Vectra B -00 keulakolarin korjaukseen vinkkejä

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
pekkakin
'Admiral'
'Admiral'

Vectra B -00 keulakolarin korjaukseen vinkkejä

Viesti Kirjoittaja pekkakin »

Terve

Vaimo täräytti valoissa edellä olevan perään, jolloin turvapuskuri osui suoraan etuluukun etureunan keskelle. :(

Seurauksena:

1. etuluukku pongahti pidikkeistään irti ja taittui keskeltä kärjestä lisää alaspäin sekä nurjahti hieman reunoista n. kolmannesta edestä taaksepäin. Kärjessä on siis pari selkeää vekkiä n. 2 ja 5 cm.n etäisyydellä keulasta.

-Kannattaako tätä alkaa oikomaan korjaamolla, vai ostanko suosiolla kolariauoton luukun ja maalataan päälle? Keskinkertaisesti on varmaan hyvällekin peltisepälle tekemistä.

2. oikean puolen lampun pesuri irtosi.

- Knko työläs vaihtaa itse? Ilmeisesti ensin renkaat ja sitten sisälokarit ja puskuri irti. Tarvitseeko airbagin laitteistoja varoa?

3. Kuka/mikä Tampereen seudulla tekee tällaisen remontin parhaiten sopuhintaan?

Kiitos nikseistä

Pekka
Zafira B 1.9 CDTI 120hv OPC line -08
Ex. Zafira A 1.8 x18xe1 -00
Ex Vectra B 1.8 x18xe1-00
Ja sitä ennen yksi Seat Toledo -95.
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Vectra B -00 keulakolarin korjaukseen vinkkejä

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

tulee varmaan oikomalla kalliimmaksi, itse onnistuin saamaan virheettömän samanvärisen luukun 120€ vectra b-1, ei niitä bäkkejä tartte varoa jos et sitä lekalla virta päällä jyskytä, itse en vaihtanut niitä lampunpesureita kun vaihdoin koko puskurin, mutta muistelisin että sen pystyy vaihtaan ilman isompia purkamisia, kantsii katella sitä luukkua täältä myydään osastolta, varmaan löytyy, tuurilla samanvärinen.
opel vectra c 2,2 gts
pekkakin
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja pekkakin »

Ok,

Taidan nyt aluksi painella luukun sen verran kuosiinsa, että sen saa normaalisti kiinni (nyt rautalangalla) ja sitten ajan kanssa metsästän vaihtoluukkua.

Tuosta pesurista vielä tyhmä kysymys: onko sitä teoriassakaan mahdollista vaihtaa ilman puskurin poistamista jotenkin välistä sorkkimalla? Voisin ottaa tuosta kesälle projektin. :food:

Ja onko vaihtoluukku helposti ylimaalattavissa jos löytyy vaikka vaalean sininen? Mun auto kun on sähkönsininen ja sitä väriä on vähemmän liikkeellä...

P
Zafira B 1.9 CDTI 120hv OPC line -08
Ex. Zafira A 1.8 x18xe1 -00
Ex Vectra B 1.8 x18xe1-00
Ja sitä ennen yksi Seat Toledo -95.
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

kuten jo aikaisemmin sanoin, niin muistelisin että joku vaihto sen pesurin puskuria irrottamatta, irrottiko sitten jotain muuta edestä pois, ei kai se ole kun jollain peltikiinnikkeellä siinä puskurissa kiinni, ja se pellin maalaus on ammattimiehelle helppo nakki, kun vain löytää siitä sähkönsinisestä oikeen sävyn. ei sitä lokaria tartte välttämättä irrottaa kun vain saa nyrkin mahtuun sinne sisälle siellä on yks oliko 8mm pultti mikä pitää irrottaa, se on kuitenkin aika helppo homma, ei se kyllä lujassa ollut. itse käytin sen monta kertaa pois kun osia piti odotella, oliko niin että lokareitten sisältä kahdella ja maskin alta kahdella ja alta jollain, niitä alakiinnikkeitä ei edes tarvi eikä kannata laittaa takaisin pysyy muutenkin, itse ainakin heitin ne alakiinnikkeet hevonvittuun eikä ole irronnut.
opel vectra c 2,2 gts
Vastaa Viestiin