Kylmäkäynnistyminen on ollut pari päivää heikohkoa, ja startatessa ei käyny kaikilla, vasta lämpeämisen jälkeen rupesi tulee kaikki mukaan.
Ajateltiin että selviäisi tulppien vaihdolla.
Kävipä ilmi että vasemman lohkon tulpat suorastaan UI öljyssä. Sitä on ihan tulpan kantaan asti.
Öljyä ei ole syönyt koskaan tämä auto, ja sitte tällästä..
Ideoita?
Omega B MV6 -97 öljyä sytytystulpissa
-
blindet
- 'Admiral'

Omega B MV6 -97 öljyä sytytystulpissa
omega b 2.5 CD -97
omega b MV6 -97
omega b MV6 -97
-
kadett90
- OCF Member

Re: Omega B MV6 -97 öljyä sytytystulpissa
No venttiilikopan tiiviste siellä vuotaa.Tiiviste kovettunut tai koko koppa kierossa.
Tosta ny ollaan taas montaa mieltä että aiheuttaako se öljy siellä tulpissa käyntihäiriöitä vai onko siellä jotakin muutakin vikaa.
Tosta ny ollaan taas montaa mieltä että aiheuttaako se öljy siellä tulpissa käyntihäiriöitä vai onko siellä jotakin muutakin vikaa.
-
Timonen
- OCF Yhteyshenkilö

Mun mielestä aiheuttaa ongelmia.
Kannattaa vaihtaa niiden tulppien lisäksi uudet tulpanjohdot ja se venttiilikannen tiiviste. Öljy pilaa ne piuhat.
Mulla oli Vectrassa sama juttu viime (?) vuonna, taempi kansi kyseessä. Huomasin tulppia vaihtaessani, et tulppien koloissa oli n. 1-2cm öljyä.
Ostin itse ns. tarvike tulpanjohdot alle 100€. Tuosta on ollut paljon juttua, et vain alkuperäiset tai BERUn piuhat toimisivat kunnolla, mutta ei nuo mulla ole mitään oireilleet.
Ja taitaa muuten siellä kannen alla olla vielä muoviset O-renkaat, nekin täytyy sitten muistaa uusia!
Kannattaa vaihtaa niiden tulppien lisäksi uudet tulpanjohdot ja se venttiilikannen tiiviste. Öljy pilaa ne piuhat.
Mulla oli Vectrassa sama juttu viime (?) vuonna, taempi kansi kyseessä. Huomasin tulppia vaihtaessani, et tulppien koloissa oli n. 1-2cm öljyä.
Ostin itse ns. tarvike tulpanjohdot alle 100€. Tuosta on ollut paljon juttua, et vain alkuperäiset tai BERUn piuhat toimisivat kunnolla, mutta ei nuo mulla ole mitään oireilleet.
Ja taitaa muuten siellä kannen alla olla vielä muoviset O-renkaat, nekin täytyy sitten muistaa uusia!
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
-
kapiteeli
- 'Diplomat'

Timonen kirjoitti:Mun mielestä aiheuttaa ongelmia.
Minusta pelkkä tiivisteenvaihto ei auta pitkään sillä perusvikana on muovisen kopan vääntyminen. Lisäksi Opel on parantanut noiden koppien mallia ja uudet kopat tulevat jo valmiiksi kiinniiliimatuin tiivistein. Jotkut vetävät Sikalla kopat pysyvästi kiinni.
Luulisi 1997 malliseen Omppuun olisi vaihdettu kopat/tiivisteet jo moneen kertaan
Mikähän se rikkoo tulpanjodot ja ("halvan") puolan, öljy tulpissa vai konehuoneen lämpö vai yhteisvaikutus?
P.S Kurkkaa auton alle - onko vaihdelaatikon ja koneen välissä öljyläikkä -> kampiakselin stefa menossa vaihtokuntoon