Astra G vm.01 äänieristys....
Astra G vm.01 äänieristys....
Olis tarkotuksena saada rengasmelua kuulumattomiin, jonkinlaista äänieristettä ( huopamattoa, bitumihuopa, kaiutinmatto) lokasuojiin, kattoon, oviin, lattiaan ja ennenkaikkea takaluukkuun (pelkkää peltiä ja muutama johto). Onko kellään kokemuksia, että onko ihan turha homma vai haviääkö äänet ja kuinka vaikeaa/helppoa. olen myös joskus huomannut tälläisen että ohi ajavan auton suhahdus kuulostaa siltä kuin olisi takaovi tai ikkuna auki, lieneekö tiivisteissä löysää.
Astra G 1.6 16v -01 Z16XE
Re: Astra G vm.01 äänieristys....
Kunnon tavaralla kun käyt koko auton läpi niin hyvin tehtynä vaimenee. Itse roiskin aikanaan bitumia ja huopaa takaluukkuun, koteloihin ja lattiaan, mutta ei juuri tuntunut vaimentuneen. Ovetkin läpikäymällä tilanne olisi varmasti parantunut ja mikäli olisi raaskinut sijoittaa esim. Dynamatiin.
Skoda Octavia TDI
Oma kokemus on että kannattaa..
Auto huolellisesti purkamalla ja asiaa suunnittelemalla saa hyvän lopputuloksen.
Itse tein eristyksen n.2vuotta sitten ja rengasmelu pieneni ihan mukavasti, rahaa meni muistaakseni rapiat 100€ bitumeihin ja äänieristeisiin.
Katon äänieristin vajaa vuosisitten, ainakaan vesisade ei ropise enää niin paljoa
Jos auto on ruostesuojattu joskus niin bitumia ei voi liimata ruostesuoja-aineen päälle, ruostesuoja-aine täytyy bitumi alueilta puhdistaa pois...
Auto huolellisesti purkamalla ja asiaa suunnittelemalla saa hyvän lopputuloksen.
Itse tein eristyksen n.2vuotta sitten ja rengasmelu pieneni ihan mukavasti, rahaa meni muistaakseni rapiat 100€ bitumeihin ja äänieristeisiin.
Katon äänieristin vajaa vuosisitten, ainakaan vesisade ei ropise enää niin paljoa
Jos auto on ruostesuojattu joskus niin bitumia ei voi liimata ruostesuoja-aineen päälle, ruostesuoja-aine täytyy bitumi alueilta puhdistaa pois...
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Onko motonetin bitumi mistään kotosin?
Miks Ford on keksitty? Ettei Opel olis maailman paskin auto!
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava

- Jäsennumero: 3208
kyllä se toimii. Tarvii/muotoilu helpottuu huomattavasti kuumailmapuhaltimen avustuksella. Takalokareihin joskus pistin 4mm tavaraa juuri tuolta ostettuna.
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"