Zafiran hehkutus ei toimi "puolilämpimänä"!
Zafiran hehkutus ei toimi "puolilämpimänä"!
Zafiran 2.0 DTi vm -00 hehkutus ei toimi "puolilämpimänä", sillä aina kun auto on lämpötolpassa tai kesäaikaan ei hehkutusta tapahdu vaan auton joutuu sahaamaan käyntiin, myös iltapäivisin talvella töiden jälkeen eli auto seissonut lämpimässä tallissa ei hehkuta vaan joutuu sahaamaan auton käyntiin. Jos auto ei ole piuhan päässä pakkasella niin hehkutus toimii hienosti. Viime talvena laittoivat merkkiliikkeessä jonkin kalliin tunnistimenkin ja letkut vaihtelivat kahteenkin kertaan, mutta vika ei vaan ole poistunut. Akkua syö toi homma aikalailla ja vielä toinenkin vika on sellainen jotta valot selvästikkin himmenevät ja kirkastuvat tietyillä kierroksilla ja tätäkään eivät saaneet korjattua merkkiliikkeessä. Olisiko jollain tietoa tai tiedossa mihin näiden ongelmien kanssa kannattaa mennä jotta korjaantuisivat?
Re: Zafiran hehkutus ei toimi "puolilämpimänä"!
Molemmat ongelmat löytyy myös täältä Zafira -01 20DTH. Autoon on kuulemma saatavilla uusi softa joka päivittää myös tuon hehkutuksen että hehkuttaa myös lämpimällä, en itse ole vielä käynyt päivittämässä. Mulla autoa pystyy nyt lämmittämään kun vaihdoin uuden termostaatin, myös lämmöt pysyy nyt tarkasti 90-92 asteessa. Aiemmin ei voinut pitää ollenkaan roikassa tai auton sai sahata käyntiin ja akku kesti about 3 päivää mun ajoilla.
Tuohon valojen v-mäiseen vilkkumiseen en oo vielä löytänyt selitystä. Pitänee hieman mittailla ajaessa jännitteiden käyttäytymistä. Tekeekö sulla tuota välkkymistä myös vapaalla kaasutellessa? Vai pelkästään ajaessa?
Tuohon valojen v-mäiseen vilkkumiseen en oo vielä löytänyt selitystä. Pitänee hieman mittailla ajaessa jännitteiden käyttäytymistä. Tekeekö sulla tuota välkkymistä myös vapaalla kaasutellessa? Vai pelkästään ajaessa?
Opel Zafira 2.0D -01
Ford Taunus GT 2000 V6 -72
Ford Taunus 12m TS -65 (x2)
Ford Taunus GT 2000 V6 -72
Ford Taunus 12m TS -65 (x2)
Kiitos vinkistä. Itekin olen aprikoinut, että mikä on kun noin puol tuntia pitää pakkasella lohkolämmityksessä niin auto hörähtää käyntiin ja sammuu. Sitten saa startata pitemmän aikaa ennen kuin käynnistyy.. Pitenpään lämmittäessä ja ilman lämmitystä lähtee normaalisti käyntiin ja pysyy käynnissä. -> olen jo aiemmin huomannut, että lämmöt nousee hitaasti eli termari ois vaihossa.. Pitää vaihtaa niin korjautuu tuo käynnistäminenkin!jryti kirjoitti:Molemmat ongelmat löytyy myös täältä Zafira -01 20DTH. Autoon on kuulemma saatavilla uusi softa joka päivittää myös tuon hehkutuksen että hehkuttaa myös lämpimällä, en itse ole vielä käynyt päivittämässä. Mulla autoa pystyy nyt lämmittämään kun vaihdoin uuden termostaatin, myös lämmöt pysyy nyt tarkasti 90-92 asteessa. Aiemmin ei voinut pitää ollenkaan roikassa tai auton sai sahata käyntiin ja akku kesti about 3 päivää mun ajoilla.
Mulla teki noin ku paluuletkut oli huonona.Ilman roikkaa laakista käymään mut heti ku oli roikassa sai sahata ja se vaiva loppu heti ku vaihto ne letkut.
Skoda Octavia -08
Kiitti neuvoista, täytynee tilata aika softan päivitykseen ja termarin vaihtoon! Paluuletkut mulle vaihtoivat todellakin kahteen kertaan, kun kävin eri liikkeissä kun ongelma ei ratkennut variston opelilla niin menin hyvinkäälle ja siellä jopa sanoin, että letkut on vaihdettu niin vielä vaan vaihtoivat ( tosin työnjohto myönsi, että olin sanonut eikä laskuttanut) joku tunnistin vaihdettiin 150e ja vika vaan säilyi. Valot välkkyy myös ihan vapaalla kaasuttaessa ja kaikki valot mittarin valoista ajovaloihin! Akun ostin syksyllä 2007 ja nyt pari viikkoa sitten jouduin taas ostamaan.T: ode
Kaikki kuvailemasi "oireet" ovat ominaisuusksia DTI moottorille, eivät vikoja. Kumma kun ei sen vertaa ammattitaitoa ole liikkestä löyty, että olisivat tienneet.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Tänään oli Zafira Kallion Metro-autossa softan päivityksessä eivätkä mahtaneet asialle mitään eli vaiva jatkuu! Valojen vilkkumiseen ehdottivat uutta laturia, mutta enpä vielä antanut vaihtaa. Etttä tällaista tällä kertaa!
Omassa vm.2003 Dti zafirassa hehkuttaa kyll hetken jos auto on ollut yön n. +10 C talllissa. Olisko sitten eri softa koneessa. Tosin -03 vuosimallissa moottori taisi muuttua muutenkin jonkin verran, ainakin egr muutettiin sähköiseksi.
Mulla on kyllä puolilämpimällä moottorilla sellainen ongelma että pöläyttää sinistä savua reilusti kun käynnistää ja haisee kuin vanha scanja. Lisäksi tyhjäkäynti katkoo jonkin verran. Jos auton käynnistää vaikka -10 C niin käynnistyy todella helposti mutta kun antaa lämmetä paikallaan niin tarpeeksi lämmettyä alkaa katkoa tyhjäkäynnillä ja kun lämpenee lisää niin lopettaa. Myös lämpimänä käynnistyy normaalisti. Autoa ei kuitenkaan tarvitse erityisemmin sahata käyntiin missään lämpötilassa. Tuo oirehan ilmaantui sen jälkeen kun autosta katkesi yksi keinuvipu ja nokka-akseli jouduttiin myös hiomaan remontissa. Tällaisella oireella ajettu jo n. 50t km. Ajossa auto toimii erittäin hyvin ja kaikki 74kw tuntuu olevan tallella. Ei myöskään kuluta öljyä. Ongelman ilmenemisen jälkeen autoon on jouduttu vaihtamaan ilmamassamittari, egr venttiili, moottorin lämpötila-anturi ja kampiakselin asentotunnistin eikä näiden osien vaihtaminen ole vaikuttanut oireeseen mitenkään. Kurkistin myös imusarjan sisään eikä se näyttänyt mitenkään hirveän likaiselta vaikka mittarissa kohta 300 tkm. Katsastuksen pakokaasumittauksessa tulos oli hyvä. Mitään vikakoodeja ei ole ollut.(paitsi silloin kuin on hajonnut nuita em. sähköosia)
Mielestäni oire on kuin ajoitus olisi hieman pielessä puolilämpimällä moottorilla. Ja mielessä onkin nyt käynnyt että olisiko nokka-akseli ajoitettu väärin
remontin yhteydessä. Voiko ajoitus olla pielessä niin että ongelma ilmenee vain jossakin lämpötilassa? Eikös tämä moottori kuitenkin säädä ajoituksen tietokoneella? Voiko ajoitusta tarkistaa tietokoneelta sähköisesti? Vai onko jotakin muuta vinkkiä miten vikapaikan saisi kiinni.
Mulla on kyllä puolilämpimällä moottorilla sellainen ongelma että pöläyttää sinistä savua reilusti kun käynnistää ja haisee kuin vanha scanja. Lisäksi tyhjäkäynti katkoo jonkin verran. Jos auton käynnistää vaikka -10 C niin käynnistyy todella helposti mutta kun antaa lämmetä paikallaan niin tarpeeksi lämmettyä alkaa katkoa tyhjäkäynnillä ja kun lämpenee lisää niin lopettaa. Myös lämpimänä käynnistyy normaalisti. Autoa ei kuitenkaan tarvitse erityisemmin sahata käyntiin missään lämpötilassa. Tuo oirehan ilmaantui sen jälkeen kun autosta katkesi yksi keinuvipu ja nokka-akseli jouduttiin myös hiomaan remontissa. Tällaisella oireella ajettu jo n. 50t km. Ajossa auto toimii erittäin hyvin ja kaikki 74kw tuntuu olevan tallella. Ei myöskään kuluta öljyä. Ongelman ilmenemisen jälkeen autoon on jouduttu vaihtamaan ilmamassamittari, egr venttiili, moottorin lämpötila-anturi ja kampiakselin asentotunnistin eikä näiden osien vaihtaminen ole vaikuttanut oireeseen mitenkään. Kurkistin myös imusarjan sisään eikä se näyttänyt mitenkään hirveän likaiselta vaikka mittarissa kohta 300 tkm. Katsastuksen pakokaasumittauksessa tulos oli hyvä. Mitään vikakoodeja ei ole ollut.(paitsi silloin kuin on hajonnut nuita em. sähköosia)
Mielestäni oire on kuin ajoitus olisi hieman pielessä puolilämpimällä moottorilla. Ja mielessä onkin nyt käynnyt että olisiko nokka-akseli ajoitettu väärin
remontin yhteydessä. Voiko ajoitus olla pielessä niin että ongelma ilmenee vain jossakin lämpötilassa? Eikös tämä moottori kuitenkin säädä ajoituksen tietokoneella? Voiko ajoitusta tarkistaa tietokoneelta sähköisesti? Vai onko jotakin muuta vinkkiä miten vikapaikan saisi kiinni.