Elikkä,
Vaihdettiin tässä viime syksynä omaan '94 GT Vectraan kytkin kun alko ravistaa niin pirusti ja sieltähän se vika löyty. Mutta sitten isä ihmetteli kun vauhtipyörän puolella oli hammastettu holkki (varmaan järkevin nimi sille), mutta vaihdelaatikosta ei menny siihen holkkiin mitään akselia tms.
Eli kuuluuko siihen holkkiin mennä vaihdelaatikosta jonkin akseli vaiko ei? Laatikko on kerran avattu erään hieman humalassa olleen toimesta niin mitään varmuuksia ei ole siitä puuttuuko sieltä jotain...
Alkoi tässä tuntumaan taas, että se kytkin meinais alkaa ravistaa niin varmistaa toi homma nyt ennen ku sitä alkaa availemaan.
Niin ja laatikon pitäisi olla F20 tai näin olen kuullut.
Kysymys C20XE vaihteistosta
Re: Kysymys C20XE vaihteistosta
Ei siellä muita akseleita kuulu olla kuin kytkinakseli, joka kyllä on paikallaan jos auto ylipäätään liikkuu.
Missä se holkki siis oikein on?
Missä se holkki siis oikein on?
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
ettei se hammastettu holkki olis simälaakeri, mikä on kampiakselin päässä, se on monessakin opelin mallissa joutokoriste sillä ei mitään tee, sen voi huoletta irrottaa.
opel vectra c 2,2 gts
-
havericky
- 'Diplomat'

- Viesti:
Jep. Mä olen elänyt aina siinä uskossa että tuo vauhtipyörän silmälaakeri on joku 80-luvun Opeleiden juttu. Onko tosissaan noin että sitä on käytetty vielä 90-luvun Opeleissakin?
Silmälaakerin voi heitava hyvällä omatunnolla kokonaan pois.
Silmälaakerin voi heitava hyvällä omatunnolla kokonaan pois.