Onkohan kukaan B Vectran omistaja laitellut itse valoluomia autoonsa? Olis tarkoitus tuollaiset härpäkkeet asennella mutta hiukan arveluttaa sen liiman kanssa. Onkos se kuinkakin sitkeää, meinaan vaan että mitäs jos menee umpion muovi rikki niin saako vanhan luomen irti vai pitääkö mennä ostamaan uudet?
Onko tuo liima jotain elastista vai kovaa? Entä milläs aineella noi pinnat olis paras pyyhkiä puhtaiksi ennen liimausta?
Ittelle oon kahteen vectraan laittanu ja sikaflexillä kiinni. Tuntuis lähtevän varsin vaivatta jos esim. ohuella puukolla avustat ja nostat varovasti samaan aikaan.
Edit: sikaflexihän nyt on aikasten pehmeää asennusvaiheessa mutta ainakin raaputtamalla lähtee luomien alta pois..
<font size=-1>[ This Message was edited by: Janie79 on 2003-07-04 00:24 ]</font>
Laita kakspuolisella teipilla mikä on tarkotettu auton listojen liimailuun.
Itellä pysy talven luomet kiinni sillä.
kevään tullessa ajattelin et repästääs nuo luomet tosta pois. no ihmetys ihmetys ne lähtikin vielä tosi siististi irti vaikka repäsin vaan siitä ohuemmasta päästä.
No niin, nyt on luomet paikoillaan. Läiskäsin ne kiinni muutamalla sikafleksi tipalla ja hyvin ovat kyydissä pysyneet. Toivottavasti kestää myös talvella...
Itse tein viikonloppuna B-vectraan luomet PVC-muovista. Vei aikaa noin tunnin verran + maalin kuivumiset. Sujui älyttömän kätevästi kun leikkasin ensin pahvista mallit jotka sitten piirsin muoville ja sahasin irti kuviosahalla ja vähän hiasin sahan jälkiä pois. Sitten vaan kaveri apuun ja hanskat käteen ja umpion päällä kuumailma puhaltimella muotoillaan muovi täsmälleen umpion muotoon sopivaksi. Taitoin samasta palasta samalla myös muutaman sentin umpion taakse jolloin kiinnitys hoitui kolmella pienella puuruuvilla umpion takana olevaan muoviin.
Ei sitä kumitiivistettä oteta pois tai leikata koska luomen kuuluu mennä sen kumin alle. Hyvin mahtuu olemaan vaikka sinne tuleekin se luomen paksuus lisää.