Opel Vectra B rattiklappi

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Mkoo
'Kapitän'
'Kapitän'

Opel Vectra B rattiklappi

Viesti Kirjoittaja Mkoo »

helou foorumilaiset..taas ongelma vecculin kanssa.. tällä kertaa ohjaus...eli korkeussäädettäväratti, niin mistähän mahtaa johtua kun se klappaa ylös ja alas päin? kääntää rattia niin nousee koko ratti ylöspäin ja alaspäin ja paikoillaan kun heiluttaa ylösalas niin liikkuu aika reilusti ..koettanu kiristää sen koko ohjausakseliston muttereita mitkä menee kiinni johonkin kojelaudan alle tämä helpotti vähän mutta ei tarpeeksi...eli jtn osaa vaihdettava? :-?

lisäksi vielä kummonen homma on vectraan vaihtaa raidetangon sisemmät päät? ja mistä sen sisemmän mallin näkee niitähän on 2 mallia saatavilla?

-kiitoksia etukäteen-
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

Noihin säädettäviin,tilttirattipylväihin vaan tulee klappia ajan myötä.ootko purkanut sitä enempää?
Olen kiristänyt yhdestä vanhemmasta autosta tuollaisen ja siinä oli vaan ruuvit löysällä itse tilttikoneiston alla.
Oli aikaavievä homma ja sorminäppäryyttä kysyy ja hoksottimia muutenkin että tuota sai purettua,osia on paljon.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Mikair
'Kadett'
'Kadett'

Re: Opel Vectra B rattiklappi

Viesti Kirjoittaja Mikair »

minulla on sama klappi ratissa mutta ei ole mitenkään säädeltävä ratti... =( ihme juttu.. :no: ja ei kyllä kuulu tänne mutta kun ajaa tasaista vauhtia (n.60-100kmh) ja nostaa kaasun ylös niin ohjaus nykäisee rattia kerrasta pariin,kolmeen kertaan noin 3cm vasemmalle. saattaa johtua kyllä varmaan vetareistakin... :evil: -RATTIKLAPPI HOITUI AUTON VAIHDOLLA =)
CaliBRA
ascona_c
OCF Member 2020

Re: Opel Vectra B rattiklappi

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Mkoo kirjoitti:
lisäksi vielä kummonen homma on vectraan vaihtaa raidetangon sisemmät päät? ja mistä sen sisemmän mallin näkee niitähän on 2 mallia saatavilla?

-kiitoksia etukäteen-
Ei ole kummonen homma. Suojakumin kun otat pois, niin saat lenkkiavaimella löysättyä nivelen. Ihan perus kierteillä kiinni. Suurin ongelma on saada ne suojakumien uudet klemmarit paikoilleen..

Parhaiten tulee oikeat sisemmät päät, kun marssit vanhan nivelen kanssa varaosatiskille. Hammastankoja on kahta erilaista, ja tietysti itse aikanaan tilautin ensiksi väärät kun ei ollut mallia mukana. Uloimmat päät luonnollisesti kannattaa uusia myös, jos on vähänkään välystä.

Itselläni kesti muuten nuo sisemmät nivelet hurjat 350tkm.
Vastaa Viestiin