Vectra B -01 2.6 V6 Ongelma?
Vectra B -01 2.6 V6 Ongelma?
Tervehdys!
Olen tässä ilmeisesti kovaa vauhtia vääntäytymässä Opel-mieheksi seuraavan autohankinnan seurauksena, JA heti olisi kiperä kysymys esitettävänä. Eli olen tuota yllämainittua autoa ostamassa ja tämänhetkinen omistaja kertoi että siinä on sellainen "vika" että moottorin keltainen vikavalo syttyy aika ajoin palamaan, kuulemma ilman syytä. Kuulemma ollut vikana jo sitä edeltävällä omistajalla ja opeliltakin todettu aiheettomaksi, mutta aina kuitenkin vaatii kuittauksen.
Siksi kysyisinkin jos täällä jollain sattuisi olemaan kokemusta tälläisestä? Myyjä vaikuttaa uskottavalta, mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Kiitos etukäteen!
Ystävällisin ja innokkain terveisin
Jype
Olen tässä ilmeisesti kovaa vauhtia vääntäytymässä Opel-mieheksi seuraavan autohankinnan seurauksena, JA heti olisi kiperä kysymys esitettävänä. Eli olen tuota yllämainittua autoa ostamassa ja tämänhetkinen omistaja kertoi että siinä on sellainen "vika" että moottorin keltainen vikavalo syttyy aika ajoin palamaan, kuulemma ilman syytä. Kuulemma ollut vikana jo sitä edeltävällä omistajalla ja opeliltakin todettu aiheettomaksi, mutta aina kuitenkin vaatii kuittauksen.
Siksi kysyisinkin jos täällä jollain sattuisi olemaan kokemusta tälläisestä? Myyjä vaikuttaa uskottavalta, mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Kiitos etukäteen!
Ystävällisin ja innokkain terveisin
Jype
Vectra B2 2.6 Sport 5d -01
Re: Vectra B -01 2.6 V6 Ongelma?
Sille vikavalon syttymiselle on aina joku syy. Syy selviää koodit lukemalla ja on varmasti myyjän tiedossa jos valoa on useasti nollattu.
Toyota Corolla 2006 1.6 A
mun näkökanta on se et, moottori joka on poikittain,ei jäähdy samalla lailla kun normiasennossa oleva moottori,siitä anturiviat
näissä 2.6 tais ne esi katalysaattorit olla herkkiä herjaamaan joilla ei käytännössä ole juurikaan virkaa.

Mielenkiintonen teoria
2016v kirjoitti:mun näkökanta on se et, moottori joka on poikittain,ei jäähdy samalla lailla kun normiasennossa oleva moottori,siitä anturiviat
jariz kirjoitti:Mielenkiintonen teoria
2016v kirjoitti:mun näkökanta on se et, moottori joka on poikittain,ei jäähdy samalla lailla kun normiasennossa oleva moottori,siitä anturiviat
Vectra -07
Meriva -03
Meriva -03
No tähän sain vastauksen myyjältä et vikakoodi on luokkaa "esikatti/lamda" mutta ei mitää ongelmaa pitäis olla, vielä jotain tiukempaa settiä pohjaksi, eihän se ois kiva et ensimmäinen opel-kokemus on "pommi"ruttu kirjoitti:näissä 2.6 tais ne esi katalysaattorit olla herkkiä herjaamaan joilla ei käytännössä ole juurikaan virkaa.
Kiitos vastauksista, järjellisistä ja ei niin järjellisistä!
-Jype
Vectra B2 2.6 Sport 5d -01
Taisi samaa ongelmaa olla myös 3.2 omegassa.
Ainakin monet englannissa ovat siirtäneet ne lambda-anturit sen oikean katin etu ja takapuolelle.
Ilmeisesti ne esikatit menettävät puhdistuskykynsä aika nopeaan uutena ja sitten alkaa herjaamaan nuita vikakoodilla.
Ainakin monet englannissa ovat siirtäneet ne lambda-anturit sen oikean katin etu ja takapuolelle.
Ilmeisesti ne esikatit menettävät puhdistuskykynsä aika nopeaan uutena ja sitten alkaa herjaamaan nuita vikakoodilla.
Zafira B 2.0T Sport
e91
e91