B omega 2.0 16v automat lopetti käynnistymisen kerralla
B omega 2.0 16v automat lopetti käynnistymisen kerralla
Tänä aamuna meinasin hakea ruokatarpeita paikallisesta CBA-kompleksista. Starttasin Omegan(-98 2.0 16v, automaatti), kone käynnistyi ja hyvin nopeasti rupesin siirtämään vaihdetta pakille. Kaikki kävi kovin nopeasti: samalla hetkellä kun laatikko vaihtoi pakille, kone sammui ja kuului jotensakin suhahtava tai sykähtävä ääni. Kone siis sammui, minä pykälää takaisin P-asentoon startatakseni uudelleen, mutta tilanne olikin muuttunut: startti pyörii, mutta minkään sortin sytytystä ei ilmeisesti enää tapahdu. Kone ei starttaa ollenkaan, ei siis lupailekaan. Mikä siis neuvoksi? Voiko olla bensapumppu vaiko voiko virranjakajan sisällä tapahtua jotain joka lopettaa käynnistymisen kerralla näin totaalisesti??? Nyt siis avaimesta kääntäessä startti ymmärtääkseni pyörii, mutta minkäänlaista syttymisen merkkiä ei ole.
Re: B omega 2.0 16v automat lopetti käynnistymisen kerralla
Kokeileppas sitä vaihekeppiä siirrellä ja startailla,tosin en oo varma vaikuttaako se siihen ettei se pyöri ollenkaan jos ei saa kontaktia sieltä tunnistimelta.mut voihan tota koitaa.Petef kirjoitti:Tänä aamuna meinasin hakea ruokatarpeita paikallisesta CBA-kompleksista. Starttasin Omegan(-98 2.0 16v, automaatti), kone käynnistyi ja hyvin nopeasti rupesin siirtämään vaihdetta pakille. Kaikki kävi kovin nopeasti: samalla hetkellä kun laatikko vaihtoi pakille, kone sammui ja kuului jotensakin suhahtava tai sykähtävä ääni. Kone siis sammui, minä pykälää takaisin P-asentoon startatakseni uudelleen, mutta tilanne olikin muuttunut: startti pyörii, mutta minkään sortin sytytystä ei ilmeisesti enää tapahdu. Kone ei starttaa ollenkaan, ei siis lupailekaan. Mikä siis neuvoksi? Voiko olla bensapumppu vaiko voiko virranjakajan sisällä tapahtua jotain joka lopettaa käynnistymisen kerralla näin totaalisesti??? Nyt siis avaimesta kääntäessä startti ymmärtääkseni pyörii, mutta minkäänlaista syttymisen merkkiä ei ole.

Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
jakohihna poikki? 
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Jotta saataisiin tähän hiukan mystiseen tapaukseen selvyyttä, niin kirjoitan asian ratkaisusta kun vielä muistan. Auto siis lopetti käynnistymisen kerrasta. Startti pyöriä hyrisi iloisesti vaan ei minkäänlaista sytytystä ilmennyt. Marssin seuraavana päivänä paikalliseen ei-merkki-huoltoon ja rupesin selvittämään asiaa. Kaveri kysyi: mikä vuosimalli? Minä: -97 tai -98. Hän:2.0? Minä: kyllä. Hän: 16v. Minä: kyllä. Sitten hän kertoi oman taloutensa Vectralle(sama motti) käyneen aivan sama. Hän kertoi rouvansa siirtäneen Vectraa kymmenen metriä pihalla illalla ja seuraavana aamuna kävi täsmälleen sama ilmiö kuin meidän Omegallemme. Tätä ennen ei ollut tullut mieleenkään kertoa hänelle saatikka itse pohtia sen osuutta asiaan, että myös minun puolisoni siirsi tätä meidän omppoamme ed. iltana 5 metriä, jotta vieraiden autot mahtuvat paremmin pihaan.
Huoltomies kehoitti vaan käynnistämään sitkeästi ja lupasi että pytty kerrallaan lähtee liki puolen minuutin käynnistämisen jälkeen mukaan ja näin kävikin. Akku meinasi ruveta jo hyytymään, mutta viimein rupesi tapahtumaan, moottori rupesi pyörähtelemään ensin kerran ja sitten kaksi, viimein se käynnistyi hetkeksi ja jotakuinkin kymmenes käynnistyminen onnistui. Kaveri epäili, että asiaan täytyy liittyä molemmissa tapauksissa ed. illan lyhyt käynnistys ja ajo, joka on mahdollistanut jotain.. venttiilit tahmaantuneet, herra ties mitä?!?!?
Tarina siis päättyi onnellisesti: auto käynnistyi ja ajoin sen siltä istumalta öljynvaihtoon ja ennen sitä Fortella öljytila puhtaa(mma)ksi. Tulkoon tämä tarina näin dokumentoiduksi, jos kahdelle on käynyt näin samalla moottorilla, miksei useammallekin. Osaako kukaan muuten aukaista tätä tapahtumasarjaa, että MIKSI??

Huoltomies kehoitti vaan käynnistämään sitkeästi ja lupasi että pytty kerrallaan lähtee liki puolen minuutin käynnistämisen jälkeen mukaan ja näin kävikin. Akku meinasi ruveta jo hyytymään, mutta viimein rupesi tapahtumaan, moottori rupesi pyörähtelemään ensin kerran ja sitten kaksi, viimein se käynnistyi hetkeksi ja jotakuinkin kymmenes käynnistyminen onnistui. Kaveri epäili, että asiaan täytyy liittyä molemmissa tapauksissa ed. illan lyhyt käynnistys ja ajo, joka on mahdollistanut jotain.. venttiilit tahmaantuneet, herra ties mitä?!?!?
Tarina siis päättyi onnellisesti: auto käynnistyi ja ajoin sen siltä istumalta öljynvaihtoon ja ennen sitä Fortella öljytila puhtaa(mma)ksi. Tulkoon tämä tarina näin dokumentoiduksi, jos kahdelle on käynyt näin samalla moottorilla, miksei useammallekin. Osaako kukaan muuten aukaista tätä tapahtumasarjaa, että MIKSI??