Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
No onneksi alkaa tuo määräaikaishuoltokin lähestymään. Kone on siis 2.0 16V ja eilen syttyi taas se vikavalo kiusaamaan. Tsekkasin vikakoodin ja se näytti 34, joita oli listassa kaksi. Toinen oli EGR-venttiilin liian korkea jännite ja toinen kannen paineanturin(?) liian matala jännite. Soittelin huoltoliikkeitä läpi, kaikki tietysti täynnä edellisenkin päivän asiakkaita loma-aikana. Yksi sitten kertoi puhelimessa, että jos se on se EGR, niin sitä venttiiliä koputtelemalla saattaa lähteä toimimaan. No lähtihän se, mutta joka kerta kuumana startatessa se vikavalo syttyy taas. Kylmänä no problemos. Onko jollain vastaavia kokemuksia/hyviä neuvoja tilanteeseen, vai onko se vain vaihdettava uuteen?
<font size=-1>[ This Message was edited by: Psycho on 2003-07-22 08:22 ]</font>
No ei sitten. Kävin luetuttamassa vikakoodit. 340(eli 34)=Nokka-akselin anturi ja 335=Kampiakselin anturi, joka osoittautui haamuviaksi. Kiitoksia avusta!
No sehän menee siis just samoin ku mullakin, paitsi että mulla sitä vikavaloa ei ole syttynyt vielä kylmänä.
Ostin eilen sen anturin ja nyt pitäis vielä saada torx-hylsysarja, jotta saan sen vaihdettua. Minkähän takia ne kaikki pultit on pitäny vaihtaa torxeihin? Eikö ihmiset saa enää itse hajottaa autojaan?
Juu käyn tänään hakemassa torx-hylsysarjan ja normaalin hylsysarjan Biltemasta. Siltikin tulee 20 euroa halvemmaksi vaihtaa itse tuo anturi! Nyt sitten joku sanoo, että Biltema on perseestä, mutta mun kaverilla on kestänyt tuollainen samanlainen hylsysarja jo 5 vuotta.