2,2dti moottorit
-
astramaani
- 'Diplomat'

2,2dti moottorit
mitä eroja on 2,0 ja 2,2:sen välillä.onko kone muuten periaattees sama,iskutilavuutta vain kasvatettu..
sit kaipaisin kokemuksia 2,2:sen omistajilta.onko ollut paljon murheita?itsellä kiikaris c vekku,tolla 2,2dti mosal..
sit kaipaisin kokemuksia 2,2:sen omistajilta.onko ollut paljon murheita?itsellä kiikaris c vekku,tolla 2,2dti mosal..
Exät, Ascona b, Astra f, Vectra b, Vectra C, Zafira 1,7cdti Nyk. Astra j 1.6cdti
Re: 2,2dti moottorit
Sama kone. Iskunpituutta kasvatettu. Mekaniisesti pirun luja. Ja C-Vectrassa kestää syöttöpumputkin. Kulutukseltaa ei niin pieni verrattuna muihin merkkeihin.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
iskunpituuden lisäksi tulis mieleen että 2.2 taisi olla erilainen imusarja, vauhtipyörä ja 240mm kytkin 228mm sijasta.
Käytännössä asialla ei liene mitään väliä, muuta kuin että olen satunnaisesti miettinyt 2.2 imusarjan sovittamista 2.0 mosaan jos se sattuisi virtaamaan paremmin.
2.2 joissa on jo PSG-16 pumpun ohjainlaite ei ole enää erillistä ecu boxia lainkaan joka voi tehdä chippaamisen hankalammaksi, jos asialla on mitään merkitystä ostopäätöstä tehtäessä.
(C-vectrassa siis toki on jo PSG-16 joka lienee onkin syy miksi se ei hajoa.)
Käytännössä asialla ei liene mitään väliä, muuta kuin että olen satunnaisesti miettinyt 2.2 imusarjan sovittamista 2.0 mosaan jos se sattuisi virtaamaan paremmin.
2.2 joissa on jo PSG-16 pumpun ohjainlaite ei ole enää erillistä ecu boxia lainkaan joka voi tehdä chippaamisen hankalammaksi, jos asialla on mitään merkitystä ostopäätöstä tehtäessä.
(C-vectrassa siis toki on jo PSG-16 joka lienee onkin syy miksi se ei hajoa.)
Imusarjaero taitaa koskea vain C-veccua.Teuwo kirjoitti:iskunpituuden lisäksi tulis mieleen että 2.2 taisi olla erilainen imusarja, vauhtipyörä ja 240mm kytkin 228mm sijasta.
imusarja on erillainen koska egr on erillainen, lisäksi siinä on "kaasuläppä". imusarja tehty ilmeisesti erillaiseksi koska egr on ihan eri maailmasta, (sähköinen ja 2.0 kiisselissä se alipaineella pelaava.)
Onkos teille jollekin selvinnyt miksi nimenomaan 2.2dti koneita on kosahtanut keinuvivun katkeamiseen? Kyseisen kokeneita koneita näyttää siellä täällä vilahtelevan (ja se yksi ainoa, jonka omistaja henk.kohtaisesti kertoi omallensa näin tapahtuneen ei voi olla vähän väliä myynnissä
) Tuokaan ei ollut hirveän paljon ajettu silloin aikanaan, mutta takuuajan yli kuitenkin.
eikai siellä ole mitään keinuvipuja? jos katselet noita suuttimen o renkaan irroitus ja asennus ohjeita niin siellä makaa nokka akseli suoraan nostimien päällä.
vai mitä tarkoitat keinuvivulla?
vai mitä tarkoitat keinuvivulla?
-
astramaani
- 'Diplomat'

Kiitoksia vastauksista.olen toki myös katsellut 1,9cdti koneita mutta ku jotenki vähä "pelottaa"kyseinen moottori.jotku puhuu et on vikaa kaikenlaista tos 1,9:sis..
toinen taas puhuu et,mä välttäisin tota 2,2 konetta..kuitenki itsellä oli toi 2,0 dti b vekku ja oli kyl erittäin varma auto.koneeseen vaihdoin 130tkm aikana,hehkut ja moniuraremmin kiristimen ku piti ääntä.jaksanu kuunnella.ja imusarjan putsasin.ainut oikeen vika mikä pysäytti kulun oli murtunut suutinputki.kilometrit oli myynti hetkellä 355tkm.niin eikös tosiaan nois uudemmis c vekuis ole ollut vähemmän niitä pumppuvikoja?
toinen taas puhuu et,mä välttäisin tota 2,2 konetta..kuitenki itsellä oli toi 2,0 dti b vekku ja oli kyl erittäin varma auto.koneeseen vaihdoin 130tkm aikana,hehkut ja moniuraremmin kiristimen ku piti ääntä.jaksanu kuunnella.ja imusarjan putsasin.ainut oikeen vika mikä pysäytti kulun oli murtunut suutinputki.kilometrit oli myynti hetkellä 355tkm.niin eikös tosiaan nois uudemmis c vekuis ole ollut vähemmän niitä pumppuvikoja?
Exät, Ascona b, Astra f, Vectra b, Vectra C, Zafira 1,7cdti Nyk. Astra j 1.6cdti
Periaattees siel on "keinu", tai sellanen pala jota nokka painaa ja joka taas painaa kahta paininkuppia. Ja samaa rikkoutumista olen ihmetelly.
Hyvä tosiaankin katsoa kuvaa kannesta. Eihän tuo tosiaan perinteinen keinuvipu ole, pikemminkin kiikkulauta. Mutta entistäkin hämmästyneempi olen miten tuommoinen raudanpala voi särkyä? Onko erilainen nokka?
-
astramaani
- 'Diplomat'

ostin sit vectran,2,2dti:n...vm04,on kyl kulkupuolesta aika paljo paree ku 2,0dti..dth..