työsylinteri/painelaakerin. Ja nyt kun olen lyönyt paketin kasaan ja alkanut ilmaamaan niin polkimeen alkaakin tulla tuntoa 2-3 painalluksen jälkeen. Mutta, sitten alkaakin tapahtumaan!! Eli kun painan polkimen yhä uudelleen pohjaan niin se alkaa ikään kuin jäykistyä kunnes, kruts!! ..Ja nesteet tulevat pihalle ja polkimesta häviää tunto.?.? Olen avannut paketin uudelleen ja tarkistanut että osat ovat varmasti oikeat/asennettu oikein jne.. Olen myös tarkistanut että kytkin irroittaa kun vaihde on päällä. Remontin syy oli alunperin sama, eli nesteet tulee pihalle. Voisiko vika löytyä pääsylinteristä.?? ..Eli olisiko pääsylinterissä esim. jonkinlainen suuntaventtiilli joka voisi jumia.?.? Toisin sanoen paine työsyl. ei pääsisi purkautumaan riittävän nopeasti ja se kasaisi liikaa painetta, ja näin ollen se "pullauttaisi" nesteet ulos.?.? Onko tietoa.???
APUA!!! Kytkin ei ala toimimaan.?.? APUA!!!..vieläkään!!
APUA!!! Kytkin ei ala toimimaan.?.? APUA!!!..vieläkään!!
Pystyykö, osaako kukaan kertoa mikä mättää.?? Eli tein kytkin remontin -99 1,6 16v b vectraan. Vaihdoin siis levyn, asetelman ja
työsylinteri/painelaakerin. Ja nyt kun olen lyönyt paketin kasaan ja alkanut ilmaamaan niin polkimeen alkaakin tulla tuntoa 2-3 painalluksen jälkeen. Mutta, sitten alkaakin tapahtumaan!! Eli kun painan polkimen yhä uudelleen pohjaan niin se alkaa ikään kuin jäykistyä kunnes, kruts!! ..Ja nesteet tulevat pihalle ja polkimesta häviää tunto.?.? Olen avannut paketin uudelleen ja tarkistanut että osat ovat varmasti oikeat/asennettu oikein jne.. Olen myös tarkistanut että kytkin irroittaa kun vaihde on päällä. Remontin syy oli alunperin sama, eli nesteet tulee pihalle. Voisiko vika löytyä pääsylinteristä.?? ..Eli olisiko pääsylinterissä esim. jonkinlainen suuntaventtiilli joka voisi jumia.?.? Toisin sanoen paine työsyl. ei pääsisi purkautumaan riittävän nopeasti ja se kasaisi liikaa painetta, ja näin ollen se "pullauttaisi" nesteet ulos.?.? Onko tietoa.???
Re: APUA!!! Kytkin ei ala toimimaan.?.? APUA!!!
mistä ne nesteet tulee ulos, työsylinteristä vai pääsylinteristä vai mistä. tietenkin voi yrittää ilmata silleen että anna valua neste omalla painollaan, eli proppu auki ja oottelet vaan että ilmat tulee itsestään pihalle, eihän se vuotopaikkaa korjaa mutta ainahan saa kokeilla. ei siihen se käyttäminen kyllä mitään auta, joku muu häikkä siellä on.
opel vectra c 2,2 gts
No kysymykseesi laakerin paikkaa hakemisesta ja koneen käyttämisestä kyllä selkee ei pitäisi.hemmar kirjoitti:Pystyykö, osaako kukaan kertoa mikä mättää.?? Eli tein kytkin remontin -99 1,6 16v b vectraan. Vaihdoin siis levyn, asetelman ja
työsylinteri/painelaakerin. Ja nyt kun olen lyönyt paketin kasaan ja alkanut ilmaamaan niin polkimeen alkaakin tulla tuntoa 2-3 painalluksen jälkeen. Mutta, sitten alkaakin tapahtumaan!! Eli kun painan polkimen yhä uudelleen pohjaan niin se alkaa ikään kuin jäykistyä kunnes, kruts!! ..Ja nesteet tulevat pihalle ja polkimesta häviää tunto.?.? Olen avannut paketin uudelleen ja tarkistanut että osat ovat varmasti oikeat/asennettu oikein jne.. Olen myös tarkistanut että kytkin irroittaa kun vaihde on päällä. Pitäisikö vielä kasata loput reteleet (kone oli ylhäällä) ja käyttää konetta.? ..Eli hakisiko laakeri ns. paikkansa.?? Vai mikä avuksi??? KIITOS
Kyllä se paikkansa on saanut kun se asennettu on ja sen jälkeen toimii kunnolla tai ei.
Mitä tolla lopuilla tarkotat kasaamista.Tai siis kone ilmeisesti paikallaan ja laatikko kii? levy varmasti oikeen päin?
miten jäykkä poljin on kun vertaa normaaliin kytkimeen, silloin kun yrittää alkaa irrottaan, eli onko liian kireän tuntunen?
lmb hän siitä nestevuodon paikasta jo kysyikin,mutta jos se liian tiukka, niin ei sitä kannata painaa jos se ei irrota normaalilla voimalla, ennen kun tutkii asian, mikä siellä jumii.

Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
Eli vesiletkut sun muut releet paikalleen et vois konetta käyttää. ..Ja käyttää sixi, et joku tiesi kertoa kun ihmettelin et painelaakeri heiluu sivuttais-suunnassa n. 2-3 mm.?? ..että uudet laakerit heiluvat sixi et ne hakee paikkansa poljinta painaessa jotta asetelma kuluisi tasaisesti. Ja jos näin on, niin sixi ajattelin voisko koneen käyttäminen auttaa.terokimmo kirjoitti:No kysymykseesi laakerin paikkaa hakemisesta ja koneen käyttämisestä kyllä selkee ei pitäisi.hemmar kirjoitti:Pystyykö, osaako kukaan kertoa mikä mättää.?? Eli tein kytkin remontin -99 1,6 16v b vectraan. Vaihdoin siis levyn, asetelman ja
työsylinteri/painelaakerin. Ja nyt kun olen lyönyt paketin kasaan ja alkanut ilmaamaan niin polkimeen alkaakin tulla tuntoa 2-3 painalluksen jälkeen. Mutta, sitten alkaakin tapahtumaan!! Eli kun painan polkimen yhä uudelleen pohjaan niin se alkaa ikään kuin jäykistyä kunnes, kruts!! ..Ja nesteet tulevat pihalle ja polkimesta häviää tunto.?.? Olen avannut paketin uudelleen ja tarkistanut että osat ovat varmasti oikeat/asennettu oikein jne.. Olen myös tarkistanut että kytkin irroittaa kun vaihde on päällä. Pitäisikö vielä kasata loput reteleet (kone oli ylhäällä) ja käyttää konetta.? ..Eli hakisiko laakeri ns. paikkansa.?? Vai mikä avuksi??? KIITOS
Kyllä se paikkansa on saanut kun se asennettu on ja sen jälkeen toimii kunnolla tai ei.
Mitä tolla lopuilla tarkotat kasaamista.Tai siis kone ilmeisesti paikallaan ja laatikko kii? levy varmasti oikeen päin?
miten jäykkä poljin on kun vertaa normaaliin kytkimeen, silloin kun yrittää alkaa irrottaan, eli onko liian kireän tuntunen?
lmb hän siitä nestevuodon paikasta jo kysyikin,mutta jos se liian tiukka, niin ei sitä kannata painaa jos se ei irrota normaalilla voimalla, ennen kun tutkii asian, mikä siellä jumii.
Ja mitä tulee nesteen valumiseen, niin sieltä se tulee painelaakerista. Mut sitähän tässä läxin kysymäänkin et mistä se voi johtua.?? kytkin pelaa täysin hyvin 2-3 painallusta (eli irrottaa jne) ja sit jäykkenee ja kruts! ..nesteet pihalla. Tosin jos pitää taukoa painallusten välillä (eli antaa aikaa laakerin palautua lepoasentoon) niin pelaa. Eli jossain joku jumittaa mutta missä ja mixi??? Kytkin on kasattu oikein (levy ei sovi väärinpäin koska jouset ottaa vauhtipyörään kiinne) ja mitattu on myös painelaakerin "iskun" pituus, eikä "pohjaa".
Työsylinteri/painelaakeri yhdistelmästä ne vuotaa. katso vataukseni terokimmollelmb-58 kirjoitti:mistä ne nesteet tulee ulos, työsylinteristä vai pääsylinteristä vai mistä. tietenkin voi yrittää ilmata silleen että anna valua neste omalla painollaan, eli proppu auki ja oottelet vaan että ilmat tulee itsestään pihalle, eihän se vuotopaikkaa korjaa mutta ainahan saa kokeilla. ei siihen se käyttäminen kyllä mitään auta, joku muu häikkä siellä on.
jos olet oikein kasannut oikeilla osilla niin se sylinteri on valmiiksi viallinen, muuta selitystä ei ole, niin laitoithan uuden sylinterin, sen paikkaansa hakemisen voit varmasti unohtaa. kannattaa kuitenkin varmistaa vaikka myyjäliikkeestä että ne osat on varmasti oikeat.
opel vectra c 2,2 gts
Joo kyllä osat on oikein päin ja oikeat. Olen itsekin alkanut tuskailemaan et muussa ei voi enään olla vika kuin et osa olisi valmiixi viallinen. Osa / osat ovat kaikki uusia ja Motonetista ostettuja.lmb-58 kirjoitti:jos olet oikein kasannut oikeilla osilla niin se sylinteri on valmiiksi viallinen, muuta selitystä ei ole, niin laitoithan uuden sylinterin, sen paikkaansa hakemisen voit varmasti unohtaa. kannattaa kuitenkin varmistaa vaikka myyjäliikkeestä että ne osat on varmasti oikeat.
Re: APUA!!! Kytkin ei ala toimimaan.?.? APUA!!!..vieläkään!!
miten tän kytkimen kans kävi??mulla vähä sama homma...uudet osat ja työsylinteri todennäköisesti vuotaa...1000km ajettu remontin jälkeen.ja osat kaikki motonetistä!!!
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
Heippa vaan!aksu8225 kirjoitti:miten tän kytkimen kans kävi??mulla vähä sama homma...uudet osat ja työsylinteri todennäköisesti vuotaa...1000km ajettu remontin jälkeen.ja osat kaikki motonetistä!!!
En ole jaxan syventyä koko projektiin kuukausiin kun autolla lämmin tila missä seisoo, ja toinen auto ja mp käytössä.
Nyt kuitenkin olisi tarkoitus lähitulevaisuudessa syventyä taas siihen.
Luulenpa, uskonpa että vika on joko pääsylinterissä, tai pääsylinterin ja työsylinterin välisessä letkussa.?? ..Eli ko. letkun sisäpinta rispaantunut ja näin ollen neste kulkee paineen ollessa tyäsylinterille kytkintä painettaessa, mutta ei tarpeeksi "liukkaasti" takaisin poljinta vapauttaessa. Ja näin ollen työsylinteriin kasaantuu liikaa painetta jonka seurauksena se "pullauttaa" nesteet ulos.?.?
mulla oli tosiaan 2euron vika omassa!vaihdoin sen tiivisteen sinne laatikkoon tulevan letkuliittimen päähän!...oikeestaan se oli asennusmoka mulla itellä...ois voinu vanhallaki toimia eli:kun purin sen liitoksen ni se tiiviste oli sen letkuliittimen pohjassa;mutta se pitää kasata niin et painaa sen tiivisteen laatikosta tulevaan putkeen ja sit painaa sen letkuliittimen kiinni ja sokka kyljestä sisään!nyt toiminu viimeset 5000km!!aksu8225 kirjoitti:miten tän kytkimen kans kävi??mulla vähä sama homma...uudet osat ja työsylinteri todennäköisesti vuotaa...1000km ajettu remontin jälkeen.ja osat kaikki motonetistä!!!
SPRINTTIKUNKKU 2012