vapaavirtaussuodin calibra
-
esa_antero
- 'Kadett'

vapaavirtaussuodin calibra
aattelin tilata tollasen lähinnä nyt ulkonäöllisistä syistä ja kysymykseni kuuluisi että minkäslainen mun pitäs hankkia kun nuita kokovaihtoehtoja näytti olevan 60-90mm väliin ja erinlaisia suulake adaptereita muutenkin.. kone 2.0 16v
Re: vapaavirtaussuodin calibra
Kone C20XE, vai X20XEV?
Eipä tuo paljoa ulkonäköä tuo, ellet sitten pelti auki meinaa ajella
Kannattaa sitten katsoa, ettei tule laitettua liikaa öljyä suodattimeen, sillä kuumalankamassamittarit tykkäävät huonoa.
Ja riittävän iso ränni raitista ilmaa tuomaan suodattimelle, ettei konehuoneesta suoraan ime kuumaa ilmaa.
Itse kokeilin omassa calibrassa kartiofiltteriä jossainvaiheessa ja ainut ero oikeastaan mitä huomasin, oli ärsyttävät imuäänet, joita ei jaksanut kauaa kuunnella.
Eipä tuo paljoa ulkonäköä tuo, ellet sitten pelti auki meinaa ajella
Kannattaa sitten katsoa, ettei tule laitettua liikaa öljyä suodattimeen, sillä kuumalankamassamittarit tykkäävät huonoa.
Ja riittävän iso ränni raitista ilmaa tuomaan suodattimelle, ettei konehuoneesta suoraan ime kuumaa ilmaa.
Itse kokeilin omassa calibrassa kartiofiltteriä jossainvaiheessa ja ainut ero oikeastaan mitä huomasin, oli ärsyttävät imuäänet, joita ei jaksanut kauaa kuunnella.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
-
esa_antero
- 'Kadett'

eli tuo Kone on C20XE,vanhempi 150 kaakkinen..
Ota pelti auki ja ilmanputsarikotelo irti ja mittaat sen kumikärsän sisähalkaisijan.
Sillähän näet minkä kokoisen adapterin siihen saa mahtumaan.
Itsellä oli RaidHP:n kartiofiltteri alumiinikaulalla, joka meni suoraan tuon orggis imuputken sisään.
Sillähän näet minkä kokoisen adapterin siihen saa mahtumaan.
Itsellä oli RaidHP:n kartiofiltteri alumiinikaulalla, joka meni suoraan tuon orggis imuputken sisään.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Kysynpä vaan tässä joutessaan että miten tuo sitä ulkonäköä näissä vehkeissä lisää?! Imuäänet lisääntyy ja varmaan kuulostaa auto hirmu tehokkaalta kun kylillä vejättää ja amikset on ihmeissään mut siihen se sit jäikii...että onneks olkoon vaan hyvästä sijoituksesta!esa_antero kirjoitti:aattelin tilata tollasen lähinnä nyt ulkonäöllisistä syistä ja kysymykseni kuuluisi että minkäslainen mun pitäs hankkia kun nuita kokovaihtoehtoja näytti olevan 60-90mm väliin ja erinlaisia suulake adaptereita muutenkin.. kone 2.0 16v
Saahan sitä kysellä..
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
-
esa_antero
- 'Kadett'

Kysynpä vaan tässä joutessaan että miten tuo sitä ulkonäköä näissä vehkeissä lisää?!
onko se ooppelin konehuone muka niin luonnonkaunis etteikö sitä voisi hieman jollaki kromisella pömpelillä koristaa
onko se ooppelin konehuone muka niin luonnonkaunis etteikö sitä voisi hieman jollaki kromisella pömpelillä koristaa
Makuja on monia, mut itse en nää puolen metrin kurttuputken päässä konetilassa heiluvaa powerfiltteriä mitenkään kauniina
No joo, voihan sen sinne nätistikin laittaa mut 99% oon törmänny tollasiin asennuksiin
Sain jo mopoaikoina tarpeekseni noista ku viikon välein sai olla pesemässä, talvella ne jääty ja silti ne vielä päästi kaiken oravaa pienemmän läpi.
Kaverin urpovolvossa irtos vähä aikaa sitte tollasesta oravakatiskasta se keskikuppi, mut jollain ihme tuurilla se oli senverran iso ettei mahtunu ahtimen imupuolelta sisään. Kaveri ihmetteli et miks hävis tehot ku se kuppi oli poikittain imuputkessa
Sain jo mopoaikoina tarpeekseni noista ku viikon välein sai olla pesemässä, talvella ne jääty ja silti ne vielä päästi kaiken oravaa pienemmän läpi.
Kaverin urpovolvossa irtos vähä aikaa sitte tollasesta oravakatiskasta se keskikuppi, mut jollain ihme tuurilla se oli senverran iso ettei mahtunu ahtimen imupuolelta sisään. Kaveri ihmetteli et miks hävis tehot ku se kuppi oli poikittain imuputkessa
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Aika nekatiivista on porukan suhtautuminen noihin tötteröihin. Antakaa toisen laittaa jos tykkää värkätä.
Harisen kanssa viimekesänä porisin noista, ja kyllä ammattilaiset noita suositteli. Tehoeroja olivat penkitelly jopa huomattavia, vakio vastaan vaparifiltteri sekä erillaisten filtterien välillä. Ja oikeen asennettuna ne on mun mielestä ihan siistin näköisiä, ja kyllä niillä jotakin hyötyäkin saavutetaan.
Kaverin ex pirssissä oli tämmönen asennus, tuolla putken päässä on siis vaparifiltteri mallia ilman omaa koteloa.

Asennuksesta kannattaa mun mielestä tehdä sellainen että saa sitä suotimen paikkaa hieman muutettua, kesä/talvi asentoon. Kesällä ilma suoraan pihalta, ja talvella konetilasta. Ei tule jäätymisongelmia.
Harisen kanssa viimekesänä porisin noista, ja kyllä ammattilaiset noita suositteli. Tehoeroja olivat penkitelly jopa huomattavia, vakio vastaan vaparifiltteri sekä erillaisten filtterien välillä. Ja oikeen asennettuna ne on mun mielestä ihan siistin näköisiä, ja kyllä niillä jotakin hyötyäkin saavutetaan.
Kaverin ex pirssissä oli tämmönen asennus, tuolla putken päässä on siis vaparifiltteri mallia ilman omaa koteloa.

Asennuksesta kannattaa mun mielestä tehdä sellainen että saa sitä suotimen paikkaa hieman muutettua, kesä/talvi asentoon. Kesällä ilma suoraan pihalta, ja talvella konetilasta. Ei tule jäätymisongelmia.
Ei siin mitää jos ihmiset vaan laittas ne noin hienosti, mut en oo vielä ikinä nähny noin siististi laitettua kartiosuodatinta "in real life" 
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
heh no kiitos kehuista, koko hässäkkä on minun tekemä... 
Heleposti olis luullu että tuo sama setti menee calibraan kun laittaa vaan. Mutta ei vaan prkl menny, ei mahtunu konepelti kiinni.
Kunhan keretään modata sitä systeemiä siten että passaa calibraan, niin voin nakata kuvan siittäkin...
Heleposti olis luullu että tuo sama setti menee calibraan kun laittaa vaan. Mutta ei vaan prkl menny, ei mahtunu konepelti kiinni.
^ on kyllä asiallinen asennus harzalla.. mitä ei menny konepelti kii? 
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Niin siis tuo kuva on vectran konehuoneesta, mutta kun sama mylly tötteröineen laitettiin calibraan niin ei mahtunu pelti kiinni...