Sisustan paha haju...
Re: Sisustan paha haju...
Itse olen kuullut appelsiinikuorivinkistä. En tiedä poistaako hajuja pysyvästi, mutta ainakin raikkaampi tuoksu kuin wunderbaumissa...
Corsa B 33kW
Ensi tuntumalla ajattelin ettei haju ole niin paha, kun oli ikkunat auki, mutta kun auto seisoi muutaman päivän tallissa ikkunat kiinni, niin vasta sitten kävi ilmi kuinka pahasti tupakan hajua siellä on. Edellisessä autossa oli lemmikistä jäänyt jotain tuoksuja ja karvaa, ja ne sain ihan kotikonstein poistettua ja oli miellyttävä kulkea. Itse kun en tupakoi ja inhoan tupakan hajua, niin olen sitä mieltä että autossa ei pitäisi polttaa ollenkaan, vaan sen tupakoinnin voisi hoitaa ulkosalla että auton seuraavalla omistajalla olisi hieman miellyttävämpää olla, mutta minkäs teet...
Eiköhän se nyt tuosta lutviinnu, ja saan koslan liikenteeseen.Osatkin saan ensi viikolla mitä puuttuu, niin pääsen "tuunailemaan " oikein urakalla.
Eiköhän se nyt tuosta lutviinnu, ja saan koslan liikenteeseen.Osatkin saan ensi viikolla mitä puuttuu, niin pääsen "tuunailemaan " oikein urakalla.
Mulla oli auto seisonut muutaman kuukauden autoliikkeen hallissa, tietysti ikkunat ja ovet kiinni ja kaikki tuhkikset täynnä ja tuhkiksesta vielä keskikonsoliinkin oli mennyt tumppeja ja tuhkaa ynnä keltanen wunderbaum.
Kun kaikki ne oli siivottu ja päällimmäiset penkinpäälliset poistettu ja seuraava kerros pesty, niin ei enää omaa nenää haitannut. Muovista kattoverhoilua lukuunottamatta suurinpiirtein kaikki tuli jollain tavalla pestyä. Vuoden päästä kaverit kyseli, että "mistä oot näin siistin löytäny, tääll ei vissiin koskaan ole poltettu sisällä"
Kun kaikki ne oli siivottu ja päällimmäiset penkinpäälliset poistettu ja seuraava kerros pesty, niin ei enää omaa nenää haitannut. Muovista kattoverhoilua lukuunottamatta suurinpiirtein kaikki tuli jollain tavalla pestyä. Vuoden päästä kaverit kyseli, että "mistä oot näin siistin löytäny, tääll ei vissiin koskaan ole poltettu sisällä"
Ruokasooda poistaa/pitää loitolla hajuja, tosin mikään ei poista niitä pysyvästi ellei pese pintaa missä se haju on..
Eli ruokasoodapurkki vaan taakse, ja matka jatkuu..
Eli ruokasoodapurkki vaan taakse, ja matka jatkuu..

Edelleen aiheesta... eli otsonaattori oli pari viikkoa sitten autossa, n. 14 h. Tupakka ei sen jälkeen haissut. Mutta nyt on alkanut tulemaan tuulettimista tupakan hajua, joka on tietenkin voimakkaampi jos on lämmöt päällä. Sitten kun laittaa tuulettimet kiinni, niin autossa ei haise. Pitääkö ottaa mitä irti ja putsata, mistä se haju tulee?? Aamulla ainakin täytyy vielä olla lämmöt päällä, niin sen haistaa.
^Sisäilmankierto päälle ja puhdistus"kaasu" sisälle pöhisemään. Puhdistaa samalla puhaltimen putket.
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
ellei joku älypää oo tiputellu tumppeja ympäri autoo joskus niitä saattaa löytyä meinaan ihan mistä vaan. avasin keskikonsolin, löysin läjän saksan markkoja 
Mä epäilen että sinne keskikonsolin taakse on päässy tupakan tuhkaa/tummpeja. Pitäs ottaa se irti ja katsoa, samalla vaihtaa polttimot sinne ku on pimeenä koko keskiosa. Tuhkis oli meinaan aika täynnä kun auton sain haltuuni.
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava

- Jäsennumero: 3208
Kannattaa kattoa samalla ilman otto tuulilasin alta (useimmissa ooppeleissa ainakin mottori ilmanottorööreineen tuolla), ettei siellä mitään ylimäääräistä. Ja sitten juurikin keskikonsolin tausta, ja vaikka lämppärin kenno (jollei ilmastointia ole niin helppo tsekata hanskalokeron takaa, tietty mallista ja iästä riippuen) ja jos vielä tunkee tuoksuja niin joku tumpannu puhallus rööriin. Ritilä pois ja imurilla ronkkiin. Itellä joskus puiden alla seisoneessa rakkineessa oli kasa mätiä lehtiä ilman otossa, ei paljon tarvinnu puhallinta käytellä ennen perusteellista putsausta ja raikastelua.jansku_ kirjoitti:Mä epäilen että sinne keskikonsolin taakse on päässy tupakan tuhkaa/tummpeja. Pitäs ottaa se irti ja katsoa, samalla vaihtaa polttimot sinne ku on pimeenä koko keskiosa. Tuhkis oli meinaan aika täynnä kun auton sain haltuuni.
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"