Inhottava oven naksuminen
-
astra coupe 2.2
- 'Admiral'

Inhottava oven naksuminen
Vectra C:n kuskin ovi naksuu kun heiluttelee ovea edestakaisin. Naksuminen kuuluu siitä saranoiden välissä olevan, oven aukeamista rajoittavan raudan oven puolelta(en tiedä sen nimeä). Öljytty on kaikki mahdolliset liikkuvat osat ja liikkumattomatkin. Onko siellä oven puolella joku muovinen tms. ohjuri joka olisi hajonnut, koska ääni on metallinen ja ärsyttävä?
-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'

Re: Inhottava oven naksuminen
Calibrassa mulla piti se rajoitinmekanismi juurikin sellasta metallista naksumista aluksi kunnes se sitten meni poikki ja meteli oli sen mukaista aina kun avasi oven. Eli veikkaisin, että siellä on se rajoitinmekanismi menossa / mennyt jo rikki...

no onhan ne kaikki pultit kiritty? yleensä se alkaa naksumaan siitä korin puoleisestä päästä kun se holkki väljästyy ajan myötä.. Voihan se rajotinkin kyllä olla menossa rikki mut sanotaas et 80% noista on löysällä jostain ja muissa mekaaninen vika tai oven pelti revennyt/joustaa.
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Eipä tähän taida auttaa.... Joissakin on ne muoviset holkit siinä rajoittimessa ja korin puolella. Jos rajoitin ollu irti korista niin voi olla mahdollista että yks näistä holkeista pudonnu. Lopputuloksena on että alka naksumaan aina kun ovea liikuttelee.
A-omegassa mennyt kuskin puolelta tuo rajoitin siten, että on tarpeeksi kauan annettu toimia väljänä -> auton korinpuoleinen tapinreikä on väljistynyt ja siten naksuu :|
ainoa korjauskeino olisi irroittaa se rajoitintappi ovesta ja suurentaa senkin reikää jotta saisi isomman tapin laitettua.. Olen jättänyt ko homman tekemättä :p
ainoa korjauskeino olisi irroittaa se rajoitintappi ovesta ja suurentaa senkin reikää jotta saisi isomman tapin laitettua.. Olen jättänyt ko homman tekemättä :p
Ainakin omegan tyyppivika, jo molemmissa omegoissa jotka olen omistanut, niin on alkanut ovet naksumaan ja molempiin vaihdoin ne oven rajoittimen muovi helat, niin johan loppu naksuminen.
Opel Omega B2 2,5 V6
Ex:Opel Omega Stw MV6
Ex:Opel Omega Stw MV6
vectroissa on korin puolella sellainen putkisokka joka hakkautuu väljäksi.
melkein joka autoon olen vaihtanut sen sokan tilalle pultin ja lukkomutterin. sen kun vetää sopivan tiukalle niin ei naksu vaikka reikä olisi ehtiny hakkautua soikeaksi.
melkein joka autoon olen vaihtanut sen sokan tilalle pultin ja lukkomutterin. sen kun vetää sopivan tiukalle niin ei naksu vaikka reikä olisi ehtiny hakkautua soikeaksi.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Stopparihan se siellä naksuu.
Jos ei muista heittää paksua rasvaa/vaseliinia stoppareihin, niin kuluvat tosiaan puhki ja rupeavat naksumaan. Tämä on todella raivostuttavaa! Maksaa muistaakseni n. 15-25e kpl ja vaihdon voi tehdä itse pienellä punttaamisella.
Ostin joku aika sitten kuljettajan puolelle stopparin ja irroittaminen tapahtui siten, että ovipahvi nykäistiin alhaalta puoliväliin asti ja kaiutin irti. Kaiuttimen reiän kautta mahtuu käsi nappaamaan sen pois ja kiinnittämään uuden paikalle. (Omia helanikkarointeja tullut tehtyä toisiin autoihin ja ne ei kyllä kovin kauaa yleensä kestä. Uusi tilalle suosiolla ja muistaa vaan rasvata sitä sillon tällöin).
Jos ei muista heittää paksua rasvaa/vaseliinia stoppareihin, niin kuluvat tosiaan puhki ja rupeavat naksumaan. Tämä on todella raivostuttavaa! Maksaa muistaakseni n. 15-25e kpl ja vaihdon voi tehdä itse pienellä punttaamisella.
Ostin joku aika sitten kuljettajan puolelle stopparin ja irroittaminen tapahtui siten, että ovipahvi nykäistiin alhaalta puoliväliin asti ja kaiutin irti. Kaiuttimen reiän kautta mahtuu käsi nappaamaan sen pois ja kiinnittämään uuden paikalle. (Omia helanikkarointeja tullut tehtyä toisiin autoihin ja ne ei kyllä kovin kauaa yleensä kestä. Uusi tilalle suosiolla ja muistaa vaan rasvata sitä sillon tällöin).
2.8T