1. Diesel autoa ostamassa, mitä pitää muistaa tarkistaa?

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
sapala
'Agila'

1. Diesel autoa ostamassa, mitä pitää muistaa tarkistaa?

Viesti Kirjoittaja sapala »

Hei!

Olen tosiaan ostamassa ensimmäista diesel autoani ja haluaisin vähän kysellä mitä kaikkei minun olisi hyvä autosta kysellä sekä katsoa, että ei sitten tule mitään ikäviä yllätyksiä?

huomenna menen katsomaan autoa joka olisi:

- Opel Astra Caravan 2.0 -99 (turbo löytyy tiedä sitten onko tuo TDI) mutta diesel koneella ja rekisteröitä pakettiautoksia että olis mahd. pieni käyttövoimavero.
- ajettu tällä autolla on 250000 km
- huolloista sun muista en tiedä vielä mitään
- hp 3200€

Auto tulisi työmatka ajokiksi ja päivittäin tulisi noin 112km ajoa, olisiko tämä sellainen sopiva minulle?

Haluaisinkin nyt kommentteja ylipäätään kestääkö nuo Opel Astran koneet kuinka hyvin ja mitä tärkeitä asioita tulee varmistaa ettei osta sikaa säkissä?

Kiitos!
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: 1. Diesel autoa ostamassa, mitä pitää muistaa tarkistaa?

Viesti Kirjoittaja rgs1 »

Kone sinänsä kestää helposti toiset 250 tuhatta, mutta ruiskutuspumppu useimmiten ei. Se onkin tuon koneen tyyppivika ja kallis korjata. Pumpun tuhoa ei pysty etukäteen aistimaan mistään :evil: Öljyä kone luultavasti syö 1- 2 litraa/10000 km, se on normaalia, samoin öljyvuodot ympäri konetta -(z)- Halvempia tinkaamiskohteita on ilmamassamittari, yleisoireena heijaava veto kihdytyksessä (ei väkivaltaisesti katkova, mutta ei tasainenkaan). Tätä osastoa lueskelemalla nämä ominaisuudet löytyy :thumbsup:
zeimi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja zeimi »

Jos pumppua ei oo vaihdettu niin en kyllä laittais rahoja tuohon katiskaan.
Jule
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Jule »

Veronkiertofarkkuna tuo toimii tietääkseni vain jos siinä ei ole takapenkkejä. Jos se on pakuksi rekisterlity, mutta siinä on takapenkit, niin käyttövoimavero on käytännössä sama kuin henkilöautossa.
Astra G & Vivaro
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

teet hyvän ostoksen kun ostat sellaisen mihin on pumppu jo vaihdettu,perusmoottori on pitkäikäinen itse ajan 560 tkm ajetulla.

Jos ei pumppuremonttia ole tehty se on tuossa jollain todennäköisyydellä edessä.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Kuten edellä jo kerrottu, konetta ei saa ajamalla loppuun. Itse olen nähnyt yhden '99 Zafiran, jolla ajettu 700tkm. Kävi ja kukkui. Jakopää alkuperäinen, nokka tosin hieman jo naputti.

Pumppu menee n.300tkm välein. Uusi pumppu töineen n.2500€
Vastaa Viestiin