Opel Vectra 1.8 sedan -08

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
jimsix
'Kadett'
'Kadett'

Opel Vectra 1.8 sedan -08

Viesti Kirjoittaja jimsix »

Tervehdys,

Olen ajellut erilaisilla vanhoilla autoilla jo 15 vuotta, mutta nyt olisi tarjolla otsikon mukainen uusi peli kohtuuhintaan. Ajattelinkin kysyä kokemuksia viisaammilta. Meidän perheen ajot on pääasiassa kaupunkipyöritystä ja kerran vuoteen pitempi reissu eurooppaan. Tuossa ilmeisesti kulkee kaksi aikuista ja kaksi rakkauvenhetelmää ihan kätevästi, takatilat vaikuttavat riittäviltä. Takaloosterikin on ilmeisesti kokoluokassaan hyvää tasoa.

Ohjaustehostin vaikutti "erikoiselta" tuntumaltaan, mutta toisaalta ei läheskään niin tunnottomalta kuin Renaultin sähköinen. Myös kaasupoljin oli tuntumaltaan hieman viipyilevä. Meluisaksi sitä ei ainakaan kaupungissa voi sanoa, alla oli kitkat ja tiet lumisia. Nopealla motarilenkillä satasen vauhdissa tuntui suurin melu tulevan renkaiden suunnalta. Miten lie asia sitten kesärenkailla?

Konepellin alle katsoessa näyttää siltä että jos jotain vikaantuu, niin marmoritiskille tulee asiaa. Eniten ehkä epäilyttää xenonvalot, "polttimon" vaihdattaminen saattaapi olla hinnakasta.

Kulutuksesta en osaa sanoa mitään.

Varmaankin ihan hyvä auto. Vai onko?

- j
-- Motorama--
G.T.S
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Opel Vectra 1.8 sedan -08

Viesti Kirjoittaja G.T.S »

No mitä täälläkin lukenut niin onhan toi 1,8 melko pieni kone noikin isolle autolle et tätä 2,2 16V mallia siinäsuosittelen vaikka bensan kulutus on isompi mutta vastaa kaasuunkin herkemmin hinta ei sinäänsä ole paha ja sitten mallina tuota GTS eli viis ovista et mitä itese katsonut niin kontin lastaus helpompi kun isompi luukku jne....

Mutta jos oot jo jonkin kyseisen mallin katsonut niin vakio xenonit on hyvät ja eipä niitä lamppuja pitäis ihan joka päivä tarvita vaihtaa ja näppärä kaveri kyllä itse ne vaihtaa. voipi tuo hieman kumista kesärenkailla tietenkin riippuu renkaista... et kun itse ajoin omallin sen 300km sekin vain tampereelle ja takas niin ihmeempiä en huomannut mutta sen jälkeen kyllä ollut vain 17" ja isompia kokoja!
hudu79
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hudu79 »

Kulutuspuolesta...
Mielestäni 1,8 on kiitettävän pieniruokainen auton koko huomioiden. Itse ajelen farmarilla jossa Easytronicci perässä. Kulutus on ollut 36-37 kilsan keskinopeudella luokkaa 9,2 - 9,3 l satasella. Ei ollenkaan paha mielestäni, kun on todellista kaupunkiajoa :)

Kyllä tuolla pikkukoneellakin ihan hyvin Siwaan ehtii.... onhan sieltä irrotettu kuitenkin 140 heppaa. Ei lapset kyydissä tee muutenkaan mieli autoa paljoa polkea.
... No okei, olen joissain tilanteissa kaivannu lisäpotkua - myönnän kyllä.

Rengasmelut mielestäni ihan kivasti aisoissa, esim uudessa Superb:issa melu häiritsi paljon enempi.
Kuva
MakeTku
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja MakeTku »

Itse ajelin 1.8 -03 mallilla noin vuoden päivät

Plussaa pienestä kulutuksesta, ihan ok ulkonäöstä ja tilavuudesta.

Miinusta rengasmelusta ja auto on talvella kylmä.

Faceliftistä ei kokemusta kuin pitkän koeajolenkin verran, eikä rengasmelua ainakaan ole saatu poistettua, mutta tilaa on varmasti eniten mitä uudesta tuon hintaluokan autosta löytyy, siitä iso plussa.
Käyttis: Vectra C
"Harraste": Corvette -85, Thunderbird -64, Vectra -95
hudu79
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hudu79 »

auto on talvella kylmä.
Kyllä kabinetissa tarkenee, mutta on se vähän hidas lämpiämään... :)
Kuva
Vastaa Viestiin