Vectra B sahkot haipyy

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
AussiVectra
'Senator'
'Senator'

Vectra B sahkot haipyy

Viesti Kirjoittaja AussiVectra »

On tassa ollut vikaa releessa jota kutsutaan "main relay" sijaitsee siina ABSsan paalla olevassa purkissa ja on se edempi niista kahdesta violetista releesta. Vian ilmetessa se ei sitten lahde kayntiin. Kytkentakaavan mukaan se ohjaa ruiskuja. Sita tossa ronkkiessa kun vetelin suurempia liitoksia irti ja joitain paasulakkeita kun oli akku kytketty niin nyt sille releelle ei tule sahkoo ollenkaa. Tuli mieleen etta onko tossa sellanen systeemi etta jos sahkoihin tulee "iso vika" niinkun toi mun ronkkiminen simuloi niin laittaako ECU systeemit kiinni ja vaatii resettia? olen irroittanut akun joten aamulla nakee onko vika muuttunut.

Hanski
Vectra-B2 V6 CD Hatch, Astra-H Turbo Coupe
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Vectra B sahkot haipyy

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

AussiVectra kirjoitti:On tassa ollut vikaa releessa jota kutsutaan "main relay" sijaitsee siina ABSsan paalla olevassa purkissa ja on se edempi niista kahdesta violetista releesta. Vian ilmetessa se ei sitten lahde kayntiin. Kytkentakaavan mukaan se ohjaa ruiskuja. Sita tossa ronkkiessa kun vetelin suurempia liitoksia irti ja joitain paasulakkeita kun oli akku kytketty niin nyt sille releelle ei tule sahkoo ollenkaa. Tuli mieleen etta onko tossa sellanen systeemi etta jos sahkoihin tulee "iso vika" niinkun toi mun ronkkiminen simuloi niin laittaako ECU systeemit kiinni ja vaatii resettia? olen irroittanut akun joten aamulla nakee onko vika muuttunut.

Hanski
Veikkaan ongmaksi jännitehäviötä releen virransyöttöä linjaan akku+ ja relepohja 30 ja 86 välillä.

j.h

yv on hiukka enempi.
Vastaa Viestiin