Tietääkö kukaan voiko opelille ostaa sellaisen softa/kytkentäkaapelipaketin jolla pääsisi lukemaa ICU:n tietoja? Kuulin tässä että ainakin BMW:lle on olemassa tälläisiä paketteja joilla pääsee lukemaan vikakoodeja ja ties vaikka säätääkin jotain. Eikä hinta ole päätä huimaava!
Saisiko tälläisen obelixille?
Moottorin säätäminen omalla läppärillä, mistä?
Re: Moottorin säätäminen omalla läppärillä, mistä?
saahan sen. vikakoodit voi tosin lukee ihan hyppylangalla, ohjeet löytyy hakua käyttämällä. uudempii tarvii sit sen OBDII piuhan ja softan
vakio ecua ei mun mielestä pahemmin voi säädellä
vakio ecua ei mun mielestä pahemmin voi säädellä
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Juu, kyllä tuo hyppylankakikka on hallussa mutta jos sillä softalla näkee jotain enemmänkin kuin vikakoodeja niin se voisi olla kiinnostavaa.
Mistä niitä löytyy?
Mistä niitä löytyy?
-
backyard_tuning
- 'Kadett'

Itse tilasin www.obd.fi:stä . Autona 05 B zafira. Diamex DX35 -adapteri, oli aika kallis...näyttää perusjutut, ohjelmaan saa tilata (lisämaksusta) lisää ominaisuuksia.
Mä tilasin tuolta elekmasta obd2 (elm327 / usb) piuhan...makso joku huntin pintaan sillon...ilmasilla softilla (elekman sivuilla on linkkejä) pääsee jo näkemään happianturien arvoja, sytytysennakoita, bensapaineita, nopeudet, lämmöt (öljy ja vesi) yms... ja tietenkin vikakoodit. varsinaista säätämistä en ole kokeillut ja varmaankaan vakio-ECU ei ole ohjelmoitavissa, oletattaisin näin. Jostain löysin oikein opel-ohjelman jolla pääsee käsiksi airbägeihin, absiin, laatikkoon yms. moottorin ecun ulkopuolella oleviin pisteisiin, mut se tais tosin olla maksullinen softa. Homman vaikeus on hurja: naru kiinni tietokoneeseen, ajurit sisään, piuha autoon kiinni ja sit "go online" ja se on siinä...sit vaan tutkimaan. Tässä valossa tuntuu aina hiukan huvittavalta kun jengi puhuu et nykyautoille ei voi tehdä mitään.
..ja sit merkkiliikkeet ryöstää koodien luvusta karseita summia. Tähän mennessä oon käyttäny piuhaa menestyksellä seuraavissa autoissa: 04-A4, 99-V70, 00-Almera, 05-Astra, 04-Veccu (oma) ja noista kolmessa ekassa oli oikein vikalamppu palamassa ja niissä sen on saanut kuitattua tai sitten on löytynyt korjattava vika (esim. puola tai lambda).
Että ei muuta kun siitä vaan.
Että ei muuta kun siitä vaan.
Vectra C 1.8 Comfort STW -04
-Ex. Omega B 2.5TD STW -95
-Ex. Vectra A 2.0 aut -90
-Ex. Ascona C 1.3s -85
-Ex. Omega B 2.5TD STW -95
-Ex. Vectra A 2.0 aut -90
-Ex. Ascona C 1.3s -85