No noista e60:n suoritusarvoista niin osaa sanoa muuta kuin mun omalla asteikolla se legendaarinen "riittävä". Kuvaavaa oli vaimon kommentti koeajosta: mukavaa kun jotain muutakin tapahtuu kuin äänen lisääntymistä kun kaasua painaa... Omat vertailut oli lähinnä myös moniin muihin vastaaviin autoihin enkä tosin ole katsonut juurikaan tuota massaa, se kun pitäisi ottaa huomioon jo suunnittelupöydällä, joko ei päästä sitä karkaamaan tai parantaa tilannetta muutoin.P3 kirjoitti: niin onhan E60 varsin painava auto.
Olin vilkaisevinani, että tuo uus Anjovis on reeeilusti kevyempi. Ooppelit ovat kyllä yleensä saavuttaneet luvatut (heikohkot) arvot. Bemarissa asia on tavannut olla toisin päin ( suorituskyky, kulutus ).
E60 on silti hieno auto -eipä siinä ole mitään.
Bemarin kulutuksessa en jaksa kanssa uskoa pääseväni luvattuun, mutta usealla koeajoilla ajotieturi piirsi kuitenkin kuuden pintaan olevia lukemia ja ne on kuitenkin reilu 0,5l/100 parempia kuin Inkun lähemmäs 7 olevat. Vaikea sanoa sen luotettavuudesta tässä vaiheessa. Luvatunja käytännön kulutusten erolla ei juuri ole merkitystä vaikka lähinnä rahoitusmuotona pidän tuota liisaria eli maksan itse löpötkin. Alhaisiksi luvatuilla kuitenkin saa paremmat edut ja eikä juuri haittaa vaikka pitää pistää 0,5l/100km tankkiin.
Ei ton e60:n ajettavuuskaan omassa mielessä saanut täysiäpisteitä ja varsinkin e61:n koeajossa huomasin oikeesti vakavia ongelmia maantieajon suuntavakavuudessa ja meinasin lempata koko merkin siihen, mutta sen jälkeen pari uusintaa käänti pään ja kokonaisuus ratkaisi lopulta. Takapenkillekkin mahtuu hyvin meidän 2 turvavyöistuinta, jotka nekin kohta vaihtuu pelkkiin korokkeisiin. Takalootakin luulis riittävän, kun harvoin enää nykyisessäkään yli näkösuojan tulee ladattua. No tää alkaa mennä jo aika kauas Inkusta vaikka se oli oikeesti ihan kalkkiviivoille mukana, mutta hinnoittelu ja erityisesti biturbon puute kariutti sen hommaamisen. Harkitsin kyllä sen omalla rahalla hommaamista, mutta just nyt ei rohkeus riittäis siihen, monestakaan syystä...