B Vectran ratin napsahtelu...

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Jartza
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Jartza »

-Elikkäs ostin tossa hiljattain kyseisen auton ja ratissa tuntuu silloin tällöin napsahtelua/lonksahdus!Juuri kun lähtee peruuttamaa tai oikealle,vasemmalle käännettäessä.

-Auto on Vm-98 ja ajettu 85tkm.

-Onko jollain samanlaisia kokemuksia/tietoa asiasta?

-Jos on,mikä vikana ja mitä maksaa töineen?

-90tkm huolto aika pian edessä,joten tietää vähän varautua mitä korjaus maksaa...!
Jartza
'Admiral'
'Admiral'

-Välys/lonksahdus tuntuu myös auton ollessa paikalla,rattia ylös ja alas nostelemalla!
-Onko ratin takana laakeri mikä olis väljä?
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Taitaa olla tuttu ilmiö kutakuinkin kaikille B-Vectran joskus omistaneille. Ainakin omassani oli joskus aivan samat "klapit"..samoin muutaman kaverin ja sukulaisen Vectroissa..ja onpa täälläkin tainnut olla joskus juttua asiasta.
En enää muista mistä tuo klonksahdus tarkalleen ottaen johtui(selittivät korjaamolla,mutta olen unohtanut jo)..mutta aivan harmiton vaiva se kuitenkin on..ja viimeisissä B-Vectroissa se vika onkin sitten jo korjattu.
dtiveccu
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja dtiveccu »

samaa lonksumista täälläkin...
L@te
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja L@te »

Taitaa olla ohjausakselin alin ristinivel väljä, korjatkaa jos olen väärässä :wink:
Astra97
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Astra97 »

F-Astralle olen kysellyt samasta asiasta pariin kertaan mutta ei täällä kukaan tunnu tarkalleen tietävän eli pitänee mennä korjaamolle molle.
Itse kuitenkin epäilisin että omassa se voisi johtua ratin takana olevasta laakerista (ohjausakselin ja kytkinpesän välissä) koska ääni tuntuu ihan selkeästi tulevan aivan ratin takaata.
Ei kuitenkaan uskalla itse alkaa purkamaan tuota pakettia.
B-Type
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja B-Type »

Mulla myös naksahteli, mutta se hävis ajan myötä, ei haittaa menoa, eikä ole ohjauksen turvallisuusriski...anna palaa vain...
Ainahan ne muoviosat natisee ja paukkuu, ainakin B-vectroissa...
Taitaa olla muuten uudempien Ooppelien tyyppi-/laatuvika toi naksuminen/natiseminen, kun vanhasta A-Vectrasta ei kuulunut mitään, paitsi talvella kovalla pakkasella...
Miro.Simounen
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

On 2003-07-21 09:34, B-Type wrote:
Mulla myös naksahteli, mutta se hävis ajan myötä, ei haittaa menoa, eikä ole ohjauksen turvallisuusriski...anna palaa vain...
Ainahan ne muoviosat natisee ja paukkuu, ainakin B-vectroissa...
Taitaa olla muuten uudempien Ooppelien tyyppi-/laatuvika toi naksuminen/natiseminen, kun vanhasta A-Vectrasta ei kuulunut mitään, paitsi talvella kovalla pakkasella...
Ai A vectra ei natise ja rutise SALLI MUN NAURAA... :grin: :grin: :grin:

ps. itekin ajelan A vekkulla ja natisee tosin suurin natina katus kun otin katon ja oven välissä olevan "tiivisteen" pois..
Jartza
'Admiral'
'Admiral'

...soittelin tossa äskettäin merkkihuoltoon siellä sanottiin,että se voi olla ohjausakselin ristikkonevel tai sitten ohjausputken laakeri ratin takaa.(harvemmin tämä vika)

Ohjausputkessa on myös kuulemma jotain muovipuslia jotka voi klonksua...!

Eli tarttee kattoo tossa 90tkm huollossa kumpi pitää vaihtaa...kumpi nyt tuleekaan vaihdettavaksi korjaus töineen hiukka alta 200e kuulemma!
VEEK
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja VEEK »

Kyselin Oulun Autoliikkestä (merkkihuolto)tuosta samasta viasta ja työnjohtaja kertoi isänsä autossa olevan saman vian ja ettei sille ole voitu (osattu) tehdä mitään. Opelin ominaisuus siis?
Jartza
'Admiral'
'Admiral'

<font size=-1>[ This Message was edited by: Jartza on 2003-07-21 20:50 ]</font>
L@te
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja L@te »

Juu tänään tarkistettiin niin se on ratin takana oleva laakeri, joka antaa klappia, torstaina se vaihdetaan. Kerron sitten hävisikö klappi kokonaan (toivottavasti) :wink:
Jartza
'Admiral'
'Admiral'

Ok,hyvä homma...mulla sama homma edessä!

Pistä hinta myös mitä tuli kustantamaan töineen?
Jartza
'Admiral'
'Admiral'

Jartza
'Admiral'
'Admiral'

Vastaa Viestiin