Mulla on tos A-Vecus 215/45-17" ja ET on 40. Jouset -30mm.
Ja raapi niin pirusti täydellä kuormalla ja suuremmis töysyissä eessäkin.
Takaa vähän taivutettiin kaarta alaosasta ja autto!
Mut mulla on/oli tossa kaaren ja renkaan välis n. 5mm enempi rakoa...
Vakio ET taitaa olla 49 ja sulla on 35... Itse hukkaisin nuo vanteet ja ostaisin isommalla ET:llä olevat vanteet... ET 40 tai yli.
Joo ei tuohon nyt paljo passaa takapenkille kyytiläisiä ottaa... Tuosahan on alustana jom gt cupline 40/30 ja uskomatonta kyllä niin ei rengas paljoa tuosta enää jousta. Luulen, että tuon kantin poistaminen korjais ongelman ja mitä vanteiden hukkaamiseen tulee niin se ei oo vaihtoehto. Edessä ei oo minkäänlaista ongelmaa ja sitä vois vielä pari senttiä ainaski tipauttaa, että sitä ongelmaa alkais tulla.
Suurin kysymysmerkki on tosiaanki se, että onko tuo kantti just se paikka misä tuo kylkipelti ja pyöränkotelo yhistyy. Uskaltaako sitä mennä laikkailemaan vai pitääkö se koittaa taittaa kaksinkerroin?
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
morjens! lainaan tätä topikkia hätääni. Onko kellään etelä pohjanmaalaisella tiedossa että missä onnistuisi kaarien mankelointi? saako seinäjoella vai pitääkö lähteä vaasaan ku kuulin että siellä olisi joku firma mutta en tiedä vaan nimeä.
tai ylipäätänsä onnistuuko kuinka hyvin b vectran kaarien laitto. kattoon vaan että siinä tuloo se takapuskuri aika nopiaa tielle että sitähän ei saa oikeen helposti kääntymään.
Aikanaan sedan e-kadetista rälläköin kaarien pokkaukset lähes kokonaan pois. Semmosen parin millin soiron jätin jäljelle. Mitään ongelmia ei minulla ainakaan tullut. Kannattaa muistaa sitten hyvät ruostesuojaukset leikattuun kohtaan, mikäli tämän vaihtoehdon valitset
Astra 1.8 -98, ex. Corsa B 1.4i -95, Omega B MV6 -95, Vectra B 2.5V6 -96, Kadett 1.3 -89 x2
Lainaan myös tätä topicia oman ongelmani ratkaisemiseen. Eli onko jossakin Tampereen lähistöllä paikkaa joka vähän mankeloisi noita mun Calibran kaaria kun mahtuu "ei ihan, mut melkein" pyöriin noi kesäklemmit alla ilman ongelmia. Vanteet on 18", ET35 ja niissä 225 leveet renkaat, profiilit on takana 40 edessä 35 ja muuten toimii ihan hyvin mut välillä montuihin ajettaessa tai täydessä lastissa tahtoo sisälokarin muoveihin ja lokarin reunaan kraappasta. Nyt otin jo nuo sisälokarit irti ja niitä hieman kuumailmapuhaltimella aion muotoilla uuteen uskoon ja samalla hieman hartsilla jatkaa ja paikkailla mut viel tarvis noita kaaren pokkauksia päästä vähän taitteleen... niin ja siis mieluusti menisin ihan liikkeeseen enkä pesismailalla kotikonstein Tällä hetkellä ainoa paikka jonka tiedän tekevän on Parkanossa, itse asun Sastamalassa eli matkaa tulisi se 85km per suunta että eihän sekään mikään mahdoton ole mutta jos joku tietäisi jonkun hyvän paikan lähempää niin aina parempi!
Calibra Turbo 4x4 vm-93 (mm.Tunex)
ex Vectra C 2.0T vm-2005 (mm.BSR)
ex Calibra 2.5 V6 vm-95 (mm.Lexmaul)
ex Vectra B 2.5 V6 vm-96 (R.I.P)
H3P4 kirjoitti:Lainaan myös tätä topicia oman ongelmani ratkaisemiseen. Eli onko jossakin Tampereen lähistöllä paikkaa joka vähän mankeloisi noita mun Calibran kaaria kun mahtuu "ei ihan, mut melkein" pyöriin noi kesäklemmit alla ilman ongelmia. Vanteet on 18", ET35 ja niissä 225 leveet renkaat, profiilit on takana 40 edessä 35 ja muuten toimii ihan hyvin mut välillä montuihin ajettaessa tai täydessä lastissa tahtoo sisälokarin muoveihin ja lokarin reunaan kraappasta. Nyt otin jo nuo sisälokarit irti ja niitä hieman kuumailmapuhaltimella aion muotoilla uuteen uskoon ja samalla hieman hartsilla jatkaa ja paikkailla mut viel tarvis noita kaaren pokkauksia päästä vähän taitteleen... niin ja siis mieluusti menisin ihan liikkeeseen enkä pesismailalla kotikonstein Tällä hetkellä ainoa paikka jonka tiedän tekevän on Parkanossa, itse asun Sastamalassa eli matkaa tulisi se 85km per suunta että eihän sekään mikään mahdoton ole mutta jos joku tietäisi jonkun hyvän paikan lähempää niin aina parempi!
Joo mulla sama ongelma tarvis tampereella mankelointia tai jos jollain olis mankelia lainata nii ois tosi kiva juttu.
Täältä (http://www.02.fi/kartta-haku/FI/37830+Akaa/Esikkotie+5 ) löytyis kaarimankeli ( ite tehty mutta toimii ) voi tulla paikanpäälle tekemään, saa siis ihan itte mankeloida tällä hetkellä löytyy 4x100 jaolle palikat, voin tehdä sitten tarpeen mukaan sopivat palikat eri kiinnityksille.
" vuokra " olisi 20€
p.0405918830 tai calibra1(at) gmail.com