Vectra B takajarrut puoltaa
-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'

Re: Vectra B takajarrut puoltaa
Teit juuri niin mitä ei pitäisi tehdä uusille jarruosille. Kun palat tms. on vaihdettu tulisi mahdollisuuksien mukaan välttää kovia jarrutuksia muutaman sadan km:n ajan, että ne osat asettuvat oikeille paikoilleen.

-
keltanokka
- 'Diplomat'

Jepulis......saattaa palojen pinnat "lasittua" jos ensimmäisten satojen kilsojen aikana harrastaa pitkiä jarrutuksia. Jos jatkuu vinkuminen niin palat irti ja pyörittää muutaman kierroksen kuivana vaik 400 hiomapaperilla. Tiedä miten hyvää mutta tää tullu joskus tehtyä kun innostunu liikaa jarrutteleen uusilla paloilla. Oli jotain italialaista Trusting roskaa ne palat, mutta kyllä se vinkuminen loppui.
Ja tosiaan siistiä työtä ne jepen jarrusatulat
Voitko heittää suuntaa-antavaa hintaa mitä kannattais maksaa lasikuulapuhalluksesta ja kestääkö tavallinen kilikalimaali noissa satuloissa, vai pitääkö olla jotain kuumakestomaalia ?
Ja tosiaan siistiä työtä ne jepen jarrusatulat
heh joo ne jarrutukset meni sit perseellee....
mut se vinkuminen alko kuitenkii eessä missä on ainakii 30tkm ajetut vanhat palat, mites kauan niit kovii jarrutuksii pitäs vältellä...? taakse uusille paloille ei onneks käyny mitää damagee
mut se vinkuminen alko kuitenkii eessä missä on ainakii 30tkm ajetut vanhat palat, mites kauan niit kovii jarrutuksii pitäs vältellä...? taakse uusille paloille ei onneks käyny mitää damagee
-
keltanokka
- 'Diplomat'

No sit antaa palaa vaan, eiköhän 30tkm pitäis kelvata sisäänajosta....
On luokkaa ensimmäiset 200km. Ei sit olis joutunu mitään rasvan- / jarrunesteentapaista etupaloihin ja olis lasittunu siitä ? Voisit myös tarkistaa että etusatuloidenmännät olis oikeassa asennossa. Eli männissä kun on ne korotukset niin olessa autossa kiinni tulevat pystysuoraan linjaan. Ja tietty että satula liikkuu vapaasti liukujen varassa yms. Voi jopa olla mahdollista että sul on joku kivi etusatulas, vaik oman kokemuksen mukaan ei kovin herkkiä kivenkerääjiä nuo opelin jarrut.
-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'

Käytä tosiaan auki niitä etusatuloitakin ja tsekkaile ne etupalat läpi (tosiaan hiomapaperilla karhentaa pinnat jos on lasittunu).
En kyllä osaa yhtään sanoa mitä noiden satuloiden lasikuulapuhallus maksaisi, koska puhalsin nuo omat satulat itse työharjottelussa. Kohtuullinen työ siinä kyllä on, varsinkin jos on jotain vanhoja jarrusatulamaaleja päällä jotka joutuu poistamaan ennen puhallusta. En kyllä usko tavallisen helinäpullomaalin kestävän noissa, itse laitoin ihan 2K -jarrusatulamaalia noihin jotta varmasti kestää lämmöt ja ettei ruoste pääse iskemään. Suosittelisin noihin kyllä sitä jarrusatulamaalia tai jotain muuta kestävää 2K -maalia.
PS. mulla saattais kyllä ne Calibran toiset satulat lasikuulapuhallettuina olla myynnissä mikäli kiinnostaa
Thnx!keltanokka kirjoitti:Ja tosiaan siistiä työtä ne jepen jarrusatulatVoitko heittää suuntaa-antavaa hintaa mitä kannattais maksaa lasikuulapuhalluksesta ja kestääkö tavallinen kilikalimaali noissa satuloissa, vai pitääkö olla jotain kuumakestomaalia ?
En kyllä osaa yhtään sanoa mitä noiden satuloiden lasikuulapuhallus maksaisi, koska puhalsin nuo omat satulat itse työharjottelussa. Kohtuullinen työ siinä kyllä on, varsinkin jos on jotain vanhoja jarrusatulamaaleja päällä jotka joutuu poistamaan ennen puhallusta. En kyllä usko tavallisen helinäpullomaalin kestävän noissa, itse laitoin ihan 2K -jarrusatulamaalia noihin jotta varmasti kestää lämmöt ja ettei ruoste pääse iskemään. Suosittelisin noihin kyllä sitä jarrusatulamaalia tai jotain muuta kestävää 2K -maalia.
PS. mulla saattais kyllä ne Calibran toiset satulat lasikuulapuhallettuina olla myynnissä mikäli kiinnostaa

-
keltanokka
- 'Diplomat'

Vectraan tarttis saada puhallettua ne satulat, juuri takasatulat alkaa oleen siinä kunnossa et pitäis jotain keksiä. Punaiset satulat olis ihan jees mun autoon...
Ja varmaan pitäis pois sen ruosteen ainakin muutamaks vuodeks. Pitäis vaan tietää että kannattaako irroittaa niitä kaikkia satuloita, siis lähinnä mitä kustantais se puhalluttaminen. Jo yhteytiedot johonkin paikkaan jossa moista tehdään olis ok, tietäis sit sen perusteella mitä tehdä.
Ainakin koskien tavallisia peltivanteita niin näyttäis siltä että kiinnostus hommaan on vähäinen ja kalliimaks tulis hiekkapuhaltaa kun ostaa romikselta neljä "uutta" siistiä vannetta. Sinäänsä aika mielenkiintoista, ei luulis kauaa kestävän kun hiekkapuhaltamal sohaisis neljä vannetta. Menis varmaan samalla muiden suurempien teräskappaleiden joukossa että ei tarttis veloittaa niin kuin pelkästään tultaisiin töihin puhaltaan neljää peltivannetta...
Ainakin koskien tavallisia peltivanteita niin näyttäis siltä että kiinnostus hommaan on vähäinen ja kalliimaks tulis hiekkapuhaltaa kun ostaa romikselta neljä "uutta" siistiä vannetta. Sinäänsä aika mielenkiintoista, ei luulis kauaa kestävän kun hiekkapuhaltamal sohaisis neljä vannetta. Menis varmaan samalla muiden suurempien teräskappaleiden joukossa että ei tarttis veloittaa niin kuin pelkästään tultaisiin töihin puhaltaan neljää peltivannetta...