Omega B 2,5 DTI käymisongelma

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
sir_TR
'Senator'
'Senator'

Omega B 2,5 DTI käymisongelma

Viesti Kirjoittaja sir_TR »

Muutama päivä sitten kävi sellanen juttu, että käynnistettyäni auton se yhtäkkiä sammui. Sen jälkeen se ei enää millään käynnistynyt vaikka sahasi miten pitkään tahansa. Otin polttoaineletkun irti suodattimelta ja tarkastin, että tuleeko pumpulta polttoainetta ja tämä oli OK. Sen jälkeen starttasin ja mylly hörähti kyllä käyntiin, mutta kone käy todella epätasaisesti ja ravistaa koko ajan. Myöskään moottori ei ota kunnolla kierroksia. Luulen, että saattaa olla muutama pytty pois pelistä... Mistähän tällainen vika voi yhtäkkiä tulla ja mikähän mahtaa olla vikana? Onko ollut vastaavia tapauksia / kokemuksia...? Liikkeessä epäilivät puhelimitse ohjausboksia, mutta lieneekö kuitenkaan. Vikakoodeja en ole vielä saanut luettua...
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Omega B 2,5 DTI käymisongelma

Viesti Kirjoittaja jamata »

Suuttimien tarkistukseen ja senhän näkee opelin testerillä paljonko on korjausarvot.Noista bemarin dti koneista menee suuttimia ku leipää :evil: muuten olis hyvä kone.
Skoda Octavia -08
sir_TR
'Senator'
'Senator'

Joo 1. pytyn suutin täysin mykkä. Uusi suutin 573 eur ja työt päälle... Suuttimella reilusti hintaa, prkl! :evil:
-(z)- Astra J A16LET, vm. 2011
Skoda Superb 3V5 4x4 DFCA, vm 2017
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'

Mistäs niin kalliin suuttimen löysit ku ne on tavannu maksaa 300e/kpl?
Skoda Octavia -08
sir_TR
'Senator'
'Senator'

Täältä Opel-liikkeestä. -(z)- 500 €:oon sain suuttimen. Onhan siinä varmaan jonkun verran ilmaa välissä. :whack: Mistäs ois saanu 300 €:oon?
-(z)- Astra J A16LET, vm. 2011
Skoda Superb 3V5 4x4 DFCA, vm 2017
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'

Oon selaillu tota btcf:n foorumia ku olin omegaa hankkimassa tolla bemarin koneella nii siellä tuli vastaan.Siellä on tosin typerämpi haku ku täällä foorumilla et en nyt tähän hätään saa sitä topiccia esille.
Skoda Octavia -08
Vastaa Viestiin