'96 Corsa LS 3 omituinen käyntihäiriö?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
arles
'Agila'

Viesti Kirjoittaja arles »

Tervehdys

En ole mikään vakavamielinen autontunaaja, lähinnä tavallinen sunnuntaiajelija, joka tykkää pitää Opelinsa mahdollisimman hyvässä kunnossa.

Ja hyvin on vuoden 96 3-ovinen "pitsataksimallin" Corsa tähän asti kuljettanutkin, ja on vielä sen näköinen sisältä ja ulkopuolelta kuin olisin sen eilen kaupasta ostanut.

Nyt on kuitenkin alkanut moottorin käynnissä esiintyä outo ilmiö. Ensinnäkin kun moottori startataan kylmänä, ottaa se kierroksia hyvin huonosti, pienikään kaasuttelu ei asiaa auta vaan päinvastoin kone alkaa siitä jopa ensin "hyytyä" ja sitten, n. 5 sekunnin jälkeen alkaa vasta ottaa kierroksia. Joskus jopa sammuu. Käyntiääni on myös "vaimeampi" startissa ennen normaalille tasolle nousua.

Sitten ajossa esimerkiksi liikennevaloista liikkeelle lähtö 1-vaihteella saattaa ensin laittaa auton nykimään ennen kuin auto ottaa kunnolla kierroksia. Tätä on nyt esiintynyt harvemmin, mutta tänään sammui ruuhka-aikaan liikennevaloihin lähdössä :sad:

Mitään ylimääräisiä varoitusvaloja ei autossa säännöllisesti näy, joku aika sitten paloi "moottorikuvalla" varustettu merkkivalo, mutta sitä ei ole nyt esiintynyt vähään aikaan, eikä sitä silloinkaan esiintynyt säännöllisesti.

Ongelmani asiassa on, että en viitsisi viedä autoa vielä valohoidettavaksi merkkihuoltoon, kun vika on hyvin satunnainen ja saattaisi jäädä siellä löytymättä? Voisiko vian jollain niksillä koettaa itse houkutella esiin tai mitä perusasioita kannattaisi autolleni kokeilla itse tehdä ennen huoltoon viemistä?

Kiitoksia.

- arles
laa
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja laa »

Ensinnäkin kun moottori startataan kylmänä, ottaa se kierroksia hyvin huonosti, pienikään kaasuttelu ei asiaa auta vaan päinvastoin kone alkaa siitä jopa ensin "hyytyä" ja sitten, n. 5 sekunnin jälkeen alkaa vasta ottaa kierroksia. Joskus jopa sammuu. Käyntiääni on myös "vaimeampi" startissa ennen normaalille tasolle nousua.

[/quote]

Tää ei nyt yhtään sua auta, mut mulla tekee Corsa(1.6i,C16XE,-93) tuota samaa välillä.. Oon ite kans aatellu kysästä et mistä se johtuu, mut ehditpä ensin.. Tosin mulla ei oo kertaakaan sammunu tossa vaiheessa, mut kierrokset tippuu kyl tosi alas. Eipä se pahemmin kyl haittaakaan, mut oishan se kiva tietää et mistä se johtuu..
"Elämä on ihmisen parasta aikaa.."
B-Na
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja B-Na »

Kannattaa varmaan käydä jossain korjaamolla työntämässä tekki reikään ja kattoa mitä se sanoo. Jos on hyvä jätkä niin ei ota maksuakaan siitä.
"Haista hurri vittu" - Lurttinen
Vastaa Viestiin