no ota lamppu mukaan ja kato sinne.sit näät sen miten se on.jos pois kokonaan ni jonkun pultin pudotat reikään.Jos jotain muuta vialla,niin sit vaikee sanoo kannattaako lähteä.ennenku tutkii.Juha_1 kirjoitti:Tämmöiselle tumpelolle hyvä lisäys.... ois sitä saanu ehtiä.....terokimmo kirjoitti: Tuossa kuvassa sitten nimenomaan tuo tappi on vedetty ulos esille,eli sen vaan paikan näyttää ja pulttihan tuokin on,mutta vastaa tarkotusta.
Voikos tuolla ajaa vaikka vika oiskin tuossa? Kun ei tuossa parkkipaikalla oikein näe mitään ja muutenkin pitää singahtaa kaupungille tästä.
Vectra A2, vain 1, 2 ja R vaihteet toimii, manuaali
Re: Vectra A2, vain 1, 2 ja R vaihteet toimii, manuaali

Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
Nonnih. nyt pelaa ja kukkuu.
En kyllä tiedä missä vika oli. Avasin konepellin ja haeskelin kuva vasemmassa ja lamppu toisessa kädessä tuota laitosta, sieltähän se sitten löytyi. Aikani tuijoteltuani kävin lykkäämässä ykköstä kakkosta ja pakkia silmään. Juuri kun olin laittanut kannen kiinni ja lähdössä, tönäsin vielä vaihteen vapaalle ja samalla keppi alkoi liikkua ihan oikein.....
Sokka siellä oli sitten paikallaan. Oli muuten se nivel missä se sokkakin on, melko lailla öljyssä, vuotaakohan siellä jokin?
Aina olen muuten luullut, että kaikenlainen vaihteenvaihtamiseen liittyvä toiminta tapahtuu siinä etuistuinten välissä olevan kohouman sisällä.
En kyllä tiedä missä vika oli. Avasin konepellin ja haeskelin kuva vasemmassa ja lamppu toisessa kädessä tuota laitosta, sieltähän se sitten löytyi. Aikani tuijoteltuani kävin lykkäämässä ykköstä kakkosta ja pakkia silmään. Juuri kun olin laittanut kannen kiinni ja lähdössä, tönäsin vielä vaihteen vapaalle ja samalla keppi alkoi liikkua ihan oikein.....
Sokka siellä oli sitten paikallaan. Oli muuten se nivel missä se sokkakin on, melko lailla öljyssä, vuotaakohan siellä jokin?
Aina olen muuten luullut, että kaikenlainen vaihteenvaihtamiseen liittyvä toiminta tapahtuu siinä etuistuinten välissä olevan kohouman sisällä.
Opel Vectra C2 GTS
Z18XER
==========
"On typerää tehdä sama virhe kahdesti. " (Muumipappa)
Z18XER
==========
No,ilmeisesti sinne oli joku mennyt väliin vaan.tai se sokka on kulunut ja pyöriesssän tule välillä paremmalle kohalle.JKyllää siitä vaihekepin alä päässtäkin tapahtuu nivelöinnillä siirtäjien liikuttelu,pakilukon nosto ym.Mutta jos oireilee vielä tiiät mitä ettiä ja mistä.Juha_1 kirjoitti:Nonnih. nyt pelaa ja kukkuu.
En kyllä tiedä missä vika oli. Avasin konepellin ja haeskelin kuva vasemmassa ja lamppu toisessa kädessä tuota laitosta, sieltähän se sitten löytyi. Aikani tuijoteltuani kävin lykkäämässä ykköstä kakkosta ja pakkia silmään. Juuri kun olin laittanut kannen kiinni ja lähdössä, tönäsin vielä vaihteen vapaalle ja samalla keppi alkoi liikkua ihan oikein.....![]()

Suuresti kaikille kiitoksia.
Mietin tässä vielä yön pimeimpinä tunteina, että defan johto oli näköjään melko löysällä, että oisko sitten se mennyt sinne väliin....
Mistä tulikin mieleen tuon sisähaaran asennus kun johtosarja mulla jo on ja olen katsellut, että mistähän sen veisi hyttiin mutta kun eihän siellä mitään reikiä ole. Pitääkö ottaa pora vasempaan käteen jne?

Mietin tässä vielä yön pimeimpinä tunteina, että defan johto oli näköjään melko löysällä, että oisko sitten se mennyt sinne väliin....
Mistä tulikin mieleen tuon sisähaaran asennus kun johtosarja mulla jo on ja olen katsellut, että mistähän sen veisi hyttiin mutta kun eihän siellä mitään reikiä ole. Pitääkö ottaa pora vasempaan käteen jne?
Opel Vectra C2 GTS
Z18XER
==========
Z18XER
==========
Voipi olla just tommone siinä vaihejutussa.Juha_1 kirjoitti:Suuresti kaikille kiitoksia.
Mietin tässä vielä yön pimeimpinä tunteina, että defan johto oli näköjään melko löysällä, että oisko sitten se mennyt sinne väliin....![]()
Mistä tulikin mieleen tuon sisähaaran asennus kun johtosarja mulla jo on ja olen katsellut, että mistähän sen veisi hyttiin mutta kun eihän siellä mitään reikiä ole. Pitääkö ottaa pora vasempaan käteen jne?![]()
Sieltä moottoritilan edestäpäin vasemmalta rintapellistä ne sisäpistokkeet on laitettu, ite ainakin.Tais sen porauksen vaatia,16 mm.(Jos paljon peltireikiä muuten tarvii tehä.niin kartio muotoinen antennipora ihan 1.saa moneen kokoon reiän.)tai sit tunkee johtosarjan tai vastaavan tiivisteestä mukaan vähän muotoillen kumia.sinne hanskalokeron alle maton taakse tulee läpi.kaverin kanssa vaikka valolla näyttää niin saa selvää mistä reikä tulee.piskokkeen voi ruuvata siihen oikeeseen ovenpieleen(suoraan boxiin ruuvit sisään

On vielä ite lämppäri hakusassa. Nuo perinteisethän vie älyttömästi tilaa (vaikkei se nyt ittee sinänsä haittaakaa
), mutta tuo defan termini keskikokonen on aika houkutteleva mutta älyttömän kallis. Senhän vois fiksusti jopa laittaa hanskalokeron alle kiinni?
Tai sitten ihan joku halpis 2000 wattinen lattialle irralleen sijotettuna että lämpiää naapurinkin auto samalla.
toisaalta kun kestävyyksistä ei tiedä....
Opel Vectra C2 GTS
Z18XER
==========
Z18XER
==========
noita halpoja laatikoita on tullut käytettyä(15e-20e) ja toimii loppuu asti.Juha_1 kirjoitti:On vielä ite lämppäri hakusassa. Nuo perinteisethän vie älyttömästi tilaa (vaikkei se nyt ittee sinänsä haittaakaa), mutta tuo defan termini keskikokonen on aika houkutteleva mutta älyttömän kallis. Senhän vois fiksusti jopa laittaa hanskalokeron alle kiinni?
Tai sitten ihan joku halpis 2000 wattinen lattialle irralleen sijotettuna että lämpiää naapurinkin auto samalla.

Nyt on sitten defan termini. Vein tuon sitten eräälle nimeltämainitsemattomalle Teboilille asennattavaksi ja siellähän ikäloppu huoltomies raapi tikkuja päästään.... että eieiei.... tämä on näitä uusia joissa on airbag. Ei näitä uskalla mennä poraamaan kun ei tiedä millon kuuluu poks.... oli raukkaparka ajanvarauskirjasta luullut että kyseessä on pelkän puhaltimen, eikä johtosarjan asennus. Sanoin sitten vaan, että jos ei onnistu niin ei onnistu.terokimmo kirjoitti:noita halpoja laatikoita on tullut käytettyä(15e-20e) ja toimii loppuu asti.Juha_1 kirjoitti:On vielä ite lämppäri hakusassa. Nuo perinteisethän vie älyttömästi tilaa (vaikkei se nyt ittee sinänsä haittaakaa), mutta tuo defan termini keskikokonen on aika houkutteleva mutta älyttömän kallis. Senhän vois fiksusti jopa laittaa hanskalokeron alle kiinni?
Soitin sitten yhdenlle nyrkkipajalle ja siellä sitten tyyppi mietiskeli puhelimessa ja sanoi, että hommaa ne vehkeet niin laitetaan paikalleen, eiköhän tässä sen verran ehditä. Siinähän onkin sitten näköjään jokin johdonmentävä reikä vänkärinpuolen ilmanottoritilän alla siinä pellin yläreunassa.
Opel Vectra C2 GTS
Z18XER
==========
Z18XER
==========