Oma Astra 1.9 CDTI on oireillut jo tovin...taas vaihteeksi. Auto on kylmänä liikkeelle lähtiessä hukannut tehonsa täysin ja on nikotellut lopulta sammahtaen. Tila on kuin vikamoodissa, mutta sillä erotuksella, että kone ryytyy eikä pysy käynnissä. Vikavalot eivät näissä tilanteissa ole reagoineet mitenkään. Sen sijaan ajon aikana on jakarin kuva syttynyt silloin tällöin hetkeksi, sammuakseen vähän ajan päästä. Tehohävikkiä tai muuta ei tuolloin ole ilmaantunut.
Nyt parina aamuna on käynyt niin, että olen ehtinyt ajamaan n. kilsan kun kesken ajon kaasuun vastaavuus katoaa ja peli hyytyy. Asiaan on auttanut kaasun survaisu lattiaan ja kun moottori on laiskasti nostattanut kierrokset about 4500 rpm:ään auto alkaa pelaamaan ihan normaalisti.
Jarru- ja kaasupoljin kikalla sain jossain vaiheessa ECN-koodin 070304 näkyviin. Onko kellään hajua mistä tuo koodi kielii??? Tosin tämänkin koodin sain esiin kun auto ryydähti paikoilleen, latausvalon vilahtamisen kanssa, lähdettyäni parkkiruudusta, jossa olin pari kertaa pyöritellyt rattia ihmetellessäni ohjaustehostimen tahmaamista.
Ennenkuin joku viisas kommentoi, että vikamuistin luku auttaisi niin olen sen menossa tekemäänkin kun vain ehtisin. Jarru- ja kaasupoljinkikka on antanut koodia vain tuon yhden kerran ja eikä yleensä ryytymisien jälkeen.
Apuja ECN-koodin tulkintaan...ja uutta vikaa pukkaa
Re: Apuja ECN-koodin tulkintaan
Vastataanpa itse, eli autosta oli ylläri ylläri korkannut vuosi sitten vaihdettu EGR. Varaosatakuuseen meni tuo.
Alkaa olemaan ns. mitta täynnä näitten vikojen kanssa...yhdestä kun pääsee niin toinen tulee tilalle. Nyt alkaa auto nykimään 2000-3000 välissä. Ahdin "pumppaa"/"pätkii" ja parhaiten tämä kuuluu kun pitää kierrokset tasan 3000:n paikkeilla. Mikäs v**** tähän nyt taas tuli.
Alkaa olemaan ns. mitta täynnä näitten vikojen kanssa...yhdestä kun pääsee niin toinen tulee tilalle. Nyt alkaa auto nykimään 2000-3000 välissä. Ahdin "pumppaa"/"pätkii" ja parhaiten tämä kuuluu kun pitää kierrokset tasan 3000:n paikkeilla. Mikäs v**** tähän nyt taas tuli.
Re: Apuja ECN-koodin tulkintaan...ja uutta vikaa pukkaa
Ja jatketaan monologia: Eli putkahtihan lopulta se jakarin kuva kojetauluunkin ja päivän kolmas Masterfit käynti oli tosiasia
P1109 eli pyörreläppälaitteen toimintahäiriötä pukkaa tällä kertaa...ja kuten arvata saattaa, halpaa kuin saippua. Helvetti näitä Opeleita ole ajettavaksi tehty
P1109 eli pyörreläppälaitteen toimintahäiriötä pukkaa tällä kertaa...ja kuten arvata saattaa, halpaa kuin saippua. Helvetti näitä Opeleita ole ajettavaksi tehty
Re: Apuja ECN-koodin tulkintaan...ja uutta vikaa pukkaa
Updatea:
Imusarja pyörreläppineen meni vaihtoon. Kustannuksista 50% GM:lle ja 50% omaan pikkiin. Eli köyhtymistä 280 ja risat euroa.
Imusarjan vaihdosta huolimatta pientä nytkettä 2000rpm:n paikkeilla ilmenee...prkl.
Imusarja pyörreläppineen meni vaihtoon. Kustannuksista 50% GM:lle ja 50% omaan pikkiin. Eli köyhtymistä 280 ja risat euroa.
Imusarjan vaihdosta huolimatta pientä nytkettä 2000rpm:n paikkeilla ilmenee...prkl.