Vectra - todellinen keskusLUKITUS!

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Eva*
'Agila'

Vectra - todellinen keskusLUKITUS!

Viesti Kirjoittaja Eva* »

Omistan -96 opel vectran ja jostain syystä viime aikoina keskuslukitus ei ole oikein toiminut.
Vika ei ole avaimissa vaan jossakin auton sisällä ?! Avaimet toimivat aina hetken aikaa kun ne ohjelmoi auton sisällä.
Niin jos sattuu pääsemään sisälle autoon, jotta voi ne ohjelmoida.

Pärjäisin kyllä ilman keskuslukitustakin, mutta avaimella ei autoon pääse! Avain vain pyörii lukossa eikä mitään tapahdu!
Mistähän tämä voisi johtua ja onko jokin keino millä voisin saada sen toimimaan.
Nyt olen kulkenut autoon takakontista konttaamalla, onneksi oon sen verran pieni ihminen että se onnistuu.
Tosin epäilen poliisien olevan pian perässäni jos jatkan tuota kovinkin pitkään..

Ja nythän tosin en pääse autooni mitenkään kun unohdin irroittaa takapenkin enkä saa sitä takakontin kautta auki.
Mitähän tässä pitäisi tehdä? Taidan vaihtaa vielä vanhempaan kunnon luottoautoon mihin pääse sisälle jäätelötikullakin...
ascona_c
OCF Member 2020

Re: Vectra - todellinen keskusLUKITUS!

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Kauko-ohjaimista varmaan patterit lopussa. Siksi ei pidä "muistiaan" kauaa.

Jos avain pyörii oven lukossa täysin ympäri, on lukko varmasti rikki. Onko lukossa edes mitään vastusta kun kääntelet avainta, vai pyöriikö ihan holtittomasti?`

Takakontin kannen pitäisi aueta avaimella, vaikka keskuslukko ei toimisikaan. Mutta tietysti lukko on 99% varmuudella ruostunut käyttämättömyyttään jumiin, eikä avain käänny.
Eva*
'Agila'

Re: Vectra - todellinen keskusLUKITUS!

Viesti Kirjoittaja Eva* »

Mulla on autoon kahdet avaimet ja kummatkaan ei suostu pelittämään vaikka patterit on vaihdettu.

Oven lukossa avain pyörii juurikin holtittomasti : ) Ja koitin siihen jopa väsytystaktiikkaa, mutta sekään ei auttanut.

Takakontin lukko onkin sitten ainut mikä toimii, mutta kun penkit on kiinni niin en saa niitä auki takakontin kautta.
Noh, ehkäpä koitan löytää jostain autovarkaan, joka voisi auttaa nyt ainakin näin aluksi.
Taitaapa olla aika saattaa auto huoltoon tai jokeen...
Vastaa Viestiin