Omegassa vikaa

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
petenem
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja petenem »

Auto on -97, 2.5 td Omega CD. Automaatti. Moottori on muutaman kerran jäännyt käyntiin vaikka avaimet on otettu pois virtalukosta. Sitä ennen vaihdelaatikossa oli ongelmia 3:sen ja 4:sen kanssa. Autolla on ajettu 100 000 km.
Ikävä kyllä ongelma sijaitsee Espanjassa enkä saa sieltä vielä tarkempia tietoja esim. sähköjärjestelmästä, mutta jos joku osaa näillä tiedoilla lähteä arvailemaan vikaa niin ehdotuksia otetaan vastaan. Paikallisessa merkkiliikkeessä auto on ollut jo 3 viikkoa ja siellä asentajat ovat aivan ymmällään...
Psycho
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Psycho »

Mä oon lähdössä 15. tätä kuuta Espanjaan, mitä sille Ompulle pitäis tehdä? :wink: Ei vaan en mä hirveästi osaa sanoa tuohon. Jäiskö polttoaineensyöttö pyörimään hetkeksi, vaikka virrat katkaisee? Vai olisko kyseessä joku alipaineongelma, eli kone imisi itse vielä polttoainetta sylinteriin? Oletko kysellyt Suomen Opel-merkkihuollosta?
petenem
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja petenem »

Juu, Espanjaan porukalla nyt kun siellä on lämmin (45 C). Sen verran käyntiin jäämisestä että auto ei sammu ennenkuin laittaa avaimet takaisin virtalukkoon ja kääntää virrat päälle ja sitten sammuttaa uudestaan. (oli käynnissä 10 minsaa.) Apulaitteista virrat hävis heti. Voishan se vika olla vaikka virtalukossa, jonka Don Juanit lienee tsekannukki. Nyt kuulemma oottelee Madridista virtalukon johtosarjaa sekä "uutta" käytettyä laatikkoo (3 ja 4 paskana.)
"To all the virgins in the world, thanks for nothing"
ekomies
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ekomies »

virtalukon pohja tai koko virtalukko on kaput..
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

Pumpussa on solenoidi joka sulkeutuu kun virran sammuttaa.Toiminta helppo tarkistaa,pitäis onnistua Espanjalaisiltakin.
Jyrki S
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jyrki S »

On 2003-08-05 20:25, jjvirtan wrote:

Pumpussa on solenoidi joka sulkeutuu kun virran sammuttaa.Toiminta helppo tarkistaa,pitäis onnistua Espanjalaisiltakin.
Minäkin sanoisin että sammutussolenoidi on sökö. Noita on mennyt useampikin.
Vastaa Viestiin