgm kirjoitti:Eikö se soittimen johto o ehkä hitusen pientä siihen että sieltä menis viellä virrat rosvoaan. Itteki kanssa järkeilly paikkaa mistä ottais virrat neonputkille jos sellaset ostais... Mulla on kaks vahvaria jne että herätepiuhasta ei ainakaa viittisi ottaa...
Mutta kyllä itsellä on kestänyt pari vahvistinta ilman relettäkin mankan herätteestä otettuna, mutta ainuttakaan neonvaloa tjms laittaisi ilman relettä.
Vectra C GTS Turbo
Kyllä ittekki sen ymmärsin että ohjausvirta releelle, mutta mistä virta neonille...? Onko esimerkiksi sulakerasiassa mitää tyhjiä paikkoja. Omasta mielestä vähän amistouhua pölliä jostain rosvoliittimellä virtaa vaikka amiksessa sähköpuolella olenki 
Vectra b 99
- hercules
- 'Diplomat'

- Viesti:
Eihän tässä mistään ryöstöliittimistä ole puhuttu
Voihan sitä esim kolvia ja kutistesukkaakin käyttää...
Minne sä niitä neoneita oot sijoittamassa, konttiin vai kabinettiin?
Vaikea sanoa kun ei tiedä miten olet kytkenyt virrat....
Soittimelta heräte konttiin vahvistimelle josta sitten toiseen vahvistimeen?
Jos näin niin itse tekisin:
Kontin päästä mankalta tuleva heräte irti, releen ohjausnapaan tämä josta sitten vahvistimille ja valoille....
Minne sä niitä neoneita oot sijoittamassa, konttiin vai kabinettiin?
Vaikea sanoa kun ei tiedä miten olet kytkenyt virrat....
Soittimelta heräte konttiin vahvistimelle josta sitten toiseen vahvistimeen?
Jos näin niin itse tekisin:
Kontin päästä mankalta tuleva heräte irti, releen ohjausnapaan tämä josta sitten vahvistimille ja valoille....
Vectra C GTS Turbo