KADETT C ovien irrotus??
KADETT C ovien irrotus??
Ostin tässä hiljan -78 vuoden kadetin projektiksi ja koritöissä tuli pulma ovien kanssa.. Voisiko joku kertoa helpon tavan saada oven sarannoista irti?? 
Re: KADETT C ovien irrotus??
Hei
Itse olen ottanut ovet irti lyöntivasaralla "eli heijalla".Onnistuu jos sarana tappia näkyy .niin olen hitsannut 8 mm ruuvin saranatappiin ja siitä heijalla vetäissyt tapin pois
Ei kannata rupee hakkaan tuurnalla saranaan menee vaan saranat vinoon ja ovi ei istu enää paikalleen
Itse olen ottanut ovet irti lyöntivasaralla "eli heijalla".Onnistuu jos sarana tappia näkyy .niin olen hitsannut 8 mm ruuvin saranatappiin ja siitä heijalla vetäissyt tapin pois
Ei kannata rupee hakkaan tuurnalla saranaan menee vaan saranat vinoon ja ovi ei istu enää paikalleen
sitte tulee vie ongelmia ku ne tapit on vähä syvällä mutta yrittää täytyy..
Helppo tapa on rälläkkä.masa92 kirjoitti:Ostin tässä hiljan -78 vuoden kadetin projektiksi ja koritöissä tuli pulma ovien kanssa.. Voisiko joku kertoa helpon tavan saada oven sarannoista irti??
Takaisin laitto on sitten vähän hankalampaa.
Oikeasti sen putkisokan (=saranatappi) irrottamiseen ei ole helppoa tapaa, mutta oikea työkalu kyllä tekee hommasta vähän vähemmän vaikeaa:
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... a&start=15