Opel Astran vaihteisto tökkii
Re: Opel Astran vaihteisto tökkii
Astran korjausoppaasta kopioitu:
1: Avaa siirtoputken kiristyspultti.
2:Irroita säätöaukon tulppa vaihteistosta. Tulppa on vaihdettava uuteen joten hanki se jo ennen säätötyöhön ryhtymistä.
3.Käännä siirtotanko asentoon jossa 4.5mm poranterä voidaan työntää säätöaukosta vaihteiston vivun reikään.
jne...
2:Irroita säätöaukon tulppa vaihteistosta. Tulppa on vaihdettava uuteen joten hanki se jo ennen säätötyöhön ryhtymistä.
3.Käännä siirtotanko asentoon jossa 4.5mm poranterä voidaan työntää säätöaukosta vaihteiston vivun reikään.
jne...
Noin minäkin ennen tein ,ja nyt ohjeen mukaan ja voin sanoa että hommaan meni alle puolet siitä ajasta mikä olisi mennyt tuolla kokeile ja keksi menetelmällä.terokimmo kirjoitti:En mäkään mitään kavereita avuks tarvii.Itse oon tottunut säätämään niinkuin oon ja hyvin sujunut niin se vaan jäänyt.Miksei sitä voi harjotella totakin tapaa,jos tässä enään mitään tapaa kohta tarvii.telwin kirjoitti:Itse säädin tuolla ohjeen tavalla omasta Astrasta tuon vivuston ja voin sanoa että en enään kertaakaan räpellä millään kaveri avuksi systeemillä.
Kepissä ja siinä sen kehikossa on tosiaan myös reiät,niihin laitoin sopivan sokkatuurnan ja sitten ei tarvinnutkaan kuin kiristää se pannan pultti,vaihteet oli kerrasta kohdallaan.
Kokeiltu on sitäkin hommaa ihan riittävän monta kertaa.
no johan on.. Soitin tuossa kaverille jonka kans rapattiin astraa ja sekin sano et se tulppa paitettiin sisään ja pyöräytettiin puoli kierrosta jollon se lukittui.. siinä juuressa oli viel jousi jotta tulppa ei mene vahungossa sisään! oisko mulla sitten eri variaatio ollu? oli mulla kyllä uudempi autoki joten oisko tehtaalla älytty muokata kyseistä nipukkaatelwin kirjoitti:Astran korjausoppaasta kopioitu:
jne...
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona
OCF Formulatietäjä 2010&2018
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Todennäköisesti näin on,mulla on tälläkin hetkellä kymmenkunta laatikkoa ja yhdessäkään ei tuo tulppa näytä lukitustapilta.Antti H kirjoitti:no johan on.. Soitin tuossa kaverille jonka kans rapattiin astraa ja sekin sano et se tulppa paitettiin sisään ja pyöräytettiin puoli kierrosta jollon se lukittui.. siinä juuressa oli viel jousi jotta tulppa ei mene vahungossa sisään! oisko mulla sitten eri variaatio ollu? oli mulla kyllä uudempi autoki joten oisko tehtaalla älytty muokata kyseistä nipukkaatelwin kirjoitti:Astran korjausoppaasta kopioitu:
jne...
Suht pehmeää muovia ja on vielä olakkeellinen että ei varmasti painu laatikkoon päin.
Eihän sulla vain ollut se surullisen kuuluisa F18 loota...
Mikä laatiko lie.. x16xel motti ja ilmeisesti sportti laatikko.. ainaki tiheempi välitteinen kun kaverilla ollut samanlainen sedan(mulla farkku)
E: Mitä vikaa siin F18 lootassa on?
E: Mitä vikaa siin F18 lootassa on?
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Nyt vaihteet pelaa. Ongelma ratkesi kun vaihtoi sokkatapin, se oli poikki ja kahdessa osassa... Kiitti kuitenkin neuvoista!
Niin,mikä siinä F18 laatikossa on heikkoa?Antti H kirjoitti: E: Mitä vikaa siin F18 lootassa on?
Eipä kuulu mitään...Iro kirjoitti:Niin,mikä siinä F18 laatikossa on heikkoa?Antti H kirjoitti: E: Mitä vikaa siin F18 lootassa on?
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Hei Paulma-f: Mites sait irti sen sokkatapin ? Itellä istuu niin hemmetin lujaa kiinni...
Itse puristin kärkipihdeillä sitä alhaalta,siinä jotkut haitat tms., ja kampesin ruuvarilla ylöspäin.keltanokka kirjoitti:Hei Paulma-f: Mites sait irti sen sokkatapin ? Itellä istuu niin hemmetin lujaa kiinni...
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Ihan näyttäis siltä kun se sokka lähtis pois laatikon suuntaan.....
Eli jos pitäis irroittaa se kotelo minkä sisälle menee se siirtotanko. Käsin en huomannu et olis väljyyttä. On sitten niin maan perkeleen ahdas se vectran moottoritila, sinne mihin pääsee käsiks niin se on sitten tuskan takana et saa yhden käden mahtumaan. Ihan sama oli muuten sen vaihteistotangon säädön kanssa. Kun otti pois sen ilmaläpän kumimutkan ja ilmamäärämittarin niin sai juuri sen verran tilaa laturin vierestä että mahtui käsi väliin. Altapäin on kyllä huomattavasti helpompi tämä säätö Vectran kohdalla. Jos meinaa ylhäältä käsin säätää niin pitää löytyä tiheähampainen räikkä.
Hyvät neuvot oli, kiitoksia !
itsellä astra f vm 96, jossa oli juuri tuollainen Antti H:n mainitsema jousella varustettu muovitappi joka toimi lukittimena kun sen työnsi sisään.
itsellä astra f vm 96, jossa oli juuri tuollainen Antti H:n mainitsema jousella varustettu muovitappi joka toimi lukittimena kun sen työnsi sisään.
Vectra B Sport 2.2 Y22DTR 2002, Vectra B 2.0 X20DTH 1998, Vectra B 2.0 X20DTL 1997, Astra F 1.7 TD 1997
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
telwin kirjoitti:Astran korjausoppaasta kopioitu:
jne...
millä nimellä toi tulppa löytyy esim metroautosta??onko sama ku säätöpultti??