Autona Zafira vm.2000 diesel.
Tälläinen vika ilmennyt, virrat päälle ja lämmityslaitteen vipujen takaa kuuluu "rapinaa". Ei vaikuta onko lämppärin puhallin päällä, sama ääni jatkuu.
Jotenkin luulen että tämä liittyy siihen ettei sisäilmankierron nappia painamala tapahdu mitään. Eikö se normaalisti muutu puhaltimen ääni kun sisäkierto laitetaan päälle ?
Samoin ikkunat huurtuu/jäätyy etulasia lukuunottamatta jo kahdella ihmisellä.
Yhdeltä astra tyypiltä kuulin että jossain olisi sisäkierronmoottori joka saattaa olla sökönä.
Kysymys kuuluukin että mistä sitä osaisi lähtä etsimään ?
Zafiran sisäilmankierto
Re: Zafiran sisäilmankierto
Irroita hanskalokero niin sieltä takaa löytyy puhallinmoottorin yhteydestä tai oikeammin sen päältä.
ok, kiitos. Pitänee aloittaa purkuhommat. Vielä ku lämpenis ilmat.
T:talliton
T:talliton
Mulla irtosi omasta zafirasta sisäilmankierrätyksen säädöstä (päälle/pois) vastaava vipu. Eli juuri tuolta hanskalokeron takaa. Helppo korjata jos sieltä ei ole mitään särkynyt. Mulla se oli vaan irronnut itsestään. Sen kyllä huomaa näin kylmillä siitä, että ikkunat huurtuu. Puhaltimen äänestä huomaa myös jos se ei muutu sisäillmankiertonapista vaikka valo siinä napissa syttyy ja sammuu.
No niin, aukihan se oli sisäilmankierto. Jotenkin tuntui se "kupu" olevan jumissa. Käsin sitä avittelin ja niveliin suhautin liukastetta niin rupes toimimaan eli ikkunat pysyi huurteettomana.
Mutta se on vielä mysteeri mistä se rapina kuuluu kun virrat pistää päälle. Nyt kun oli enempi paikkoja purettuna äänen pystyi paikalistamaan raitisilmasuodattimen ja keskikonsolin välimaastoon.
Mutta se on vielä mysteeri mistä se rapina kuuluu kun virrat pistää päälle. Nyt kun oli enempi paikkoja purettuna äänen pystyi paikalistamaan raitisilmasuodattimen ja keskikonsolin välimaastoon.