Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Itselläni on 2.0l 16v GSI Kadett ja siinä ei kestä omansa F20 laatikko kuosissaan millään..Olisiko mitään muita esim. vahvempi kuorisia laatikoita joka kävisi kyseiseen malliin suoraan tai pienen rakentelemis duunailun jälkeen..?
Mites noi F23 ja F25 laatikot?
Auttakaa tyhmää kiitos..
Ei ole..kyseessä on 250hv moottori ja laatikossa on lukko ja päävälitys..lyhyesti sanottuna laatikon rattaat hajoavat koska F20 laatikon kuoret pääsevät elämään..Lähinnä sitä olin hakemassa että onko esim. F23 tai F25 laatikon kuoret/laatikko jo muutenkin jymerämpi jotta sillä olisi mahdollisuus kestää kuosissa..
f23 ja f25 laatikoissa ei ole nopeusmittarin pyörijää.
F25 kanssa tarviit leveemmän vauhtipyörän, f23 en ole varma, vois tietty mitata..
Ja f23 on vaijerisiirrolla.. ja F23 joudut tekemään itse kannakkeet, F25 löytyy sopivat calibrasta.
Juu en kyllä ymmärrä kun porukka kehuu f20 laatikoita, ei ainakaan mulla ole kestäny.
Edit:f23 pitäisi kestää jo aika hyvin, ja niitä löytyy vielä tulevaisuudessakin.
Repolla on turbo astrassa f23.
tiedä tuosta f25 kestävyydestä, omassa vecussa on n.420tkm ja kolmas laatikko menossa. edellinen omistaja kyllä tykkäsi kumia poltella mutta kai se jotain kertoo jos vetonivelet on pidempi ikäisiä kuin itse laatikko.. nykyisessäkin laatikossa 1. vaihde kytkeytyy hankalasti päälle ja joskus rusahtaa, myöskin volisee. tällä laatikolla ei ole tosiaan kumia paljon polteltu eikä hakkautettu ym.
ja kone on avaamaton c25xe ja muutenkin tehtaan jäljiltä
Tietääkös kukaan/onko tehnyt F35 laatikkoa 2.0 moottoriin kiinni?
Luulisi äkkikseltään että esim. jos tuon F35 saisi kiinni nii se tulisi kestämään koska sitä käytetään jo isommissa moottoreissa kun 2l..
jonesku kirjoitti:Tietääkös kukaan/onko tehnyt F35 laatikkoa 2.0 moottoriin kiinni?
Luulisi äkkikseltään että esim. jos tuon F35 saisi kiinni nii se tulisi kestämään koska sitä käytetään jo isommissa moottoreissa kun 2l..
Tarkoitat 2.2DTI laatikkoa? Sehän on luja ja sopii OHC lohkoon.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)