G Astra veivit->sähköikkunat
G Astra veivit->sähköikkunat
Eli minkämoinen homma olisi vaihtaa 5 ov. -00 malliin sähköikkunat veivien tilalle?
Re: G Astra veivit->sähköikkunat
Ovien johtosarjat, nostimet ja ovenkahvat+katkaisimet joudut hommaamaan. Kohtalaisen hintavaa huvia, jos ei satu löytymään esimerkiksi samasta purkuautosta kaikki könttänä. 
Johdot siis menee ovien pistokkeisiin asti valmiina, mutta itse ovien johtosarjoista kyseiset piuhat puuttuu. Alkuperäiset nostemet on niitattu kiinni mutta lähtee kivutta poraamalla irti ja uudet nostimet sitten pulteilla. Kohtalaisen verran kun varaa aikaa niin johan nuo vaihtelee, ei siinä mitään.
Johdot siis menee ovien pistokkeisiin asti valmiina, mutta itse ovien johtosarjoista kyseiset piuhat puuttuu. Alkuperäiset nostemet on niitattu kiinni mutta lähtee kivutta poraamalla irti ja uudet nostimet sitten pulteilla. Kohtalaisen verran kun varaa aikaa niin johan nuo vaihtelee, ei siinä mitään.
Kyllä siinä pari iltaa meni kun laitoin aikanaan astraan sähkölasit eteen. Laitoin niiteillä uudetkin kiinni. Biltemasta sai sellaisen kätevän popniitti + pihtisarjan kohtuu hintaan. Ne johtosarjojen liittimet on vammasissa paikoissa siellä ovien etuosassa, suurin homma oli niiden pujottelussa muutenkin. Takaovissa olin havaitsevinani johtosarjat valmiina?? olenko väärässä, en laittanut sähköisiksi maalasin vain kahvat ja pisti liittimet silmään.
Purkaamoila kannattaa kysellä, onhan ne kätevät kyllä kun saa paikoilleen ja istuvuus parempi kun noissa varaosasarjoissa.
Purkaamoila kannattaa kysellä, onhan ne kätevät kyllä kun saa paikoilleen ja istuvuus parempi kun noissa varaosasarjoissa.
Skoda Octavia TDI
Hyvät ohjeet jo yllä tulikin. Könttänä ne kannattaa ottaa ja vaihtaa johtosarjoja myöten. Korissa johdotukset on valmiina ja itse olen muistaakseni kolmet setit myynyt noita sähkölaseja ja kaikki on mennyt heittämällä paikoilleen eli korissa johdot lienee lähes poikkeuksetta niille valmiina. Vain ovien johtosarjat on karsitut joissa ei liittimiä nostimille ole. Jos kiinnostaa niin minulla on nurkissa yksi täydellinen etuovien sähkölasinostinsetti johtoineen ja kytkimineen. Käytettyä GM-osaa -2003 73tkm ajetusta 5D Astrasta. Ja mahdollisesti on tulossa setti jossa 4xsähkölasit eli takaovet myös. Laita vaikka yv mikäli kiinnostaa.
Juu ei ole pahat laittaa ja yllä oli hyvät ohjeet. Itselläni meni edellisenä kesänä noin nelisen tuntia varmaan kaikkiaan tuossa etunostinten ja johtojen asennuksessa (Uhtualta tuli yhdet noista kolmesta setistä ostettua). Etuovipahvithan nyt periaatteessa ovat erilaiset eli sähkölasillisessa ei ole veiville reikiä mutta itse laitoin veivillisen pahveihin nätit muovitulpat reikiin niin tuli siistit ja varsin huomaamattomat.