Omega b jarrulevyt

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
jtg
'Senator'
'Senator'

Omega b jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja jtg »

Tarttis vaihtaa levyt ainakin eteen tohon -98 omegaan.Onko kokemuksia noista motonetin myymistä levyistä?Ja jos huonoja kokemuksia,niin mitä merkkiä kannnattaisi hankkia?
Tannisto
'Kadett'
'Kadett'

Re: Omega b jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

On huonoja kokemuksia. Omegassa reilut puoli vuotta ja kierot!!!
Selkeesti joko originaalit tai laadukkaat tarvikelevyt.
Nyt alla (jo 1,5 vuotta) National Performancen uritetut levyt. Maksoi pikkasen enemmän, mutta kyllä kannatti. Pitoa tuli tavallisiin verrattuna lisää ja kestävyyden kanssa ei ole ollut ongelmia. Tulikohan tilattua Varaosavaraston kautta... vai Tuningstudiolta? En muista kummasta. Palat on originaalit. Olis ehkä voinu kokeilla tehokkaampia green stuffin paloja, mut... diipadaapa, Hyvä on näin.
Eli, omasta kokemuksesta - älä osta niitä motonetin levyjä
TimppaS
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja TimppaS »

Mä oon aina ostanu motonetin levyjä, juuri tällä viikolla laitoin joka nurkkaan uudet levyt ja palat sekä kässärin kengät. Oon ennenkin laittanu ko. levyjä, ei ole ravistellut ennen kuin ovat olleet muutenkin vaihtokunnossa. Aluksi aina jarrutellu kevyesti, eli ei mitään kisajarrutuksia pariin kolmeen viikkoon. Varmasti menee kieroksi jos heti asennuksen jälkeen vedät 100 vauhdista nollaan...
Omega B2 2.6 executive
kcl
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja kcl »

Motonetistä ostin etulevyt, takalevyjähän ei tahdo saada muualta kuin marmoritiskiltä (kun on noi jäähdytetyt takalevyt). Oisko 30 tonnia tms ajettu noilla motonetin levyillä, merkkiä en muista, ja hyvin on pelannu
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
Terodes
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Terodes »

kcl kirjoitti:Motonetistä ostin etulevyt, takalevyjähän ei tahdo saada muualta kuin marmoritiskiltä (kun on noi jäähdytetyt takalevyt). Oisko 30 tonnia tms ajettu noilla motonetin levyillä, merkkiä en muista, ja hyvin on pelannu
Jäähdytettyjä takalevyjä alkaa saada ens viikolla Motonetistakin, hinta (69,90€/kpl) lienee lähellä marmoritiskin hintaa kun ei saa muuta kuin "OE-laatuisena" (TRW/ATE/FERODO).
Sitä kun pienenä syntyy ja kännissä kuolee niin ei tiedä pahassa maailmassa käyneensäkään.
jtg
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja jtg »

Kyselin automuovikemistä jarrulevyjä.tarjosivat zimmermannin valmisteita.Onko ne hintansa väärtit?
Tannisto
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

TimppaS kirjoitti:Mä oon aina ostanu motonetin levyjä, juuri tällä viikolla laitoin joka nurkkaan uudet levyt ja palat sekä kässärin kengät. Oon ennenkin laittanu ko. levyjä, ei ole ravistellut ennen kuin ovat olleet muutenkin vaihtokunnossa. Aluksi aina jarrutellu kevyesti, eli ei mitään kisajarrutuksia pariin kolmeen viikkoon. Varmasti menee kieroksi jos heti asennuksen jälkeen vedät 100 vauhdista nollaan...
En minäkään mitään lukkojarrutuksia tehnyt. Ajotyyli on maltillinen. Mutta saattaa olla että alussa tuli pari hieman napakampaa tehtyä, jotta saa palojen pinnat vähän kulumaan ja pidon kohdalleen. mut ei ne kyllä heti silloin varoitelleet.
Nationalit sai saman kohtelun, ei mitään ongelmaa.
Saattaa olla, että ne motonetin levyt oli jonkun muun valmistajan tavaraa. Aikaahan tästä on jo aika paljon...
saippi
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja saippi »

Tuli palat ostettua omegaan ja tarkoitus olisi vielä löytää levyt eteen ja taakse. Mistä voin todeta onko levyt jäähdytetyt vaiko eikö?
Auto on siis vm2000, 2.2l, 4syl
Paska Omena
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Paska Omena »

Jos en väärin muista niin takana noi jäähdytetyt oli vissiin vaan viimesissä kutoskoneissa ja DTi:ssä. Joku varmaan korjannee jos oon aivan väärässä :whack:

Mutta tossa esimerkkikuva jäähdytetty vs. jäähdyttämätön, eli kurkkaat onko siinä levyssä tollaset jäähdytysrivat keskellä vai ei.
Kuva
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
saippi
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja saippi »

Kiitos tästä! pitääkin laittaa tilaukseen uudet levyt motonetistä. Kutos ja neloskoneiden levyissä ei varmaan muuten oo mitään eroa kun saman kokoset kuitenkin ovat?
Nalen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Nalen »

Jossain vaiheessa koko muuttuu ainakin pienikoneisissa 286mm -> 296mm. Oliskohan muutos tullu just -98 malliin. Tais kuitenkin kutoskoneissa olla alusta asti noi isommat.
Ja oli noita jäähdytettyjä takalevyjä pienikoneisissakin. Tais tulla just tuolloin -98.
Mulla siis oli X20XEV -99, jossa isot jäähdytetyt levyt. Tai ainakin sellaiset sinne motonetis valikoimasta hankin sekä eteen että taakse.
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

ite tilasin saksasta jokanurkkaan levyt, palat, käsijarrun kenkät,jouset ja tapit yms hilkkeet niille 170e kotiin kannettuna.. laadusta en tiiä vielä mut ihan merkkiosaa siel tuli, ainakin made in germany oli kaikki (ylläri) :lol:

ei mulla tossa -98 ole kun ihan jäähdyttämättömät limput takana.. eikös ne tullu vasta b2 mallin myötä?
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
kcl
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja kcl »

Jäähdytetyt takalevyt on mallivuodesta 2001 alkaen eli käytännössä 2,6/3,2 koneisissa, muistikuva ei kerro miten oli neloskoneiden kanssa. Palat on kaikkiin samat, tapit tietty pidemmät jäähdytetyille.

Etulevyt on käytännössä kaikissa samat ja kaikissa jäähdytetyt. Ihan ensimmäisissä neloskoneisissa oli pienempiä etulevyjä mutta n. 96-> kaikkiin on samat etulevyt ja -palat. Kulumisantureita on vanhemmissa molemmilla puolilla, 2,6/3,2 (mahtaa olla myöskin MY2001->) vain kuskin puolella.
Nalen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Nalen »

Nyt puhuin läpiä päähäni. Etulevythän olivatkin Automuovilta hankitut Zimmermanit ja takalevyt taasen motonetistä. Silti mä muistelisin, että mulla oli takalevyt jäähdytetyt... Voin tosin muistaa täysin väärinkin... Onhan tässä jo yli puol vuotta toisella autolla ajeltu.
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
kcl
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja kcl »

Jos autosi on -99 Omega ja olisit taakse laittanut jäähdytetyt levyt olisit myös vaihtanut satulat jne jne
Vastaa Viestiin