Koitin haulla kolailla vähän dataa, mut mut.
Mitenkä radikaaleja eroja noilla venttiilinpainimilla oikein on tarvikeosan ja orggiksen välillä? Onko tarvikeosien parjaamiselle jotain muita syitä kuin halvempi hinta? Kokemuksen/käytännön havaintoja?
onko noissa kasinaulasissa koneissa samat painimet, kun tossa 16 naulasessa? Eli Motonetissä maksais uus venttiilin painin 6.2e/kpl tohon 20XE kiuluun?
Kävi vaan mielessä noitten vaihtaminen, kun alko toi puimakoneen naksutus lähestulkoon vituttaamaan. Ensiavut noiden herkistelylle on kyllä jo käytetty, eli kone on saanut lapaa ihan kiitettävästi ja öljyt on ollut hyvät. Liekkö Fortet tai STP-engine flushit tee kesää. Minä en ainakaan ole huomannut mitään eroa vaikka parista koneesta moiset liemet olenkin ajanut läpi.
20XE venttiilinpainimet
20XE venttiilinpainimet
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: 20XE venttiilinpainimet
Onnkohan mä nyt ihan hakoteillä, mutta eikös 8v-koneissa ole venttillinnostimet ja noissa moniventtiilikoneissa 16-24V olis painimet... 
Aikanaan Motonetissä työskennellessäni nuo painimet olivat ihan Febin kamaa.
Aikanaan Motonetissä työskennellessäni nuo painimet olivat ihan Febin kamaa.
ei ole samanlaiset. 16v on painimet ja 8v nostimet. ne keinuvivut saattaa pitää sitä ääntä jos on kulunut kuopalle, tai nokka akseli, niin että kannattaa kattoa ensin mikä siellä on. katso vaikka xev- moottori motonetistä siinä on painimet ihan eri hintaisetkin.
opel vectra c 2,2 gts
Ok. Nokat on jees kunnossa, eli painimista toi metakka lähtee. Onko noi 16v painimet purettavissa ja lieneekö se miten vittumainen arbeetti? Liekkö siitä es mitään käytännön hyötyä?
Mistäs uusia kannattas hankkia ts. halvalla pitäs saaha. Kilometrejä tohon harrastekikottimeen ny ei kuitenkaan nii hirveesti tule.
Mistäs uusia kannattas hankkia ts. halvalla pitäs saaha. Kilometrejä tohon harrastekikottimeen ny ei kuitenkaan nii hirveesti tule.
JEEEEEEEEEEEEE!
Motonet tai automuovi, jos "halvalla" haluaa saada.
Lähtöhintahan noissa on luokkaa 32€/kpl, mutta siihen 15-16€ kappalehintaan noita saa.
Mulla pitäisi olla vielä tallella oman XE:n vanhat naputtavat painimet.
Saattaisihan niistä huolellisella putsauksella saadakkin vielä soivat pelit...
Lähtöhintahan noissa on luokkaa 32€/kpl, mutta siihen 15-16€ kappalehintaan noita saa.
Mulla pitäisi olla vielä tallella oman XE:n vanhat naputtavat painimet.
Saattaisihan niistä huolellisella putsauksella saadakkin vielä soivat pelit...
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
TJT kirjoitti: Saattaisihan niistä huolellisella putsauksella saadakkin vielä soivat pelit...