C20XE ABS ei toimi

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Poksu
'Kadett'
'Kadett'

C20XE ABS ei toimi

Viesti Kirjoittaja Poksu »

Tervehdys.Autona Opel Calibra otsikon mukaisella koneella. Joo elikkä tossa ajelin motaria ja yhtäkkiä rupes kuulumaan helvetinmoinen vinkuna edestä kuskinpuolelta...siis sellanen ääni et koht jotain levii. No sitten pysäytin tien sivuun ja kitinä loppu ja pääsin jatkamaan matkaa, ainoa vaan että ABS valo syttyi palamaan eikä nyt absi toimi. Meneeks absille jotain hinaa tai onko se yhdistetty johonki mistä vois tollanen kitinä/vinkuna lähteä... Ei oikein tiedä mistä lähtis haistelemaan...
Haloo onks valoo!?
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: C20XE ABS ei toimi

Viesti Kirjoittaja TJT »

Äkkiseltään vaikea sanoa, mutta olisiko ABS tunnistin päässyt syystä tai toisesta vääntymään vinoon ja ottanut hammaskehään kiinni ja aiheuttanut äänen.
Tämän seurauksena sitten tunnistin ottanut siipeensä ja sytyttänyt varoitusvalon.

Kannattaa ensimmäisenä kurkistaa miltä siellä kuskinpuolella näyttää ABS tunnistimen ja hammaskehän osalta.

Auton malli olisi myös hyvä mainita ;)
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Poksu
'Kadett'
'Kadett'

Joo katokku mä käytin sitä autoa tossa huollossa ihan muista syistä niin ne sano että siellä hankas joku suojapelti johonkin mutta ne korjas sen kuulemma. Hyvin näköjään korjattu :p mut joo toi kyllä kuulostais järkevältä että siellä se vika saattais olla...kiitoksia etukäteen.
Haloo onks valoo!?
Poksu
'Kadett'
'Kadett'

Joo elikkäs vähän päivitystä. Kurkkasin eilen sinne eipä siellä mitään erikoista näkyny, se tunnistin oli nyt vähän tasarahan näkönen mutta mä taisin sen joskus muutama vuosi sitten hajottaa vahingossa pirstaleiks (jos se on se keraaminen osa) Mut eipä se oo ennenkää menoa haitannu. Sen verran vielä että pystyyks ton vian lukemaan jotenkin. Tai siis sillä valolla on ilmeisesti jotain muutakin funktioita ku pelkästää se abs ilmoistus.Siis mä oon joskus jotain vikakoodeja lukenu jollain pinnien yhdistämisellä kun moottorivikavalo on palanu. Pystyykö ton lukemaan samalla tavalla ja voiko sen absvalon kuittaa ite vai pitääkö käydä liikkeessä... ?
Haloo onks valoo!?
Erzki
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Erzki »

Poksu kirjoitti: Sen verran vielä että pystyyks ton vian lukemaan jotenkin. Tai siis sillä valolla on ilmeisesti jotain muutakin funktioita ku pelkästää se abs ilmoistus.Siis mä oon joskus jotain vikakoodeja lukenu jollain pinnien yhdistämisellä kun moottorivikavalo on palanu. Pystyykö ton lukemaan samalla tavalla ja voiko sen absvalon kuittaa ite vai pitääkö käydä liikkeessä... ?
Abs vikakoodit luetaan ihan samalla tavalla kuin normaalit vikakoodit. vikavalo kuittautuu itsestään kun vika on korjattu...
2x Dodge + 1 Chevrolet work truck
Obelixii
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Obelixii »

Miten ABS anturi toimii, noin yleisesti ottaen?
Poksu
'Kadett'
'Kadett'

Joo olis kiva tietää miten se toimii. Ja onko hajua että mistä tollasia antureita sais uusia jos ne nyt on menny rikki?
Haloo onks valoo!?
lepo89
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja lepo89 »

Poksu kirjoitti:Joo olis kiva tietää miten se toimii. Ja onko hajua että mistä tollasia antureita sais uusia jos ne nyt on menny rikki?
minä ostin ainaki tuolta http://www.automuovikem.fi/ makso muistaakseni jottai 70euroa..

ja mulla on purussa vectra josta löytyy ehjät ABS anturit :D käsittääkseni passaa myös calibraan..
Poksu
'Kadett'
'Kadett'

Kiitoksia linkistä. Pitää eka kurkata sinne ja koittaa ihan puhdistaa ne anturit ja sit ne kehät jos sillä korjaantuis...epäilen. onkos niitä jokapuolella niitä antureita vai edessä vaan. Edessä vaan nähny sellaset... Jos pitää uusia nuo anturit niin voisin ostaa ne sulta pois jos ne vaan käy sinne. Onkos tietoa että minnes se toinen pää siitä anturista menee, että onko ihan plug n play tyyliin vai pitääkö tehä jotain mouhijärveläisiä? :p
Haloo onks valoo!?
Vastaa Viestiin