Astra G 1.8 Pakkasella
Astra G 1.8 Pakkasella
Kovemmalla pakkasella jäätyy keskuslukitus niin pahasti että ainut sisäänmeno on peräkontista. Oisko vinkkejä ennaltaehkäistä ongelmaa?
Re: Astra G 1.8 Pakkasella
Lukkosulaa(spray) tai CRC - aseöljyä itse lukkomekanismiin. Eli oven päädystä liikkuviin osiin sumuttaen.
Ei auta vaikka olen monesti sumuttanut. Lukot toimii muuten tosi hyvin.. Kuulin tuossa tänään että pitäis purkaa muovikuori, jonka sisällä lukitusmekanismi olis.. (keskuslukitus) onko oikea tieto ja onko mahdollista tehdä hajottamatta koko systeemiä?
Jos kaikkien ovien sähkölukot jättävät toimimatta, niin vika tuskin yksittäisessä lukossa on. Ovesta voi purkaa sähkölukon pois... siitä ja korjaamisesta todennäköisesti löytyy ohje tältä foorumilta. Haku käyttöön sanalla keskuslukitus. Itse ohjausyksikössä voi olla vikaa... se on mahdollisesti samassa paikassa kuin Vectrassa, eli a-pilarin
juuressa muovikuoren alla. ( Korjatkoon joku, jos olen vääärässä) .
Yksi mahdollinen syy voisi olla jännitteen putoaminen pakkasella. Kannattaa kokeilla, toimivatko sähkölukot moottorin ollessa käynnissä ja laturin ladatessa.
juuressa muovikuoren alla. ( Korjatkoon joku, jos olen vääärässä) .
Yksi mahdollinen syy voisi olla jännitteen putoaminen pakkasella. Kannattaa kokeilla, toimivatko sähkölukot moottorin ollessa käynnissä ja laturin ladatessa.