asconan moottorikoodista
asconan moottorikoodista
ne, vai seh? kun auto on vuosimallia-87, 2.0 nelipisteruisku
Re: asconan moottorikoodista
Ei voi noilla tiedoilla sanoa mitään,voi olla kumpi tahansa.
Sieltä lohkosta se merkintä löytyy.
Pakosarjan vieressä virranjakajan puolella on lohkossa sellainen uloke mihin on stanssattu tuo moottori koodi.
Yleensä paksun paskan peitossa.
Sieltä lohkosta se merkintä löytyy.
Pakosarjan vieressä virranjakajan puolella on lohkossa sellainen uloke mihin on stanssattu tuo moottori koodi.
Yleensä paksun paskan peitossa.
Voi olla kumpi vaan...jaakko1 kirjoitti:ne, vai seh? kun auto on vuosimallia-87, 2.0 nelipisteruisku
Tuo pitäisi lukea meistettynä siinä kannen ja alakerran tasopinnalla olevalla levennyksessä virranjakajan alapuolella. Siinä on päällä varmasti PALJON paskaa ja öljyä, joten rätti ja vaikka jarrupuhdistusainespray käteen ja hinkkaamaan. Siinä on siis moottorin numero, joka sisältää tuon NE tai SEH.
Mitään teräsharjan tapaista EI kannata käyttää, sillä tuo meiste on aika hentoinen ja tuhoutuu helposti.
Edit: Telwin oli nopeampi...
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vaikka tuossa sanottiin että voi olla kumpi vaan, niin auton malli antaa kyllä hyvää vihjettä. SEH-konetta on ollut vain sporttimalleissa (GT taisi olla). Pappamalleissa on NE jos ei ole joku vaihtanut.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
tottakai se on SEH kattomattakin,Jos ees mahollisuus.kivempi ajella ja myydäTuomas kirjoitti:Vaikka tuossa sanottiin että voi olla kumpi vaan, niin auton malli antaa kyllä hyvää vihjettä. SEH-konetta on ollut vain sporttimalleissa (GT taisi olla). Pappamalleissa on NE jos ei ole joku vaihtanut.

Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
Tuli mieleen öljytikku.Muistikuva joskus huolto jutuista että tikkuvärillä tunnistus mm. öljytilavuuksiin.punainen tikku niin ilmeisimmin sh,seh.ruskeaa ja keltastasta tikkua myös.Vihreäkin joku malli.mutta en niitä muista,ja tuokin muistikuva suht kaukaa,mut joku merkitys on värillä tyyppiin.

Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
yritin etsiä sitä koodia lohkon pinnasta, mutta ei siitä enää saanut selvää, sitä on vissiin joku ennenkin ettiny. kai seh:llä ja ne:llä nyt täytyy jotain ulkoisia eroavaisuuksia olla?
Ei niillä oikein ole. Kansi pois, niin näkyy ero. ECU:n numerosta voisi kanssa jotain päätellä.jaakko1 kirjoitti: kai seh:llä ja ne:llä nyt täytyy jotain ulkoisia eroavaisuuksia olla?
Miksi pitäisi tietää?
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
moottorin numero oli merkittynä siihen pieneen vihkoseen, joka on siellä hanttarin jalkatilassa. Voisko joku sen perusteella sanoa varmaks?
Et sitten vieläkään kertonut sitä auton varustelumallia... miksi aina ihmiset kysyvät jotain ja panttaavat tietoja. Onko se Ascona esimerkiksi GLS tai GT tms. Jos on GT, niin voi hyvinkin olla SEH ja jos joku muu niin todennäköisesti NE. Näin niinkuin yksinkertaistettuna.
Aina helpottaa jos antaa mahdollisimman tarkat tiedot autosta ja sen mallista. Jos vain kysyy että auto on Ascona -87 2.0i onko siinä NE vai SEH, niin sen perusteella on ihan mahdotonta antaa parempia ohjeita joita on jo annettu. Itse en noista sen enempää tiedä, mutta ainaki helpottaisi vastaajia jos lähtötiedot olisivat mahdollisimman hyvät. Ja että onko kone alkuperäinen vai vaihdettu joskus, jonka jälkeen pitääkin tutkia itse niitä koodeja...
Aina helpottaa jos antaa mahdollisimman tarkat tiedot autosta ja sen mallista. Jos vain kysyy että auto on Ascona -87 2.0i onko siinä NE vai SEH, niin sen perusteella on ihan mahdotonta antaa parempia ohjeita joita on jo annettu. Itse en noista sen enempää tiedä, mutta ainaki helpottaisi vastaajia jos lähtötiedot olisivat mahdollisimman hyvät. Ja että onko kone alkuperäinen vai vaihdettu joskus, jonka jälkeen pitääkin tutkia itse niitä koodeja...
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Ei sitä oikein nää päällepäin, kun siitä lohkon tasopinnassa olevasta tekstistä. Mutta jos Asconan oma SEH moottori on, niin pitäs olla myös öljynlauhdutin ja ö-suod. on isommalla jengalla.
Seat Leon TS 1.8T
Caddy mk1 1.9td
Golf III
Caddy mk1 1.9td
Golf III
eli varustelutaso on GL. joo,ei tossa mitään öljynlauhdutinta oo. en tiedä onko kone alkuperäinen, vai vaihdettu joskus. auto on ollu mulla vasta vajaan viikon, ja olen siihen vasta "tutustumassa" ja katsomassa mitä kaikkea täytyy uusia ja korjata edellisen omistajan jäljiltä.
Eiköhän se sitten ihan 20NE ole.jaakko1 kirjoitti:eli varustelutaso on GL. joo,ei tossa mitään öljynlauhdutinta oo. en tiedä onko kone alkuperäinen, vai vaihdettu joskus. auto on ollu mulla vasta vajaan viikon, ja olen siihen vasta "tutustumassa" ja katsomassa mitä kaikkea täytyy uusia ja korjata edellisen omistajan jäljiltä.
Seat Leon TS 1.8T
Caddy mk1 1.9td
Golf III
Caddy mk1 1.9td
Golf III